-RB-

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ZiggoGo (geïnstalleerd op AppleTV) , live ondertiteling gaat altijd aan.

Onze ZiggoGo app geïnstalleerd op een AppleTV (4K, 2e generatie) geeft sinds een aantal weken standaard een (live) ondertiteling weer bij iedere Nederlandstalige zender. Als we de ondertiteling via de instellingen (menu:3 puntjes boven elkaar) uitzetten dan is het op dat moment uitgezet. Echter schakelen we daarna naar een willekeurige andere Nederlandstalige zender van ZiggoGo dan verschijnt direct de ondertiteling weer (en zetten we de ondertiteling weer uit). Opnieuw installeren geeft geen oplossing en bij algemene instellingen kunnen we niets vinden (bijvoorbeeld bij doven en slechthorenden instellingen). Iemand een briljant idee hoe dit op te lossen?  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@AoxoMoxoA Wij melden ons weer! Ik ben even benieuwd naar de instellingen op je Apple tv. Staat dit op  “Nederlands” (standaard instelling op Apple TV) ingesteld? Zo ja, wil je dit aanpassen op jouw  Apple TV naar “Automatisch”. ? Dit kun je vinden bij; Instellingen -> video en audio -> audio -> ondertiteltaal. 

 

We zijn heel erg benieuwd hoe het dan gaat, hou je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

Uitgelicht
-RB-
topicstarter
Level 2
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo, de voorgestelde instelling heb ik zojuist veranderd en de ondertiteling is hiermee verdwenen. Top! Terugzetten naar Nederlands geeft weer ondertitels, dus het lijkt er goed op dat de bovenstaande instelling op de AppleTV de oorzaak is. Iedereen bedankt voor het meezoeken! 👍

23 Reacties 23
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ook al eens de instellingen op je apple bekeken?

-RB-
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Jazeker Steefb, bij algemene instellingen van de AppleTv, onder doven en slechthorenden. Eigenlijk alle instellingen wel doorlopen maar het kan natuurlijk heel goed dat ik iets over het hoofd zie.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

Sinds kort heb ik ook de beschikking over Ziggo GO TV, maar niet via Apple TV, maar via Google TV (= Android TV). Ook daarin zie ik geen algemene instelling om ondertiteling (SH of gewoon) standaard in te stellen. Mogelijk dat bij jullie via een mediabox (XL of Next) van Ziggo de ondertiteling standaard op SH is ingesteld. Zo'n instelling is in de cloud voor het account (niet profiel) vastgelegd en mogelijk speelt dat nu parten. Als dat niet het geval is dan lijkt het op een softwarefout. Een mogelijkheid om te proberen is, dat je via die mediabox de instelling voor SH even kunt inschakelen en later daarna weer uitschakelt. Mogelijk dat het verschil uitmaakt.

-RB-
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de reactie AoxoMoxoA. Heb je idee direct geprobeerd; mediabox opgestart en instelling slechthorend opgezocht. Stond op ondertiteling “uit”. Voor de zekerheid even “aan” en daarna “uit” geselecteerd. Heeft helaas geen oplossing gegeven.  

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Het is alweer een paar dagen wat stil in dit topic. @EnergieBoy of @Dave! , kunnen jullie @-RB- hiermee verder helpen? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Klopt @Meindert  dit is een fout in de Ziggo Go App want hier springt hij ook aan en ook op de AppleTV en deze moet je handmatig via de

tandwiel bij Profielen weer uitzetten. Het is een vervelende issue en hoop dat hier snel wat aangedaan wordt.

-RB-
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ok duidelijk, dank voor de feedback. Hoop dat het wordt opgepakt. Mvg,

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@-RB- 

Als je hem in AppleTV bij tandwiel en dan profielen Ondertiteling en spraak uitzet, meestal blijft hij uit tot er een update is. Ik kan nu helaas even niet naar boven rennen, ik zit in het gips. Maar bij het tandwiel, dan Profielen en Ondertiteling en Spraak ondertiteling. daar moet je hem zoeken.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Sorry, had het niet gelezen en waarschijnlijk ook niet geweten. Bedankt voor de info Dave! 👍

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@-RB- 

Ik heb nu even de foto’s gemaakt, als je de Ziggo Go TV app opstart zie je Home, TV & Gids en Tandwiel op Rechts

 

2EA98E4B-94A1-4097-8880-265ACA11B69B.jpeg

Zie ook Gele streep, klik daar op en ga naar Profielen

0FCAE3C2-A25E-442B-A75D-A8D71C397700.jpeg

Scroll naar beneden naar Gesproken ondertiteling en zet deze op uit.

 

D5ADAB5D-A865-4994-AA89-DD74790EB536.jpeg

Kon niet eerder omdat ik maar 1 keer met krukken de trap op kan.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

Ja maar @Dave! ,

 

Die instelling zou alleen betrekking moeten op het in- en uitschakelen van GOS oftewel gesproken ondertiteling voor slechtzienden. Op een apart audio-kanaal wordt dan de ondertiteling die in beeld  is uitgesproken, zodat je de ondertitels niet hoeft te lezen. Werkt volgens mij alleen als het programma daarvoor geschikt is en je je afspeelapparatuur erop ingesteld hebt. 

Als dit (ook?) van invloed is op ondertiteling voor slechthorenden dan hebben ze er in de software van Ziggo GO TV er wel een potje van gemaakt. Maar als het anderzijds wel werkt om het daarmee standaard op de Apple TV uit te schakelen dan is het een mooie tip om als workaround te gebruiken.

Zojuist heb ik het uitgeprobeerd onder Google TV en ik kan geen verschil merken, maar dat kan op Apple TV anders zijn.

 

In de getoonde menu's mist overigens ten ene male de instelling om ondertiteling voor SH standaard in of uit te schakelen. In alle geval is er voor de Ziggo GO TV ontwikkelaars werk aan de winkel. Zowel voor Apple TV alsmede voor Android TV/Google TV.

 

Graag wil ik van @Meindert of een andere moderator wel horen of dit issue daadwerkelijk aangekaart is bij de verantwoordelijke Ziggo GO TV-club. Als je er behoefte aan hebt kan het bovendien ook lastig zijn dat je SH-ondertiteling steeds maar weer moet inschakelen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@AoxoMoxoA  Dit is de enige manier om het te doen, meer opties met ondertiteling zijn er niet ingebouwd. Ik begrijp je punt en ben ok benieuwd naar de input van @Meindert  voor AppleTV is dit enige optie om ondertiteling uit te zetten er is geen andere optie en de app wijkt af van Android omdat er met Apple weer rechten issues zijn, hier weet Anne B meer over.

 

Ik zet alleen neer wat ik vind voor TS 😉

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@AoxoMoxoA Wij melden ons weer! Ik ben even benieuwd naar de instellingen op je Apple tv. Staat dit op  “Nederlands” (standaard instelling op Apple TV) ingesteld? Zo ja, wil je dit aanpassen op jouw  Apple TV naar “Automatisch”. ? Dit kun je vinden bij; Instellingen -> video en audio -> audio -> ondertiteltaal. 

 

We zijn heel erg benieuwd hoe het dan gaat, hou je ons op de hoogte? 

-RB-
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo, de voorgestelde instelling heb ik zojuist veranderd en de ondertiteling is hiermee verdwenen. Top! Terugzetten naar Nederlands geeft weer ondertitels, dus het lijkt er goed op dat de bovenstaande instelling op de AppleTV de oorzaak is. Iedereen bedankt voor het meezoeken! 👍

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@-RB- Wat super fijn dat het weer werkt! Geniet van je dag! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Graag gedaan, blij dat het weer heeft gewerkt en @Lotte jij ook bedankt voor het oppakken.😉

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

@Lotte  schreef:

@AoxoMoxoA Wij melden ons weer! Ik ben even benieuwd naar de instellingen op je Apple tv. Staat dit op  “Nederlands” (standaard instelling op Apple TV) ingesteld? Zo ja, wil je dit aanpassen op jouw  Apple TV naar “Automatisch”. ? Dit kun je vinden bij; Instellingen -> video en audio -> audio -> ondertiteltaal. 

 

We zijn heel erg benieuwd hoe het dan gaat, hou je ons op de hoogte? 


@Lotte 

 

Dit is (dacht ik) meer een vraag voor topicstarter @-RB- .

 

Hier heb ik sinds kort de beschikking over Ziggo GO TV op Google TV. Dat is geen Apple TV. Op beide platforms ziet Ziggo GO er wel zo'n beetje hetzelfde uit. De instellingen die @Dave! toonde zien er hetzelfde uit als hier. Bovendien dacht ik degene te zijn die het probleem juist niet kon reproduceren. Maarrrrrr...

 

Nu probeer ik weer te kijken om alsnog je advies op te volgen en nu blijkt dat bij Live TV de ondertiteling standaard staat ingeschakeld. Opnieuw de tip van Dave gevolgd maar ook nu blijft de ondertiteling ingeschakeld. Kortom ook onder Google TV is er hetzelfde vreemds aan de hand. Op dit moment kan ik er niet systematischer naar kijken, maar dit is echt een probleem in de software van Ziggo GO TV. Dit zullen jullie techneuten ook linksom of rechtsom wel weten te reproduceren.

 

 

Ik kom er later nog wel op terug.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@AoxoMoxoA Excuses, dat was inderdaad niet helemaal de juiste tag. 

 

We hebben het geprobeerd te reproduceren maar dit lukt helaas niet. Op de Android TV's waar wij het mee testen komt dit probleem niet voor. De instellingen van de tv zelf staan dan  op "Standaard ingesteld" en niet op " Nederlands". Welk type Google TV heb je in huis? Ik hoop dat de techneuten daar iets verder mee kunnen komen. We willen het probleem ook voor jou oplossen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@AoxoMoxoA  Leuk dat jij de Google variant heb, heb ik ook 😂 maar beide problemen zitten dus in de app, maar nadeel bij elke Update van het device, maar ook van Ziggo, gaat de boel weer terug in de setting, en komt de ondertiteling weer terug. Bij AppleTV ben ik hem nu de baas, maar bij update van Ziggo GO TV komt de gesproken Ondertiteling weer terug en die moet je steeds handmatig uit zetten, en elke Dinsdag is het raak als ik op NPO1 Opgelicht! of RTL5 Kees van de Spek of Thijs Zeeman terug kijk via opname, dan komt de Ondertiteling met spraak inwerking. Bij mijn Google is dit niet het geval, wel bij AppleTV.

 

Als jij het ook in de gaten houd dan komt het vast goed 😉

Uitgelicht topic