Sling wrote:
Net testperiode van de app NLZiet afgesloten. Uitgebreid deel genomen aan het testpanel. Vanaf de start veel belangstelling en gebruikers. De app is in februari aangekondigd en is nu voor iedereen beschikbaar in de app-store. Ik kijk nu iedere dag via de app naar de Nederlandse TV. Ziggo pas op! het enige wat de gebruiker nu nodig heeft is een goede internetverbinding.
Met de apps op de AppleTV zoals Netflix, Plex, NLZiet heeft de TV-kijker alles wat hij nodig heeft.
Daarnaast biedt de AppleTV stabiliteit, snelheid, continuïteit. Ziggo kom op met de Ziggo app voor de AppleTV. Ik stel mij graag beschikbaar als tester.
Dit is precies wat ik heb. Apple TV 4k met NLZiet, Netflix en iTunes movies. Die instabiele trage mediabox ligt nu ongebruikt in de kast. Ik betaal het (steeds duurder wordende) Ziggo abonnement eenvoudigweg omdat ik nog geen goed alternatief heb voor Internet.
Maar de concurrentie zit niet stil. Iets als T-Mobile 4g voor thuis (35 euro/maand 4g Internet) zou nog iets beter moeten worden (nu maar 25mbit o.i.d.), maar dat zal ook wel binnenkort gebeuren. Ik hou de ontwikkelingen in de gaten. Dat zou goedkoper kunnen zijn dan 60+ euro wat Ziggo vraagt.
Als Ziggo die Apple TV app daarentegen eerder afrondt dan de concurrentie beter Internet aanbiedt, dan zeg ik NLZiet weer op, en blijf ik vermoedelijk bij Ziggo.
De tijd zal het leren. Ik hoop voor Ziggo en m.n. de medewerkers dat ze zich niet onaantastbaar wanen als (semi-)monopolist op veel plaatsen. Dan zouden ze over niet al te lange tijd wel eens een Kodak moment kunnen hebben. https://www.adformatie.nl/privacy/kodak-de-weg-naar-de-ondergang-van-een-groot-merk