1
Vraag
2
Reacties
LittleBit

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

ZiggoGo ontwikkeling

Als ik kijk naar de Vodafone/Ziggo jaarverslagen
( zie https://integratedreport2023.vodafoneziggo.nl/nl-integrated-report-2023/over-vodafoneziggo/connectiv... )

dan lees ik
a) dat het aantal Ziggo-klanten daalt ( 2021:3,7M ; 2022:3,6M ; 2023:3,5M )
b) dat de ZiggoGo participatie daalt ( 2021: 51% ; 2022: 41% ; 2023: 41% )
Zodat het aantal ZiggoGo-gebruikers daalt van 2021:1,9M ; 2022:1,5M naar 2023:1,4M )

Zelf heb ik ook een rare relatie met ZiggoGo, want ik gebruik het nl. niet om er TV-programma's mee te kijken
(ik vind de beperkingen, zoals geen doorspoelen of geen downloaden te belemmerend)
maar ik gebruik ZiggoGo vooral om uitgebreidere EPG-info te zien, want om een onbegrijpelijke reden vermeldt de EPG van ZiggoGo wel "Sxx;Eyy"  en verschijnt die info helaas niet op mijn TV/mediabox.

Wat zijn jullie globale ZiggoGo(TV) ervaringen ?

22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10455Posts
  • 598Oplossingen
  • 3003Likes

@Garihd  schreef:

@anoniemforum met de app kan je toch ook 'opnemen' dus via de gids opnames instellen net zoals via de gids van de Next of de Next-mini?  

Op de camping kan wel worden gecast naar een groot scherm.

dat klopt helemaal

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10455Posts
  • 598Oplossingen
  • 3003Likes
De Next (Mini) is niet vereist voor cloudopname  want bij TV Start krijg je ook een Next (Mini) maar kan en mag men niet opnemen. Het abonnement bepaald dit dus TV Compleet en TV Max 

tv start of tv max zonder next mini maar wel via Ziggo go cloud opname is helaas snoet mogelijk,

bij tv compleet en tv max zit standaard een next mini

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@anoniemforum  schreef:
De Next (Mini) is niet vereist voor cloudopname  want bij TV Start krijg je ook een Next (Mini) maar kan en mag men niet opnemen. Het abonnement bepaald dit dus TV Compleet en TV Max 

tv start of tv max zonder next mini maar wel via Ziggo go cloud opname is helaas snoet mogelijk,

bij tv compleet en tv max zit standaard een next mini

Klopt.

Maar het gaat om de app, en bepaalde mogelijkheden liggen niet aan de app.

Het niet mogen doorspoelen van de reclame bijvoorbeeld wat al in het start bericht wordt genoemd, dat is een keuze van Ziggo en in principe opgelegd door de eigenaren van de kanalen. Zover ik weet geldt die beperking met het terugkijken alleen voor de Nederlandse commerciele kanalen. Het wel of niet kunnen opnemen ligt ook niet aan de app dat is afhankelijk van het abonnement.

Wat @DennisST noemt is wel een goed punt dat is mij nog nooit opgevallen.

Zeker bij de app voor smart tv 's zou dolby 5.1 welkom zijn bij films. Voor de apps op een tablet of smartphone heeft dat minder meer waarde.