1
Vraag
2
Reacties
-RB-

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ZiggoGo (geïnstalleerd op AppleTV) , live ondertiteling gaat altijd aan.

Onze ZiggoGo app geïnstalleerd op een AppleTV (4K, 2e generatie) geeft sinds een aantal weken standaard een (live) ondertiteling weer bij iedere Nederlandstalige zender. Als we de ondertiteling via de instellingen (menu:3 puntjes boven elkaar) uitzetten dan is het op dat moment uitgezet. Echter schakelen we daarna naar een willekeurige andere Nederlandstalige zender van ZiggoGo dan verschijnt direct de ondertiteling weer (en zetten we de ondertiteling weer uit). Opnieuw installeren geeft geen oplossing en bij algemene instellingen kunnen we niets vinden (bijvoorbeeld bij doven en slechthorenden instellingen). Iemand een briljant idee hoe dit op te lossen?  

Uitgelicht
-RB-
topicstarter
Stamgast
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo, de voorgestelde instelling heb ik zojuist veranderd en de ondertiteling is hiermee verdwenen. Top! Terugzetten naar Nederlands geeft weer ondertitels, dus het lijkt er goed op dat de bovenstaande instelling op de AppleTV de oorzaak is. Iedereen bedankt voor het meezoeken! 👍

21 Reacties 21
AoxoMoxoA
Super Expert
Super Expert
  • 3093Posts
  • 69Oplossingen
  • 1780Likes

@Lotte  schreef:

@AoxoMoxoA Excuses, dat was inderdaad niet helemaal de juiste tag. 

We hebben het geprobeerd te reproduceren maar dit lukt helaas niet. Op de Android TV's waar wij het mee testen komt dit probleem niet voor. De instellingen van de tv zelf staan dan  op "Standaard ingesteld" en niet op " Nederlands". Welk type Google TV heb je in huis? Ik hoop dat de techneuten daar iets verder mee kunnen komen. We willen het probleem ook voor jou oplossen. 

@Lotte 

Ok, om te beginnen speelt het probleem met ongewenste live ondertiteling  nu weer niet. Het fenomeen heb ik nu dus één keer kort mogen maken. Dat was dus precies gedurende het korte moment dat ik met mijn vorige reactie bezig was.

Ik had het erover dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn om dit fenomeen te reproduceren, maar daar kom ik nu op terug. Het is me met diverse pogingen op verschillende manieren niet meer gelukt.

De Google TV waar ik het over heb is afkomstig uit jullie webshop en staat te koop als "Google TV met Ziggo GO" maar in feite gaat het om "Chromecast met Google TV". Chromecast is het apparaat en Google TV is de opvolger van Android TV. "Ziggo GO TV" moet je, net als bij Apple TV, na het aansluiten en installeren er nog zelf opzetten.

De taal onder instellingen van Google TV  "systeem | taal" is ingesteld op Nederlands, waarbij niet voor automatisch gekozen kan worden. Dit geldt ook voor de Ziggo GO TV "instellingen | profielen | audio". Daar kan ook niet voor automatisch gekozen worden en dat staat dan ook op Nederlands.

Google TV

AoxoMoxoA_0-1638906897301.png

Ziggo GO TV

AoxoMoxoA_1-1638906984291.png

Bij de instellingen van Ziggo GO TV mist bij profielen de instelling om de ondertiteling aan te passen. In dit kader toch wel een belangrijke instelling. Bij mijn profiel zoals deze op de Next aangepast kan worden zijn de instellingen "Ondertiteling" en  "Taal van je ondertitels" wel beschikbaar.

Next

AoxoMoxoA_2-1638907592258.png

In mijn ogen ontbreken in de app Ziggo GO TV bij profielen dus de instellingen "Ondertiteling" en  "Taal van je ondertitels". Ik hoop dat dat in een volgende versie van de app opgelost wordt.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18709Posts
  • 855Oplossingen
  • 5134Likes

Klopt bijna helemaal, wegens NDA kan ik op sommige punten niet inhaken, maar  de feiten komen aardig overeen 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Update: 14 september 2022 13:58 door Ziggo Laatste versie 4.42.5016 beschikbaar in de bekende app stores Deze bevat onder andere: Performance van de apps is verbeterd Geen onterechte kalibratiemelding...

Geplaatst in Ziggo Updates