jbms

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ZiggoGo hapert op laptop

Afgelopen 3 maanden heb ik reacties gekregen op mijn vraag/klacht 'ZiggoGo flikkert na starten programma'.

Alle suggesties hebben niet geholpen. Helaas is het nog slechter geworden: tijdens het terug kijken van een programma stopt het beeld regelmatig enkele seconden, maar springt daarna weer verder. Het geluid gaat de ene keer door, de andere keer stopt dat ook tijdens het stilstaande beeld. Dit gebeurt bij elk programma! Diverse keren stopt het programma helemaal en krijg ik een soms een zwart scherm, soms een wit scherm, met meldingen dat 'de video niet kan worden afgespeeld' of er iets mis ik. Aangezien ik meestal geen directe tv uitzendingen bekijk, gebruik ik de 'Replay' functie bijna altijd. Dus zijn al die haperingen uitermate vervelend, ik kan geen enkel programma zonder die onderbrekingen bekijken. Wie kan mij wel helpen?

Bedankt alvast.

Noot: Ik heb alleen de laptop om Ziggo GO te bekijken. Op mijn "Ziggo gecertificeerde TV" kan de app niet geladen worden. De problemen zijn er op alle 5 browsers die ik heb en de Ziggo Go app.

36 Reacties 36
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat gebeurt er als je de browser Edge gebruikt?

Ik zie allerlei klachten over haperingen, behalve als Edge als browser gebruikt wordt.

jbms
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert, bedankt voor je reactie. De problemen zijn er op alle 5 browsers die ik heb: Firefox, Avast, Chrome, Opera en Edge. Ook als ik daarbij maar een tabblad open heb en geen enkel andere toepassing heb gestart (wel draaien dan de achtergrondprocessen).

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@jbms Super irritant dat het kijken van Replay vrijwel geen doen is! Kun je desondanks toch eens Live TV testen? En ook Movies & Series content? Werken andere streamingsdiensten wel naar behoren op je apparaat? Welke hardware zit er in je apparaat en op welke OS draait 'ie? 

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

IK heb dezelfde problemen ook ik gebruik een chromebook, en sinds kort heb ik dezelfde ellende ook. Ik gebruik ook meestal terug kijken. onlangs stopte het terug kijken voor de zoveelste keer en kreeg ik de volgende melding. zie bijgevoegd bestand. Mijn chromebook staat nog geen meter van het modem!!

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Vincent, alle andere streamingdiensten werken normaal. Ook het gewoon TV kijken werkt goed. Het is "bewaard" kijken en een programma kijken wat in tijd al is geweest. Tevens duurt het opstarten van ZIGGO GO  ook bijna één minuut voordat er beeld zichtbaar is.

Ik hoop dat iemand van jullie team de oplossing heeft want beide opties zijn gewoon weg niet meer te gebruiken.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Heb je MS Edge al een keer helemaal opgeschoond en een update ervan gehad?
Tevens alle drivers up to date?

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Ik gebruik al jaren chrome zonder problemen, ziggo is het probleem en niet de een of andere browser. Dus ziggo ga eens wat aan het probleem doen, jullie lijken wel de regering alles afschuiven naar iets anders ipv het  probleem oplossen

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Hallo@Template Ik gebruik al jaren chrume zonder problemen op mijn chromebook ook andere streaming diensten, het probleem ligt bij Ziggo en nergens anders. 

Gewoon TV kijken werkt goed. Het is "bewaard" kijken en een programma kijken wat in tijd al is geweest. Tevens duurt het opstarten van ZIGGO GO  ook bijna één minuut voordat er beeld zichtbaar is.

Ik hoop dat iemand van jullie team nu eens met een oplossing komt ipv constant afschuiven naar de browsers of laptops, want beide opties zijn gewoon weg niet meer te gebruiken.

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Hallo@Vincent, 

k gebruik al jaren chrume zonder problemen op mijn chromebook ook andere streaming diensten, het probleem ligt bij Ziggo en nergens anders. 

Gewoon TV kijken werkt goed. Het is "bewaard" kijken en een programma kijken wat in tijd al is geweest. Tevens duurt het opstarten van ZIGGO GO  ook bijna één minuut voordat er beeld zichtbaar is.

Ik hoop dat iemand van jullie team nu eens met een oplossing komt ipv constant afschuiven naar de browsers of laptops, want beide opties zijn gewoon weg niet meer te gebruiken.

jbms
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Je zegt het, 'Super irritant dat het kijken van Replay vrijwel geen doen is' ! Op internet en de Ziggo community lees ik dat gelijk luidende problemen met ZiggoGo op een laptop heel erg vaak voorkomen. Ook kan ik op mijn Philips 32PFS6855 TV de ZiggoGo app niet krijgen, al is deze door Ziggo gecertificeerd!!

Enfin, live tv kijken gaat goed, mijn Ziggo abonnement laat jullie streamingdiensten niet toe. Mijn laptop is een HP 17-by2734nd, Windows 11, weet niet welke hardware er in zit. Hoe belangrijk is dat als al die anderen met een laptop ook die problemen hebben? Ik ben blij dat Silona ook zo'n melding maakt. Zoals aangegeven, ben ik inmiddels 4 maanden verder zonder een oplossing en ook ik vraag me af of Ziggo wel met een oplossing kan komen. Zo niet, dan zoek ik na ca. 20 jaar Ziggo een andere aanbieder... Mijn irritatiegrens is zowat bereikt.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@jbms  schreef:

 Ook kan ik op mijn Philips 32PFS6855 TV de ZiggoGo app niet krijgen, al is deze door Ziggo gecertificeerd!!

 

 

 

Mijn Ziggo abonnement laat jullie streamingdiensten niet toe. 


Ziggo gecertificeerd heeft alleen met ci+ te maken, deze tv heeft het saphi besturingssysteem waarop ziggo go inderdaad niet kan worden geïnstalleerd.

 

 

''Mijn Ziggo abonnement laat jullie streamingdiensten niet toe.''

 

Verklaar je nader. Streaming diensten werken bij alle internet abonnementen.

ribbelsbron

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja dat is bij mij ook zo blokkerig beeld en rondje gaat steeds draaien of beeld valt uit krijg meldingen dat ik mijn moet abonneren terwijl ik dat al ben  of hij geeft aan video kan niet afgespeeld worden  1002 of 1003 en dat gebeurd alleen bij replay kijk ik gewoon naar een programma  die op dat moment afspeelt dan is het goed  aleen met replay is het knudde

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@ribbelsbron dat kijkt niet prettig en zo ervaar je geen plezier van je diensten.

Met deze informatie: heeft @Steefb nog een tip voor je? 

jbms
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

"Streaming diensten werken bij alle internet abonnementen" waar vind ik die? Als het de 'Movies en Series' betreft, krij ik een oranje balkje met de tekst 'Bekijk abonnementen'. Ze werken dus niet.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@silona wrote:

Hallo@Template Ik gebruik al jaren chrume zonder problemen op mijn chromebook ook andere streaming diensten, het probleem ligt bij Ziggo en nergens anders. 

Gewoon TV kijken werkt goed. Het is "bewaard" kijken en een programma kijken wat in tijd al is geweest. Tevens duurt het opstarten van ZIGGO GO  ook bijna één minuut voordat er beeld zichtbaar is.

Ik hoop dat iemand van jullie team nu eens met een oplossing komt ipv constant afschuiven naar de browsers of laptops, want beide opties zijn gewoon weg niet meer te gebruiken.


Het probleem ligt bij Google Chrome en nergens anders. Als een aanbieder diensten via browser(s) aanbied en het is gemaakt zodat het bijvoorbeeld in Edge, Opera, Firefox optimaal werkt. Dan is het de keuze van de aanbieder en werkt het dus. Dan ligt de fout bij Google Chrome en niet bij Ziggo. Het is nu eenmaal zo gemaakt dat het optimaal werkt in Edge. Andere streaming services werken ook beter in Edge of andere Chromium browsers, ze werken wel op Google Chrome, echter niet optimaal. Google Chrome is gewoon de slechtste browser van alle (Chromium) browsers.

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Hallo@Vincent,

Waarom antwoord je niet op mijn vragen ik dacht dat jij de ziggo go expert bent.

Ik heb nog een interessante foutmelding voor je, inmiddels heb ik 6 verschillende foutmeldingen gekregen.

Voor degene die misschien het bestand NIET kunnen openen. De foutmelding kwam bij het terug kijken van een opgenomen serie. NIET BESCHIKBAAR en daaronder stond: minified:mC: XMLHttpRequest error.

Misschien weet iemand wat deze melding precies inhoud.

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Hallo@Template

Edge werkt alleen op windows en niet op een chromebook. Zie bestand.

ribbelsbron

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik gebruik edge maar toch heb ik steeds maar weer problemen met ziggo go

ribbelsbron

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik gebruik edge en die geeft juist al die problemen  ik kijk ook af en toe NPO en die werkt perfect

 

Uitgelicht topic