Anietje61
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ZiggoGo app

Sinds juni moet ik na een bepaalde tijd de ZiggoGo app van de iPad verwijderen omdat de app dan een foutmelding  aangeeft bijv. Kan geen verbinding maken met de server, probeer het opnieuw. Ik ben dus genoodzaakt om de app te verwijderen en weer opnieuw te installeren, weer opnieuw inloggen en dan kan ik weer een bepaalde tijd kijken en dan begint het hele spel weer opnieuw. De software is bijgewerkt tot de laatste versie dus n.m.m. Kan het daar niet aan liggen. 

19 Reacties 19
Macy123?
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het hetzelfde probleem en ook de software bijgewerkt. Hopelijk krijgen we hier snel een antwoord op

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4252Reacties
  • 427Oplossingen
  • 1028Likes

Hey @Anietje61 en @Macy123? 

Ik snap dat jullie er niet vrolijk van worden als je de Ziggo Go app eens in de zoveel tijd opnieuw moet installeren. Als ik het goed begrijp is er dus geen enkele mogelijkheid om de Ziggo GO app weer draaiende te krijgen behalve het helemaal opnieuw installeren. Heb ik het dan bij het juiste eind? 

Ook ben ik benieuwd op welke apparaten jullie dit probleem ervaren en of het zowel via de wifiverbinding als 4G voorkomt. We horen het graag!

Macy123?
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is alleen op de ipad en heb dan gewoon internet want de rest van de app doen het egwoon. Dus alleen ziggo dat wegvalt

Anietje61
topicstarter
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Mariska

het komt alleen voor op de IPad en op WIFI ik heb het niet op 4G geprobeerd omdat er geen abonnement op mijn IPad zit

gr. Anita

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 839Reacties
  • 87Oplossingen
  • 202Likes

Dank voor jullie reactie, @Macy123? & @Anietje61
Ik heb nog niet helemaal in kaart waar dit mis gaat en heb hierover nog wat vragen:

De app moet dus daadwerkelijk verwijderd worden om het weer werkend te krijgen? Opnieuw opstarten iPad, app geforceerd afsluiten of uitloggen en opnieuw inloggen werken allemaal niet om het probleem opgelost te krijgen?

Welke iPad hebben jullie?
Welke versie van Apple iOS staat hier op?

Ik hoor graag van jullie 🙂

Macy123?
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een ipad die een maand oud is dus de nieuwste versie iOS erop. Maar een oudere heeft ook het probleem wel met de nieuwste iOS erop

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 839Reacties
  • 87Oplossingen
  • 202Likes

Je verwacht zeker niet dat je deze problemen ervaart als je net een nieuwe iPad hebt, @Macy123?
Zou je onderstaande vragen ook kunnen beantwoorden? Dan zoeken we samen verder naar de oplossing.

• Wat moet je precies doen om ervoor te zorgen dat de Ziggo Go app weer werkt?
  • Welke iPad heb je?
  • Kun je bij Instellingen -> Algemeen -> Info checken welke software versie je hebt?
  • Staan er geen updates klaar?

We zien graag het antwoord op deze vragen verschijnen.

Macy123?
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik moet de app compleet verwijderen en weer opnieuw uit de appstore halen. Dan doet hij het weer

het is een ipad pro 2020   12,9 inch  128gb en nog geen maand oud maar op een oudere ipad gebeurt het hetzelfde

Alle updates zijn gedaan

Anietje61
topicstarter
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb IPad 6e generatie en de software is 14.6

Anietje61
topicstarter
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik moet precies hetzelfde doen de app verwijderen en weer opnieuw downloaden en dan weer inloggen daarna doet hij het een beperkte tijd en dan stopt hij weer en zegt dat de server niet bereikbaar is. Dit is na de laatste update van ziggo. Daarvoor deed hij het gewoon. Er is zelfs een monteur hier geweest die dacht dat het aan de IPad lag maar gaf toe dat het daar niet aan lag. Daarna heb ik de Horizon decoder ingeleverd en de nieuwe gekregen maar daar doet de ziggo go app precies hetzelfde mee. Naar mijn mening ligt het aan de laatste update. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1512Reacties
  • 167Oplossingen
  • 290Likes

@Macy123? en @Anietje61,

Kunnen jullie beide wel inloggen in MijnZiggo zonder problemen te ervaren? Zo ja, dan ontvang ik graag de volgende gegevens voor ons onderzoeksteam

Klantnummer: 
Regio:
Gebruikersnaam MijnZiggo en Ziggo GO: 
Welke foutmelding zie je in de Ziggo GO app: 
Welke foutmelding zie je in de browser op  Ziggogo.tv: 
Tot wanneer heeft het wel gewerkt?: 
Heb je jouw MijnZiggo gekoppeld aan MyVodafone?

Macy123?
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mijn klantnummer is *** privégegevens verwijderd door moderator ***

gebruikersnaam is *** privégegevens verwijderd door moderator ***

Foutmelding zegt service kan geen verbinding maken of ook service tijdelijk onbereikbaar

Heeft gewerkt denk ik tot juni en is begonnen na de update

Mijn ziggo is gekoppeld aan vodafone

BobR16
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem onmogelijk om in te loggen, laptop, mobiel, met / zonder wifi... 

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1534Reacties
  • 202Oplossingen
  • 260Likes

Dankjewel @Macy123? voor de aangeleverde gegevens. Voor mijn beeldvorming: het inloggen bij Ziggo GO lukt dus nog wél, maar na verloop van tijd loop je tegen een foutmelding aan waardoor een herinstallatie nodig is om het weer aan de praat te krijgen? Klopt dat?

@BobR16, fijn dat je dit topic bent tegen gekomen. Kun jij überhaupt niet meer inloggen bij Ziggo GO (zowel via app als webbrowser ziggogo.tv)? Lukt het inloggen bij je Mijn Ziggo account nog wél? Ervaar jij ook problemen sinds je mediabox een update heeft gehad?

BobR16
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Erik,

Ik kon niet meer inloggen. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dat werkte voor mij.

Macy123?
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dat klopt helemaal

Anietje61
topicstarter
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voor mij geldt hetzelfde als Macy

Georgine
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies het zelfde probleem als hierboven beschreven! Op de iPhone blijft hij wel werken. Heel onhandig en het duurt al een aantal weken. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2518Reacties
  • 322Oplossingen
  • 460Likes

@BobR16, dankjewel voor je terugkoppeling! Super fijn dat het met een herinstallatie nu is opgelost. Ik wens je weer veel kijkplezier :-). 

@Macy123? dankjewel voor je bevestiging! De "Service is niet beschikbaar" melding komt ons wel bekend voor, alleen lijkt deze te maken te hebben met een geheel ander probleem. Het probleem zoals jij 'm beschrijft is niet bekend bij Ziggo. Ik wil hier dan ook graag wat meer onderzoek naar doen met je. 

@Anietje61 en @Georgine kunnen daar ook bij helpen. Jullie geven aan te maken te hebben met hetzelfde probleem. Het is nu belangrijk dat we zoveel mogelijk gegevens gaan verzamelen, zodat er overeenkomsten naar boven komen en het onderzoeksteam daar verder mee aan de slag kan. Op dit moment, is er eigenlijk nog heel weinig bekend en wordt er niet heel veel informatie gegeven op de vragen die al door mijn collega moderators zijn gesteld. Om een probleem duidelijk in kaart te brengen en dit op te lossen, hebben we aan deze kant wel echt meer concrete informatie nodig.

Hieronder even een samenvatting van de gegevens die we al hebben. 

- "Service is niet beschikbaar. Probeer het opnieuw." melding.

- Mijn Ziggo en My Vodafone account met elkaar gekoppeld. 

- Apparaat: Apple iPad 
- Nieuwe softwareversie 

Wat wil ik nog graag weten? 

- @Anietje61 en @Georgine willen jullie naar de bovenstaande samenvatting kijken en aangeven dit voor jullie ook toepasselijk is? Zo niet, maak dan een eigen opsomming van wat voor jou van toepassing is. Des te meer informatie, des te beter. 

- Wat voor type apparaten gebruiken jullie? Graag de volledige versie hiervan beschrijven (bijvoorbeeld iPhone 11 Pro). 
- Wat is de volledige software versie die geïnstalleerd staat op je apparaat (Bijvoorbeeld iOS 14.6)? 
- Welke versie van Ziggo GO staat er gedownload op je apparaat (Ziggo GO openen, naar Instellingen, helemaal naar beneden scrollen, versie *.**.**)?
- Ervaar je dit probleem op alle apparaten? 

- Ervaar je dit probleem zowel met wifi als 4G? 
- Lukt het nog wel om in te loggen in Mijn Ziggo? 

- Sinds wanneer ervaar je dit probleem (datum schatting)? 

Belangrijke overeenkomst tussen jullie abonnementen: Jullie hebben allemaal een Mediabox XL. Welke softwareversie heeft de Mediabox XL die je thuis hebt? Dit kun je vinden in de Diagnostiek van de box (bij Instellingen). 

Ik zie jullie terugkoppelingen graag tegemoet!