marco a.

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ziggogo blijft hangen in browser op android telefoon

Als ik in de browser op mijn telefoon, een OnePlus, ziggogo opstart, krijg ik na het Ziggo scherm een donker scherm. Daarna gebeurt er niets.

Heeft het voorheen wel gedaan. Keek vaak op die manier omdat in de app het beeld schokkerig gaat.

Op de laptop doet hij het wel.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

officieel worden de browsers op smartphones niet ondersteund,

voor smartphones en tablets (iphone ipad en Android) is de Ziggo go app,

 

op laptop en pc windows mac linux wordt de browser wel ondersteund,

 

Wat zijn de minimale systeemeisen voor deze update?

 

  • iOS vanaf 12.0
  • Android vanaf v6.0 (marshmallow)

 

  • Browsers op Windows 7,8,10,11: Chrome, Firefox, Edge
  • Browsers op MAC OSX10: Chrome, Firefox, Safari

 

  • AndroidTV vanaf v5.1 OS
  • Apple TV 4de generatie vanaf tvOS 12
  • Fire TV vanaf 1st generatie (alle apparaten), Android v5.1

 

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/Ziggo-GO-krijgt-een-update/ba-p/955956

 

Bekijk in context

24 Reacties 24
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

officieel worden de browsers op smartphones niet ondersteund,

voor smartphones en tablets (iphone ipad en Android) is de Ziggo go app,

 

op laptop en pc windows mac linux wordt de browser wel ondersteund,

 

Wat zijn de minimale systeemeisen voor deze update?

 

  • iOS vanaf 12.0
  • Android vanaf v6.0 (marshmallow)

 

  • Browsers op Windows 7,8,10,11: Chrome, Firefox, Edge
  • Browsers op MAC OSX10: Chrome, Firefox, Safari

 

  • AndroidTV vanaf v5.1 OS
  • Apple TV 4de generatie vanaf tvOS 12
  • Fire TV vanaf 1st generatie (alle apparaten), Android v5.1

 

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/Ziggo-GO-krijgt-een-update/ba-p/955956

 

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Jammer, want de app werkt ook niet lekker op mijn telefoon.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welke problemen/bugs ervaar je met de app op je telefoon ?

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Haperend beeld

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk type Oneplus heb je ?

en welke versie van Android ?

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

One plus 3t en android versie 9

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ?

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Heb ik al een paar keer gedaan. Maar zal het nog eens doen. Wie weet.

H Brouwer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Xiaomi Note 11 pro.

De app hapert altijd al (Netflix, HBO, Disney allemaal niet dus ligt niet aan verbinding) dus keek ik dan maar via de browser want een update met oplossing bleef uit.

Browser geeft nu sinds een week of 2 een zwart beeld na het logo.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@marco a. @H Brouwer 

zo te zien gaat het duidelijk om een bug,

een moderator kan het melden bij de juiste afdeling zodat het probleem wordt onderzocht,

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jullie meldingen, @marco a. & @H Brouwer
Wat @anoniemforum zegt klopt inderdaad. De browserversie van Ziggo GO wordt niet ondersteund op mobiele apparaten. Uiteraard is het gek dat dit altijd heeft gewerkt en dit nu ineens niet meer doet. Officieel kunnen we dit niet laten onderzoeken, maar we zijn zelf even aan het testen geweest. Wanneer je in de browser de optie "desktop-versie" aanvinkt, en vervolgens het scherm draait, lijk je weer beeld te krijgen. 

Daarnaast hoort de app wel goed te werken. Er spelen nog wel wat perfomance problemen maar niet specifiek voor de toestellen die jullie gebruiken. 
@marco a. hoe gaat het nu je de app opnieuw geïnstalleerd hebt? 
Krijgen jullie ook een foutmelding?
Hoe werkt het op andere apparaten? 

 

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi,

Het lijkt wat minder te zijn geworden, maar echt weg is het niet 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Jammer dat het nog niet helemaal weg is, @marco a.

Wat ervaar je precies? Moet het bufferen of valt het weg?
Krijg je ook een foutmelding?
Werkt het op andere apparaten wel goed?
 

Marco.1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb hetzelfde probleem sinds 2 weken. Zwart beeld in de browser. Daarvoor werkte het prima.

Gebruikte juist de browser versie omdat de app op mijn samsung galaxy tab a7 niet werkt. Het beeld hapert continue waardoor tv kijken niet te doen is.

 

Alle software is bijgewerkt, zowel app als tablet, dus dat is het niet. Wat is er aan te doen want tv kijken via de tablet is nu onmogelijk voor mij geworden.... 

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Het is geen bufferen (er draait geen rondje) en er zijn  ook geen foutmeldingen.

Het beeld gaat schokkerig.

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

Ik heb al minimaal 1 maand zelf langer steeds hetzelfde probleem om gek van te worden.

Android samsung A53 ziggo go blijft weigeren draainde cirkel iedere start  ...oplossing herstart tel. Is wat helpt uiteindelijk maar zo hoort het niet van alles geprobeerd iedere keer hetzelfde oplossing gezocht en uiteraard de actuele versie van de go app.

H Brouwer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg mijn login gegevens nauwelijks ingevuld in de desktop versie van de browser op mijn telefoon; de input regels reageren niet op aanraking. Deze oplossing werkt overigens wel bij Viaplay waar het beeld in de app uiteraard hetzelfde probleem heeft (nogmaals: HBO, Netflix, Disney, etc hebben het allemaal niet).
In de ZiggoGo app loopt het geluid goed door maar blijft het beeld om de paar seconden hangen. Geen "zandloper" of foutmelding. Het heeft op deze nieuwe telefoon ook nooit goed gewerkt. 

Op andere apparaten nu geen probleem maar om nu een oude telefoon te blijven gebruiken vanwege Ziggo....

Johnsong

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem dat het streamen met Ziggogo om de paar minuten met de zandloper blijft hangen, is al weken oud
en talloze keren gemeld.
Vandaag nog maar eens de moed opgepakt om alles te gaan proberen om het streamen te laten werken.
Vanuit de browserversie kun je de 'app' op de laptop opstarten. Dat was nieuw voor mij dus meteen maar opgestart.
Ik gebruikte dus niet de browser die 'niet zou werken' maar die app onder Windows 11 op mijn laptop.

Ik voelde hem al aankomen en ja, binnen 5 minuten afspelen hangt het beeld weer voor zo'n 20 seconden
en gaat dan weer verder. Dat gebeurt om de 5 minuten maar vaak ook sneller.


Ik heb Chromecast naar fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw ingesteld. Ik heb de browsercache geleegd.

Ik heb het nog een keer op mijn Samsung S22 geprobeerd met exact hetzelfde irritante resultaat.

Ik heb een uitstekende (ziggo) netwerkverbinding met 's avonds zelfs nog 350 Mbps over mijn bluetooth verbinding.
Ik heb ook geen VPN aan staan en mijn firewall staat ziggogo toe.

 

Vandaag wel weer een nieuwe foutmelding voor de verandering, waarna het afspelen geheel stopt: "Helaas er is iets
fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je Chromecast-dongel en probeer het opnieuw. Foutmelding 100"

 

En dat 'proberen' gaat waarschijnlijk door tot Pasen en Pinksteren op 1 dag gaan vallen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Johnsong 

heb je het ook al via 4G of 5G geprobeerd ?

Uitgelicht topic