Ik heb op mijn woonadres Ziggo Internet en TV en op de camping op een vast adres in Nederland Internet via Starlink. Helaas kan ik niet de ZiggoGo app gebruiken die ik geïnstalleerd heb op een Chromecast die gekoppeld is aan Starlink. Ik krijg de foutmelding dat de ziggogo app niet werkt met deze service provider terwijl de locatie in Nederland is.
Weet iemand hiervoor een oplossing?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Starlink wordt net als een vpn gezien als een voorziening waarbij de originele locatie (jij dus) niet duidelijk is.
Toevallig op totaaltv vandaag een artikel over dit onderwerp
Starlink in combinatie met apps van Ziggo en KPN niet ideaal | Totaal TV
Voor gebruik op camping word ook hier vermeld dat Odido klik en klaar een veel betere en vooral goedkopere oplossing is voor op de camping, nou weet ik helaas niet of dit ook zou werken i.c.m. b.v. Google TV dongle of andere mediaplayer.
@bemuze1 schreef:betere en vooral goedkopere oplossing is voor op de camping, nou weet ik helaas niet of dit ook zou werken i.c.m. b.v. Google TV dongle of andere mediaplayer.
Ook met Klik en Klaar zal de Ziggo Go TV app een foutmelding geven. Het enige wat via een niet Ziggo verbinding zou moeten werken is www.ziggogo.tv of de app voor smartfoon/tablets eventueel casten naar een groot scherm.
In theorie zou de Ziggo website ook via een starlink verbinding moeten werken maar dat is helaas niet gegarandeerd.
“Weet iemand hiervoor een oplossing?”
Voor ZiggoGO/Ziggogo.tv geldt dat je binnen de EU moet zijn. Voor gebruik van de ZiggoGOTV app heb je een internet verbinding van Ziggo nodig. Overigens internet via Vodafone is géén Ziggo internet aansluiting.
Starlink werkt vanuit de ruimte en is dus wereldwijd. Daardoor kan niet vastgesteld worden dat je ook daadwerkelijk in Nederland of EU aanwezig bent. Dat is dan ook de reden dat verbindingen afkomstig van en via Starlink actief geblokkeerd wordt door TV providers. Via andere (externe VPN) providers werkt ook niet. De restricties om alleen in de EU te kunnen kijken via apps geld voor zover ik weet voor alle providers. Dus ook bij KPN, Canal+, NLZiet etc.
De enige workarround kan zijn door zelf een VPN server thuis te installeren en daarmee verbinding te maken om TV te kijken.
Je kan op verschillende manieren de ZiggoGO apps en/of website gebruiken in Nederland en de EU. Voor de gebruiker lijkt het hetzelfde maar zijn toch anders in mogelijkheden en gebruik.
Starlink gebruikt grondstations in de EU, met ip adressen die in de EU geregistreerd staan kortom helemaal geen reden dat ziggogo.tv/Ziggo go niet werkt. En nog minder reden dit gelijk te trekken met verbinding via een vpn dienst.
Ik meen dat we al meerdere topics over Starlink en Ziggo hebben.
Wil je de Ziggo app op de Chromecast Google tv gebruiken dan dien je een vpn verbinding met je thuis netwerk te maken. Dit doe ik al jaren tot volle tevredenheid.
Een en ander is o.a. (eenvoudig!) te realiseren met Tailscale.
Volgens mij is de beste oplossing inderdaad een vpn. Server thuis installeren. Geen idee hoe dat moet maar dan omzeil je de bekende vpn’s zoals NordVPN die werkt namelijk niet en wordt door Ziggo geblokkeerd.
Mee eens en volgens mij kan Ziggo onv IP adressen de locatie bepalen dus zien dat ik binnen de EU zit.
@PietjeV schreef:Mee eens en volgens mij kan Ziggo onv IP adressen de locatie bepalen dus zien dat ik binnen de EU zit.
Puur uit belangstelling waar staat jouw publieke Starlink IP adres geregistreerd?
Neemt iemand een residential ofwel thuis abonnement af zou het hoe dan ook moeten werken, vooral op smartfoons en tablets met een roaming abonnement wordt het alweer anders.
Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.
Bij Starlink sta ik geregistreerd in Nederland.
als het om de Ziggo go app op de Chromecast zelf gaat dan gaat dat niet werken want die werkt alleen op een Ziggo internetverbinding,
Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.