1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ad416

Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

ZiggoGo op Apple TV

Even een vraag,waarom is het niet mogelijk om in de avond een programma verder te kijken terwijl dit overdag wel mogelijk is.Tevens ontbreekt dan de optie om naar de kijklijst te gaan.

Dit het menu overdag terwijl in de avond ik hier niet bij kan komen

 

Alvast bedankt 

19 Reacties 19
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ken de AppleTV niet, vanuit de Ziggo Go TV app zelf gedacht is daar geen denkbare reden voor.

Ik gebruik zelf deze app op een Firestick en zie geen enkel verschil ongeacht het moment van de dag.

Mogelijk dat andere apple tv gebruikers dit herkennen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Ad416 

Gaat het om een programma via de Ziggo-app dat je verder wilt kijken via Apple TV of om een ander programma dat je kijkt via een van de andere app's?

Maar voordat ik verder kan: welke versie Apple TV heb je, kijk je Ziggo via de Ziggo-App op je Apple TV?

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik herken dit probleem ook niet. 

Op de foto ziet de interface er heel anders uit dan de Ziggo Go app op onze Apple TV.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ad416 aanvullende vraag, gaat het om specifieke programma's die je in de avond niet verder kan kijken?

 

In principe zou je via de balk aan de zijkant bij het item bewaard moeten komen, voor de kijklijst. Dat zal tussen de Fire Os en IOS niet veel verschillen neem ik aan.

 

 

Ad416
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Ik heb de Apple TV 4K van 2020 en ik wil via de Apple bijv een serie verder kijken maar die mogelijkheid ontbreekt dan. Via de Next gaat dit prima en overdag op de Apple ook.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Ad416 dank voor je reactie. 
Wij hebben dan dezelfde  TV en eerlijk gezegd heb ik niet dezelfde ervaring. Normaal zou het zo moeten zijn dat de Ziggo-App geïnstalleerd op je  TV precies dezelfde opties moet hebben als bijvoorbeeld op je mediabox XL of Next.

Ook zie ik dat geïnstalleerde applicaties regelmatig worden geüpdate en begrijp ik niet goed waarom er een verschil lijkt te zijn met overdag en ’s avonds. 

Zaken die je wellicht kunt uitproberen: kijken of je  TV is geüpdate naar de laatste versie. Omdat mijn apparaat normaal in sluimerstand staat, start ik ’m regelmatig (via het menu) opnieuw op. 

@RoWi. Het scherm via  TV ziet er net weer wat anders uit, maar dat zal voor de functionaliteit niet veel moeten uitmaken.

Misschien terzijde dit probleem: ik heb ergens gelezen dat je naast je vaste tv-aansluiting kun je op maximaal drie apparaten Ziggo GO tegelijk kijken. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C.  Voor de functionaliteit inderdaad niet, de afwijkende layout verbaasd mij dan weer wel. De Ziggo Go app op mijn Android tablet heeft dezelfde layout als Ziggo go TV app op de Firestick.

 

Dan vraag ik me even off topic gaande af of de IOS versie voor Iphone's en Ipads ook deze layout hebben zoals op de afbeelding van de apple TV. Zojuist gevonden blijkbaar is er dus een significant verschil in de layout tussen IOS en Android/Fireos. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. De lay-out van Apple ziet er doorgaans wat meer Apple-achtig uit. Dit is ZiggoGo vanaf m'n iPad:

Ad416
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Hoi @RoWi.  Deze lay-out heb ik ook op mijn IPad deze heeft ook geen last van het probleem

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ook hier dus de eigenheid van Apple 😛🤪😇

 

@Ad416  voor de duideliikheid via de Ipad heb je overdags en in de avond wel het menu item bewaard? 

Mist in de avond het menu item Bewaard op de AppleTV? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk, en kan je aangeven welke specifieke  programma's je niet verder kan kijken, gaat dat om opname's of om Replay?

Ad416
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

@RoWi. Op mijn iPad en op mijn Next geen probleem ook in de avond niet.Op Apple TV verdwijnt de optie om bijvoorbeeld een serie verder te kijken .Het is geen wereld probleem maar ik vind het vreemd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ad416  schreef:

@RoWi. Op mijn iPad en op mijn Next geen probleem ook in de avond niet.Op Apple TV verdwijnt de optie om bijvoorbeeld een serie verder te kijken .Het is geen wereld probleem maar ik vind het vreemd.


Dat is zeker vreemd en zou in mijn optiek niet moeten gebeuren.

Ad416
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

@RoWi. @Zojuist nog even gekeken zoals je ziet is nu de optie kijklijst verdwenen tot 19.00 was het normaal .Het is heel apart 

Ad416
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

@RoWi.  Op de IPad is de situatie zoals het hoort te zijn

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Ad416

Wat vreemd dat deze verder kijk optie verdwijnt zeg.

Kun je eens een foto sturen van hoe het er overdag uit ziet op jouw Apple TV?
Daarnaast valt mij op dat je op jouw iPad ingelogd bent op jouw aangepaste profiel "Ad". Gebruik je hetzelfde profiel op de Apple TV?

Ad416
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

Hoi @Jiri Hierbij de foto van zojuist en ik ben op de Apple TV ook ingelogd als Ad tot ongeveer 20.00 uur gaat het prima.

Alvast bedankt 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Ad416 Dankjewel voor jouw foto. Ik ben gaan testen door een nieuw profiel aan te maken. In dit profiel zie ik wel mijn opgenomen programma's, maar niet de kijklijst en "Kijk verder" opties die ik bij mijn normale profiel wel zie. Eigenlijk het beeld wat jij schetst. Ik kan mij dan ook niets anders voorstellen dan dat het iets met het profiel te maken heeft. Je zou het profiel eens kunnen verwijderen en opnieuw aanmaken om te kijken of het probleem dan opgelost is.

Wanneer dat ook niet werkt zijn mijn opties wel een beetje op ben ik bang 😞

Ad416
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes

@Jiri Het is apart dat onder mijn profiel het de hele dag goed staat maar rond 20.00 de optie verdwijnt,

ik ga vannavond weer kijken.Thankxx tot zover

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. Ook hier dus de eigenheid van Apple 😛🤪😇

Voor een deel zal dat zeker kloppen, maar ik denk ook dat de formaten en beeldverhouding van de verschillende smartphones en tablets vragen om een wat andere lay-out en menustructuur.

 

Mede naar aanleiding van de vraag van @Ad416 heb ik gisteravond via bewaarde opnames gekeken naar een opgenomen programma via de Mediabox Next. Ik heb het programma voor de helft uitgekeken en besloot het vervolg van het programma te zien in de slaapkamer. In de slaapkamer staat een Apple TV met de Ziggo-app geïnstalleerd. Maar dat werkt dus niet, want de Ziggo-app op de Apple TV onthoudt niet waar ik was gebleven en moet ik het opgenomen programma doorspoelen ►► tot het punt waar ik eerder was gestopt. Blijkbaar wordt de data gekoppeld aan mijn account niet gesynchroniseerd met andere app's of apparaten. En dat is lastig.

NPO Plus heeft trouwens precies hetzelfde euvel en onthoudt ook niet waar ik ben gebleven. Bij Netflix werkt dat trouwens perfect.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic