1
Vraag
2
Reacties
Hans Zakelijk

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO hapert op iMac

Sinds enkele dagen hapert geluid en beeld van zenders die ik via Ziggogo bekijk op mijn iMac via browser Firefox. 
met name als ik fullscreen wil kijken 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
LudoW

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Update: inmiddels werkt ZiggoGo op mijn imac in Safari ook goed. Het bleek niet aan ZiggoGo te liggen maar aan een verkeerde instelling in Safari. In de zogeheten Plist van safari, waar o.a. de instellingen staan) bleek WebGL uitgeschakeld te staan, waarschijnlijk een reeds langer bestaande fout ooit ontstaan en overgenomen op mijn nieuwe imac ondanks dat in het instellingenoverzicht van Safari dat wel stond aangevinkt!. Normaal krijg je daar een melding van maar van ZiggoGo heb ik daar nooit een van gehad. In ieder geval heb ik de Plist van Safari vernieuwd en sindsdien werkt ook ZiggoGo goed. Er wordt niet meer langdurig gebufferd en het afspelen gaat vlotjes. Ik weet niet of het aan de uitgeschakelde WebGL heeft gelegen want voorheen deed ZiggoGo het wel, maar in ieder geval heeft het vernieuwen van de Plist wel tot gevolg dat het nu weer foutloos werkt. Geen oplossing die voor de hand ligt en waar je direct naar op zoek gaat maar wel een die werkt.

Bekijk in context

wilbert52

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@LudoW Hartelijk dank voor je oplossing. Ik heb je instructies gevolgd en ik heb het nu eindelijk goed werkend. WebGL inschakelen bleek de oplossing. Echter die was bij mij ingeschakeld. Maar ook ingeschakeld was: WebGL via metal. Die heb ik uitgeschakeld en vervolgens was het probleem opgelost. 

Korte instructie: open Safari - kies in de menubalk Ontwikkel. Dan de optie Experimentele functies. Zoek WebGL en kijk of er een vinkje voor staat. Dan is de functie ingeschakeld. Zo niet klik op WebGL en er komt een vinkje voor. Safari herstarten. Als WebGL via metal dat er direct onderstaat ook een vinkje heeft, schakel dat dan uit. Safari herstarten. Nogmaals dank LudoW.

Bekijk in context

19 Reacties 19
zeiler

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Paar dagen geleden lade ZigoGo op de PC heel anders op dan daarvoor (Chrome - Humax 5300) en sindsdien steeds allerlei problemen  EN WAAROM KAN JE DE SPATIEBALK NIET MEER GEBRUIKEN OM TE STOPPEN EN WEER DOOR TE GAAN. want de weergave van de speelknoppen en balk zijn vaak helemaal weg. Enige oplossing dan Pagina weer vernieuwen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Hans Zakelijk

 

Helaas hadden we met de start van de Ziggo GO update aardig wat problemen, waarvan nog steeds niet alles is opgelost. Maar het probleem over haperingen en bufferen, dat is inmiddels gefixt. Je zou dus geen problemen meer mogen ervaren.

@zeiler Zo te zien werkt bij jou de Caps Lock wel subliem 😉 Zonder gekheid, of het euvel met de spatiebalk bekend is dus ik niet te zeggen. Je kan het https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/Ziggo-GO-krijgt-een-update/ba-p/955956 eens melden en vragen.

Hans Zakelijk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel, Jamyla. Ik ga proberen of het nu goed werkt. Overigens was die caps loc boodschap niet van mij maar van ene zeiler. Die ken ik niet. 

Hans Zakelijk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, Jamyla, er is geen verschil. Zodra ik ziggogo op full screen zet, begint het haperen van beeld en geluid weer. Hellup!

zeiler

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

het lijkt goed te werken (op de PC)

DE SPATIEBALK kan je inderdaad nog niet gebruiken,   nu moet je nog  1, 2,3 keer klikken voor de afspeelknoppen verschijnen.

Hans Zakelijk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha Ziggo, mijn probleem is er nog steeds. Ziggogo op mijn iMac hapert (beeld en geluid) zodra ik naar full screen ga of de grootte van het window waarin ziggogo draait, verander. Ik draai op Firefox, maar bij Chrome gebeurt hetzelfde 

LudoW

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo Go start op mijn iMac met M1 processor wel wat hakkelend op in Safari, het ziet er uit zoals vroeger toen de internetsnelheid laag was. Alles doet het wel maar zeker niet snel en vloeiend. In Firefox daarentegen gaat alles wel snel en vloeiend ook bij fullscreen. Firefox heeft een groot aantal plug-inns en extensies, daar zou je eens naar kunnen kijken. Ik denk dat Ziggo-Go nieuw nog niet goed geoptimaliseerd is voor Safari op een imac.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemiddag allen! @Hans Zakelijk, mag de tip van @LudoW om eens te spelen met het grote aantal plug-ins en extensies in Firefox voor jou ook baten? Zo te lezen moet het lukken om het snel en vloeiend te krijgen in die betreffende browser!

Hans Zakelijk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat wil ik graag proberen maar geen idee wat ‘spelen met plug-ins en extensies’ betekent. Graag instructie. 

Hans Zakelijk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Overigens geeft Ziggogo met Safari precies hetzelfde probleem. Is er echt niemand bij Ziggo die mij helpt het probleem op te lossen dat Ziggo zelf heeft gecreëerd?

LudoW

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik weet niet welke plug-ins en extensies je al gebruikt maar het kan zijn dat je advertentieblokkers, pop-up blokkers en dergelijke die het surfen op het internet veiliger en aangenamer maken hebt geïnstalleerd. Sommige daarvan zijn zo krachtig dat ze te veel blokkeren. Schakel ze eens uit en kijk wat er gebeurt. Daarnaast is het zinvol om eens naar de instellingen onder "privacy en beveiliging" in Firefox te kijken. Daar kun je diverse niveau's van beveiliging instellen. Te streng blokkeert soms hele webpagina's. Ik heb die op "standaard" staan. Zoals gezegd heb ik met Firefox geen problemen met Ziggogo maar in Safari werkt Ziggo-go niet, hapert en lange laadtijden of laadt helemaal niet. Safari is wel een browser die surfen zo veilig mogelijk probeert te maken. Kan zijn dat Ziggogo daar nog niet genoeg is op aangepast. Ik heb ook de browser Brave, daar werkt Ziggogo ook prima op. Brave is een wat lastigere browser die nog meer instellingen en beschermings-schilden heeft die je naar believen kunt instellen, maar hoe strenger hoe groter de kans dat een en ander niet goed meer werkt. Het is zo van op een afstandje wat moeilijk gerichte instructies te geven maar als je alles naar de standaardinstellingen zet zou dat een oplossing kunnen zijn. ik hoop dat je er toch wat aan hebt.

Hans Zakelijk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel @LudoW @voor je hulp. Ik ga er de komende dagen mee aan de slag en meld mij dan weer. 

LudoW

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Aanvulling: misschien dat deze screenshots je een beetje op weg helpen. Deze plug-ins heb ik aanstaan.

Schermafbeelding 2022-06-22 om 15.51.40.png

Schermafbeelding 2022-06-22 om 15.52.34.png

Hans Zakelijk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn probleem met Ziggogo is nog altijd niet opgelost. Beeld en geluid hapert, nadat ik de size van het window heb veranderd. Bijvoorbeeld naar full screen. Het effect is hetzelfde op Firefox, Safari en Chrome. Inmiddels lijkt het er op dat mijn iMac mid 2015 het gewoon niet meer trekt. Conclusie: ziggogo vraagt na de update van enkele weken geleden zodanig veel van de processoren dat een oudje het niet meer trekt. Je wordt bedankt, Ziggo..!!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Hans Zakelijk, ik snap dat je hier enorm van baalt! Er zijn inderdaad problemen na de laatste update van Ziggo Go. We werken heel hard aan een oplossing. Updates over de issues vind je hier: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/Over-de-update-van-Ziggo-GO/ba-p/955956

LudoW

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Update: inmiddels werkt ZiggoGo op mijn imac in Safari ook goed. Het bleek niet aan ZiggoGo te liggen maar aan een verkeerde instelling in Safari. In de zogeheten Plist van safari, waar o.a. de instellingen staan) bleek WebGL uitgeschakeld te staan, waarschijnlijk een reeds langer bestaande fout ooit ontstaan en overgenomen op mijn nieuwe imac ondanks dat in het instellingenoverzicht van Safari dat wel stond aangevinkt!. Normaal krijg je daar een melding van maar van ZiggoGo heb ik daar nooit een van gehad. In ieder geval heb ik de Plist van Safari vernieuwd en sindsdien werkt ook ZiggoGo goed. Er wordt niet meer langdurig gebufferd en het afspelen gaat vlotjes. Ik weet niet of het aan de uitgeschakelde WebGL heeft gelegen want voorheen deed ZiggoGo het wel, maar in ieder geval heeft het vernieuwen van de Plist wel tot gevolg dat het nu weer foutloos werkt. Geen oplossing die voor de hand ligt en waar je direct naar op zoek gaat maar wel een die werkt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@LudoW Super dat het bij jou is opgelost! En top dat je deze handige informatie deelt binnen dit topic. Mogelijk dan andere gebruikers het hiermee ook oplossen. 

wilbert52

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@LudoW Hartelijk dank voor je oplossing. Ik heb je instructies gevolgd en ik heb het nu eindelijk goed werkend. WebGL inschakelen bleek de oplossing. Echter die was bij mij ingeschakeld. Maar ook ingeschakeld was: WebGL via metal. Die heb ik uitgeschakeld en vervolgens was het probleem opgelost. 

Korte instructie: open Safari - kies in de menubalk Ontwikkel. Dan de optie Experimentele functies. Zoek WebGL en kijk of er een vinkje voor staat. Dan is de functie ingeschakeld. Zo niet klik op WebGL en er komt een vinkje voor. Safari herstarten. Als WebGL via metal dat er direct onderstaat ook een vinkje heeft, schakel dat dan uit. Safari herstarten. Nogmaals dank LudoW.

wilbert52

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Paul, voor Chrome gebruikers: ga naar Chrome, kies Instellingen. In de linkerkolom kies: Systeem. In het rechterdialoog venster aanzetten: Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic