Als ik kijk naar de Vodafone/Ziggo jaarverslagen
( zie https://integratedreport2023.vodafoneziggo.nl/nl-integrated-report-2023/over-vodafoneziggo/connectiv... )
dan lees ik
a) dat het aantal Ziggo-klanten daalt ( 2021:3,7M ; 2022:3,6M ; 2023:3,5M )
b) dat de ZiggoGo participatie daalt ( 2021: 51% ; 2022: 41% ; 2023: 41% )
Zodat het aantal ZiggoGo-gebruikers daalt van 2021:1,9M ; 2022:1,5M naar 2023:1,4M )
Zelf heb ik ook een rare relatie met ZiggoGo, want ik gebruik het nl. niet om er TV-programma's mee te kijken
(ik vind de beperkingen, zoals geen doorspoelen of geen downloaden te belemmerend)
maar ik gebruik ZiggoGo vooral om uitgebreidere EPG-info te zien, want om een onbegrijpelijke reden vermeldt de EPG van ZiggoGo wel "Sxx;Eyy" en verschijnt die info helaas niet op mijn TV/mediabox.
Wat zijn jullie globale ZiggoGo(TV) ervaringen ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Puur persoonlijk vind ik de Ziggo Go app veel gebruiks vriendelijker dan van de groene concurrent.
Ik gebruikte de Ziggo Go TV app hoofdzakelijk voor het terugkijken want de mogelijkheden via de Humax met smartcard waren in 2020 al beperkt en vanaf morgen helemaal voorbij.
Het downloaden begrijp ik deels maar is eigenlijk alleen nuttig als er tijdelijk helemaal geen internet verbinding is. Het doorspoelen zou geen probleem mogen zijn als er sprake is van Cloudopname bij het abonnement en is ook via de mediaboxen hetzelfde verhaal.
Dat overall het gebruik van Ziggo Go afneemt is bijzonder dan zijn er toch veel klanten die geen Ziggo Go toegang afnemen bij wat Ziggo Internet Only noemt.
Helaas, had graag positief willen zijn, maar ben dat niet. In het Ziggo pakket mis ik een aantal apps. Bovendien mis ik bij de apps die er wel zijn ondersteuning van de meest moderne beeld en geluidsstandaarden. Had daarom graag een volwaardige app voor Apple TV gezien. (Hoewel daar ook niet álles in zit)
Ziggo heeft veel, maar niet alles. Voor de prijs vind ik dat internet (uploadsnelheid) en app achterblijven. Anderzijds werkt het eigenlijk altijd.
@hans6011 dit gaat over de Ziggo Go app. Bij mijn weten is er een Ziggo Go TV app voor AppleTV.
De beschikbare apps op de mediaboxen staat hier los van.
> Het downloaden begrijp ik deels maar is eigenlijk alleen nuttig als er tijdelijk helemaal geen internet verbinding is.
Ik doe sommige films of docu's vanaf mn STB downloaden en dan lokaal op mn NAS bewaren.
Dat lukte met mn oude Humax.... dat lukt nu met mijn STB... maar dat lukt mij dus niet met ZiggoGo.
> Het doorspoelen zou geen probleem mogen zijn als er sprake is van Cloudopname bij het abonnement
Wat bedoel je met 'als er sprake is van cloudopname' ?
En voor de duidelijkheid: met doorspoelen bedoel ik bv simpel een reclameblok overslaan.
@LittleBit met een Humax kon er een fysieke opname worden gemaakt. Tegenwoordig neemt Ziggo alles op, daarom kan er via de app of de Next en de Mini worden teruggekeken. Cloudopname is eigenlijk ook terugkijken maar dan komt er bij een programma een aanduiding dat iemand langer dan 7 dagen mag terugkijken en mag doorspoelen. Alleen is daar nu een paar seconden reclame vooraf aan toegevoegd die niet is door te spoelen, dit is vanaf TV Compleet inbegrepen bij het abonnement.
Ik stoor mij persoonlijk niet aan het niet kunnen/mogen doorspoelen van reclame, maar ik heb wel een paar abonnementen bij streamingdiensten.
En wat het opslaan betreft dat zou ook moeten kunnen bedenk ik mij net. Maar dat werkt niet altijd correct.
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Download-amp-GO-offline-genieten/ba-p/646720
> Cloudopname is eigenlijk ook terugkijken
Aha... met 'Cloudopname' bedoel jij opslag op de Ziggo-storage-server
Ik dacht even dat je cloud-storage als Google-Drive of Dropbox bedoelde.....
> Alleen is daar nu een paar seconden reclame vooraf aan toegevoegd die niet is door te spoelen,
Ik dacht even dat je bij ZiggoGo ook de interne reclameblokken (ca. 7min) in een TV-programma niet kunt doorspoelen
maar wellicht ligt dat aan mijn onhandigheid.
@LittleBit schreef:> Cloudopname is eigenlijk ook terugkijken
Aha... met 'Cloudopname' bedoel jij opslag op de Ziggo-storage-server
Ik dacht even dat je cloud-storage als Google-Drive of Dropbox bedoelde.....
> Alleen is daar nu een paar seconden reclame vooraf aan toegevoegd die niet is door te spoelen,
Ik dacht even dat je bij ZiggoGo ook de interne reclameblokken (ca. 7min) in een TV-programma niet kunt doorspoelen
maar wellicht ligt dat aan mijn onhandigheid.
Strikt genomen is Cloudopname iets ander dan opslag op de Ziggo storage server. Men slaat namelijk zelf niets op.
Bij 'opgenomen' programma's hoor je alle reclame behalve die halve minuut te kunnen doorspoelen. Met het normale Replay ofwel terugkijken niet.
Lees eventueel de berichten hier in dit topic.
> Bij 'opgenomen' programma's hoor je alle reclame behalve die halve minuut te kunnen doorspoelen.
Huh? kun je met ZiggoGo dan opnemen ?
Als ik een programma op een 'Kijklijst' zet, dan zie ik dat opnemen alleen met Mediabox gaat.
Op de website ( www.ziggo.nl/televisie/opnemen ) wordt wel gesuggereerd dat je met ZiggoGo kunt opnemen
maar volgens mij is dat dus alleen maar een opname instellen.
Probeer op de camping maar met ZiggoGo iets op te nemen en die opname later mbv ZiggoGo te bekijken. Dat gaat volgens mij niet !
Dus kom ik terug op ZiggoGo.... daar kun je -volgens mij- alleen (terug)kijken zonder de mogelijkheid om reclame door te spoelen.
Met de Ziggo Go app kan je wel degelijk opgenomen programma's kijken en de reclame doorspoelen.
Om te mogen 'opnemen' dien je minimaal TV Compleet af te nemen en daar hoort een ontvanger bij.
Met die combinatie kan men via de app opnames instellen en die wordt dan ook echt vastgelegd dat moet zelfs op de camping werken.
Dus -als ik TV-compleet afneem, dan kan ik -bv op de camping- met ZiggoGo ook een opname bekijken, ondanks dat ik daar geen dig.ontvanger heb ?
Je antwoord vind je op https://www.ziggo.nl/televisie/play-complete.
> Je antwoord vind je op https://www.ziggo.nl/televisie/play-complete.
Die webpage vind ik niet duidelijk,
want voor ZiggoGo & opnemen wordt verwezen naar https://www.ziggo.nl/televisie/opnemen
en daar wordt aangegeven dat je Rec doet vanaf de afstandsbediening van een mediabox
en daar wordt verder alleen gesproken over mediaboxen
dus die info daar maakt het voor mij niet duidelijker:
Kan ik nu met alleen ZiggoGo opnemen en opname bekijken ?
voor cloud opname is een next (mini) vereist en dan kun je de opnames ook via Ziggo go kijken,
opname in Ziggo go zonder next of next mini in het abonnement is helaas niet mogelijk,
wat betreft Ziggo go kijken op de camping dat is met een smartphone tablet of laptop,
helaas is het op de camping niet mogelijk om rechtstreeks op de tv met de Ziggo tv app of via de Ziggo go tv app op Android tv of Apple tv te kijken want dat werkt alleen op een Ziggo internetverbinding
@anoniemforum met de app kan je toch ook 'opnemen' dus via de gids opnames instellen net zoals via de gids van de Next of de Next-mini?
Op de camping kan wel worden gecast naar een groot scherm.
Op deze webpage ( https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Download-amp-GO-offline-genieten/ba-p/646720 )
wordt gesproken over 'Downloaden'
waarbij zelfs wordt gemeld dat een min. vrije opslagruimte op je smartphone is vereist.
en in deze thread spreken mensen over 'cloud opname'.
Betekent dat dat er 2 manieren van opnemen met ZiggoGo zijn ?
> voor cloud opname is een next (mini) vereist
Ok, dat is dan de reden dat 'Opname' niet werkt in mijn ZiggoGo.
Downloaden is iets anders dan Cloudopname.
Met downloaden zie je het alleen op het apparaat waarop je dit opslaat. Dat kan je afspelen zonder internet verbinding. Vergelijkbaar met de download optie van bijvoorbeeld Netflix.
Met cloudopname moet je een verbinding hebben om dit te kunnen afspelen. Dit staat op het achterliggende platform van Ziggo.
De Next (Mini) is niet vereist voor cloudopname want bij TV Start krijg je ook een Next (Mini) maar kan en mag men niet opnemen. Het abonnement bepaald dit dus TV Compleet en TV Max
Het enigste waar ik overigens weinig mensen over hoor, is het ontbreken van Dolby digital 5.1 geluid bij de Ziggo Go app.
Dat vindt ik wel een groot gemis aan het kijkplezier.
Het oor wil namelijk ook verwend worden.
Verder kampt de Ziggo Go app met een probleem op diverse “met name” Philips televisies.
Daar gaat het volume vanzelf omhoog in stapjes van +2 op apparaten die aangesloten zijn via HDMI voor het verzorgen van geluid.
Daarover lopen ook al wat forum draadjes op deze community sinds April.
Is nog niet opgelost en heb dan ook geen Ziggo Go app geïnstalleerd op mijn tv aangezien het probleem zich al voordoet zodra men de app installeert.
Het tast gelijk alle andere apps aan op de tv met hetzelfde probleem.
Zodra men de Ziggo Go app verwijderd… is het probleem opgelost.
Dit probleem met geluid heeft in het verleden nooit plaats gevonden.
Maar sinds “Mei/April” wel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.