Vraag
Reacties
Aankondigingen
Walrenshi
Level 5

Ziggogo app op tablet geeft steeds aan -geen verbinding

Wederom problemen met de ziggogo app op mijn tablet, al diverse malen verwijderd en nieuwe app gedownload. Het rare is dat er 0,0 problemen zijn op mijn PC. En, het heeft niets met wifi signaal te maken, want gewoon surfen op mijn tablet geen enkel proleem. Het begint nu wel vervelend te worden. Is hier wat aan te doen?

0 Kudos
33 Reacties 33
Meldingen
Aan Uit
Walrenshi
Level 5
Topicstarter

Versie is trouwens 5.11.9507

Krijg tussendoor dan een melding - kijk op ziggo.nl/meldingen- , dat heeft weinig zin daar staat dat er geen meldingen zijn.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke foutcode krijg je te zien?

Welke tablet precies met welke systeemsoftware en versie?

0 Kudos
Walrenshi
Level 5
Topicstarter

Goedemorgen Bert,

Het is net als het verhaal van kiespijn die verdwijnt wanneer je bij de tandarts bent. Gisteren na 22:00 weer alsof er niets aan de hand was. Het komt echter vaker voor, ik zal het gaan bijhouden.

Betreft de foutcode. Wanneer het hapert dan krijg je alleen de melding te zien dat de verbinding is verbroken. Na een poosje gaat het weer verder. Mijn eerste check is dan om naar de site -Alle storingen- te gaan.

Tablet is een Lenovo TB-X705F, Android=versie 9, systeemversie TB=X705F_S210214_220725_ROW (tevens de meest recente versie)

Deze tablet hebben wij sinds 4jaar en m.b.t. Ziggo go normaliter nooit echt problemen over langere tijd gehad. Sinds een maand of 2-3 vaker, dus diverse malen de app verwijderd en opnieuw gedownload en Modem uit/aan gedaan.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Helaas ken ik de Lenovo en Android 9 niet goed genoeg om advies te geven, hopelijk komt er snel iemand hier langs die er meer van weet.

0 Kudos
Walrenshi
Level 5
Topicstarter

Vandaag 21/8 Na mijn melding melding geen problemen meer gehad. Zoals eerder aangegeven zal ik het blijven monitoren.

0 Kudos
V.Deen
Level 6

Zelfde probleem op ChromeCast.
Dramatisch zoals de verbinding met de ZiggoServer vertragingen.
Waarschijnlijk te weinig capaciteit.
Ook zeer vervelend dat je het niet kunt melden bij Ziggo en er geen oplossingen worden gegeven.

Met alle andere streaming diensten geen problemen., zoals HBO, YouTube, NPO.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Uiteraard kun je dit probleem bij ons melden @V.Deen en goed dat je dat ook doet, want het is natuurlijk ellendig als je geen goede verbinding ervaart. Als ik je goed begrijp ervaar je problemen met het streamen van de ZiggoGo app met Chromecast. Kun je daar iets meer over vertellen, krijg je bijvoorbeeld een foutmelding of iets dergelijks en zo ja welke? Zijn het apparaat en streamingsdevice verbonden met hetzelfde netwerk? Welke Chromecast heb je in gebruik? 

0 Kudos
V.Deen
Level 6

Chromcast Google TV met Android 12 STTL240508.005.12011027 updated t/m 1-6-2024 (beveiligingsupdate), kernel-versie 4.9.269
Ziggo GO versie 5.12.98.13
fout melding: Geen Verbinding (met meer tekst), opmerking dat er geen internetverbinding zou zijn (wat duid op geen response van de ziggo server)
vaak, als je wacht, start het geselecteerde programma als nog, maar vaak gebeurt er niets meer en blijft het scherm het zelfde.

Net toen ik de bijlagen maakte duurde het ruim een minuut voor het programma begon

De overige streaming diensten worden gebruikt op dezelfde chromecast, maar dat lijkt me logisch.
YouTube heeft heel soms een vertraging qua starten van een stream,maar dat betref teigenlijk alleen de reclames.

Net starte de stream na een tijd je met een tekst door het beeld met een tekst een een 6006 code.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dat gaat niet van harte dus @V.Deen! Ik ben een topic tegengekomen die wellicht aansluit op de situatie. Kan je kijken of deze tips voor je helpen? Hopelijk helpt het jou ook om ongestoord te kunnen streamen!

0 Kudos
V.Deen
Level 6

@Judith  je geeft aan dat ik een probleem kan melden en zegt dat ik het hierbij had gedaan, je vraagt aanvullende info die ik verschaf, en dan blijft het stil?

Chromcast Google TV met Android 12 STTL240508.005.12011027 updated t/m 1-6-2024 (beveiligingsupdate), kernel-versie 4.9.269
Ziggo GO versie 5.12.98.13
fout melding: Geen Verbinding (met meer tekst), opmerking dat er geen internetverbinding zou zijn (wat duid op geen response van de ziggo server)
vaak, als je wacht, start het geselecteerde programma als nog, maar vaak gebeurt er niets meer en blijft het scherm het zelfde.

Net toen ik de bijlagen maakte duurde het ruim een minuut voor het programma begon

De overige streaming diensten worden gebruikt op dezelfde chromecast, maar dat lijkt me logisch.
YouTube heeft heel soms een vertraging qua starten van een stream,maar dat betreft eigenlijk alleen de reclames.

Net starte de stream na een tijd je met een tekst door het beeld met een tekst een een 6006 code.

0 Kudos
V.Deen
Level 6

@Ryanik gebruik de ZiggoGo app geïnstalleerd op de Chromecast zelf, dus geen stream starten op een telefoon, gewoon programma selecteren met de afstandbediening van de chromecast en tot voor kort werkte het dan. De oplossing gaat over een batterijverbruik instelling. Mijn chromecast heeft geen batterij dus ook geen batterij instellingen.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @V.Deen

Ah, op die manier! Dat was ons niet helemaal duidelijk. Wat ik mij nog wel afvroeg, heb je de chromcast rechtstreeks verbonden met het modem of dat er nog externe apparatuur tussen zit?

0 Kudos
V.Deen
Level 6

@Roland @Judith @Ryan 
graag verneem ik wie ik moet contacten om dit probleem op te lossen
krijg de indruk dat Ziggo geen aandacht geeft om dit probleem op te lossen
als dat zo, geeft mij dat aan dat jullie het probleem niet goed begrijpen en het probleem niet kunnen oplossen

graag verneem ik hoe ik een refund kan krijgen ivm niet correct werkende dienst?

liever heb ik het probleem opgelost!

verder maak ik gebruik van een door jullie geleverd deco Mesh wifi devices

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @V.Deen

Ik snap dat je graag een oplossing wilt, en dat willen wij ook. Vandaar dat we je wel vragen wat zaken uit te sluiten. Het gaat hier om een apparaat van derden waardoor er door meerdere factoren problemen zouden kunnen ontstaan. 

Nu begrijp ik van je dat je de chromecast zelf hebt verbonden met de door ons geleverde Deco set. Is het mogelijk dat je de chromecast eens rechtstreeks verbind met ons modem om de Deco in elk geval uit te sluiten? Wellicht zou het terug zetten van de chromecast naar de fabrieksinstellingen ook wel eens kunnen helpen. Laat je weten of het is gelukt? 

0 Kudos
kriem23
Level 1

Bij mij gebeurt eigenlijk precies hetzelfde. Ik heb een nokia 8010 met daarop de ziggo go app. Het kastje zit rechtstreeks bedraad aan het modem. Echter de app blijft vaak lang hangen of geeft aan dat er geen verbinding is. En ook hier doen andere streamingapps zoals disney, hbo en Netflix het zonder problemen. 

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Dat is frustrerend, @kriem23 als alle streamings apps gewoon werken zoals het hoort, behalve jouw ZiggoGo app! Ik ben benieuwd wat er allemaal al is gedaan door jou om een poging te wagen het probleem op te lossen, dan hoef ik je namelijk niet opnieuw te vragen om dergelijke zaken te testen. Heb je bijvoorbeeld al eens de app opgestart, en / of helemaal verwijderd van je Nokia 8010 en opnieuw geïnstalleerd? Als je de ZiggoGo app op een ander toestel installeert, ervaar je dan dezelfde problemen? En @V.Deen we hebben al een tijdje niets van je vernomen. Nu zijn we natuurlijk benieuwd of alles nu bij jou naar behoren werkt of dat we je nog ergens bij kunnen assisteren? 

0 Kudos
KobusVanenwijk
Level 1

Wij ervaren het zelfde probleem wij hebben zakelijk internet. 1 tv bekijken we via de app. De app is direct geïnstalleerd op de aSony tv. Sinds medio Augustus krijgen wij de zelfde melding (je bent offline) . Daarvoor jaar lang geen probleem gehad. 

De overige apps (disney , netflix, youtube ) geen probleem. Wifi bereik is 90% dus ruim voldoende. Er is zeker iets bij Ziggo (in de app of in de cloud) aangepast waardoor de verbinding met de server problemen oplevert. Daarvoor ging het foutloos. Zelfs bij wifi verbinding met 20%

Het is in iedergeval verschrikkelijk irritant tv kijken! Je kijk nog geen 5 minuten normaal.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Dat is inderdaad verschrikkelijk irritant @KobusVanenwijk , als je geen 5 minuten normaal tv kunt kijken! Welkom op onze Ziggo Community, we helpen je met alle liefde met het vinden van een oplossing. Je geeft aan dat je de app op de Sony tv gebruikt en daar deze problemen ervaart. Hoe gaat het met online tv kijken als je de ZiggoGo app gebruikt via een tablet of telefoon? Vertoont hij dan dezelfde problemen of gaat dat wel goed?  
Check ook eens of de juiste software versie op het apparaat staat, alle info vind je hier

0 Kudos
KobusVanenwijk
Level 1

Een tablet of telefoon gebruiken wij hier niet voor. Zoals de topicstarter al heeft aangegeven komt dit probleem dus sinds afgelopen zomer bij meerdere mensen voor. Ik val hier dus bij dat wij hetzelfde ondervinden onder een andere device. Andere apps geven geen storing. Op de TV is de laatste software actief en ook de laatste Ziggo App (vandaag) gedownload. Helaas geen verbeteringen. opgetreden. Hopelijk kunnen jullie technische mensen (of die van Vodafone/ Liberty Global) eens kijken wat voor veranderingen er is opgetreden in de backend sinds medio juli / augustus. Want daarvoor hadden wij geen problemen, evenals de andere mensen in deze topic.

0 Kudos