LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ziggo tv - opnames missen het einde

Heel wat maanden terug deze vraag al gesteld en afgehaakt. Aangezien het probleem zich nog steeds voordoet probeer ik het nog een keer

 

Via de ziggo go ap/ neem ik afleveringen op en kijk ze terug.

Build 4.34.24 (45b43c3.2021-11-03). Opnemen werkt prima, je kunt zelfs een alle afleveringen van een serie inplannen. Hier maak ik geregeld gebruik van. Bijvoorbeeld Law and Order, RTL 8 hd.

Zo is gisteren de aflevering 12 opgenomen A misunderstanding. Start 22:08 uur.

De aflevering eindigt met een rechtszaak en net na de uitspraak stopt de opname. De 2 personen waar de aflevering om draait hebben dan nog een gesprek met elkaar. Deze ontbreekt bij de opname.

Omdat de serie gepland staat en er na deze nog een aflevering van Law and Order wordt uitgezonden, aflevering 13 Forty-One Witness, start 23.04 uur, heb ik het geluk dat het einde van aflevering 12 hier nog te zien is. Het einde van aflevering 13 is niet te zien.

Omdat de uitzendingen gisteren was, 9-2-2022, is deze nog via replay terug te kijken. Geluk bij een ongeluk.

Als je afleveringen pas na een maand terug kijkt, dan mis je dus het einde. Iedere keer weer, bij iedere aflevering die niet gevolgd wordt door nog een aflevering. Dit was bij RTL 8 HD. Het probleem doet zich ook voor bij andere zenders. Zo heb ik heel wat oudere afleveringen weg gegooid omdat steeds het einde ontbreekt.

Vorige keer werd gevraagd ontbreekt het einde ook als je op je gsm kijkt? Ik kijk geen afleveringen op het kleine scherm van mijn gsm.

Ontbreken ze ook als je via de tv terug kijkt? Ja dan ontbreken ze ook.

 

De berichten/antwoorden van vorige keer staan hier terug te lezen: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ziggogo-tv-replay-tv-opgenomen-programma-s-wel-geluid-geen-bee...

Het is triest dan in een jaar tijd er nog geen verbetering is voor het opnemen van programma's en dat nog steeds het einde ontbreekt. Voor de uitzendingen van NPO heb ik al een oplossing, een abonnement op NPO start. Triest dat het nodig is, omdat de diensten van ziggo niet volstaan.

 

Ik gebruik een desktop pc, windows 10, 64 bit.  Het gebruik van een andere browser maakt geen verschil, chrome, opera, firefoz of edge. De laatste updates zijn geïnstalleerd.

 

Wij willen graag het einde van een aflevering kunnen zien, ook als deze aflevering 2 maanden geleden uitgezonden. Waarom kan de ene opname de andere opname niet overlappen?   Zoals in het archief terug te lezen zal zijn bestaat dit probleem al heel lang en zoekt ziggo al heel lang naar een oplossing. Wordt tijd dat een oplossing gevonden wordt.

 

Uitgelicht
LouieS
topicstarter
Level 6
  • 101Reacties
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@MeindertSinds ik via Google Chrome kijk gaat het een stuk beter. De afleveringen van Law and order leveren nog wel eens wat problemen op maar met veel anderen gaat het wel goed. Tatort op ARD miste ook het einde, maar deze begon pas later door uitlopende Tagesthemen, ( Tatort, vrijdag ARD 22:15-23:45 uur). Het kijken van opgenomen programma's gaat dus al beter.

32 Reacties 32
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Programma's kunnen uitlopen of korter zijn, gebeurt mij ook regelmatig op de AppleTV, tegenwoordig doe ik dan volgende programma aanklikken en je nog een klein stukje van het programma ervoor. In feiten ben je dan verplicht de 2 programma's of 3 ervoor, programma, er na op te nemen.

 

Ik denk dat je dit beste kan vermelden in dit

topic > Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV 

 

Maar voor de EPG kan je beste dit topic nemen Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier! 

 

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Lijkt me dat dan de ruimte behoorlijk moet worden uitgebreid om programma's ervoor en erna te kunnen opnemen om het begin en het einde mee te krijgen. Helaas is de ruimte die ziggo daarvoor biedt, niet toereikend. Ik kijk overigens op een windows 64 bit pc, niet op android, niet op apple of amazon.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@LouieS 

De EPG ene keer gaat het goed andere keer fout, gister had ik het, ik kijk altijd via EPG me programma's terug omdat ik voor Half 11 niet boven ben, met een Gips voet en Krukken. En voor ik gewassen ben en alles klaar, maar de ene keer loopt alles door, de andere keer stopt het en moet je dus het programma erna aanklikken. Er zitten wel wat Bug's in

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@DaveMaar als je programma's pas na een paar weken gaat kijken dan kun je daar niets meer aan veranderen 😞  Het probleem bestaat al veel langer,  helaas. Pas nog 2 seizoenen opnames van law and order verwijderd omdat het einde toch ontbreekt. Ik neem vaker detectives op en zonder die laatste 2 minuten gaat de lol er wel af. Momenteel dus zelfs een abonnement op NPO Start om ook de laatste stukjes van de aflevering te kunnen zien. Beterschap met je voet, op krukken lopen is ook niet alles

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ik begrijp je dat de lol er snel af is en logisch dat je dan opname wel zat bent, Ik heb Law and Order alle DVD Boxen CI, SVU en Trial by Jury en de huidige Law en Order, heeft iets gekost, maar we deden voor Corona veel Rommelmarkten en IJhallen NDSM werf grootste Rommelmarkt binnen en april tot September buiten, dan kom je wel aan seizoenen toe.

 

Dank je voor de Voet, dat komt wel goed en niet goed, ik kan beperkt lopen wegens Spierziekte en in huis gaat het met krukken maar buitens huis heb ik scoot mobiel.

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Voor dvd boxen heb je ook weer een dvd speler nodig 🙂 die zit niet meer bij de tv en ook die van de pc is ergens in een kast verdwenen.  Hier worden vaak detectives gekeken, Vera, Silent Witness en het probleem, te vroeg stoppen met opname, doet zich vaker voor. Nu het gisteren weer op dook bij terug kijken (net het laatste woordenwisseling bij het verlaten van de rechtszaal, ben ik weer in de "pen" geklommen).

 

Gelukkig zijn er tegenwoordig heel wat meer middelen om te kunnen verplaatsen, maakt de wereld een beetje groter

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Wij hebben onze oude HD DVD Speler niet weggedaan, maar tegenwoordig doe ik iets anders, Ik zal je vanavond wel even een prive bericht. Kan het hier niet openbaar zetten. 😉 

 

Ik ben zo afwezig voor weer gezellige Revalidatie uurtjes. Je ziet me PB wel verschijnen

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

hoe is de opname via de mediabox xl of mediabox next ?

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@anoniemforumwe hebben een mediabox next

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

hoe is de opname via de next ?

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@anoniemforum  Hoe bedoel je? De opnames worden aangezet via ziggo go, of via de tv. Tot nu toe nog geen verschil gemerkt tussen de opnames. Zou daar een verschil tussen kunnen zitten?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

zover ik weer zijn de opnames op de next zelf en in ziggo go verschillende streams 

in dat geval is het handig om te weten hoe de opname op de next zelf is

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@anoniemforum  maakt het dan nog verschil vanaf waar de opname is ingesteld? Momenteel heb ik de opname ingesteld vanaf ziggo go, en kijk ik via ziggo go.

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

RTL 8 HD Law and order S17 aflevering 14

14-2-20200 om 22:30 uur

 

Net een aflevering gekeken via ziggo go en de laatste 55 seconde van de aflevering ontbreken, die staan bij de volgende aflevering. (er wordt een lijk gevonden, er rijdt een auto weg en een briefje wordt gelezen)

Nu nog kijken via de tv of er verschil in zit. Helaas kan de aflevering niet vooruit "gespoeld" worden.

 

Net deze aflevering gekeken op de tv en deze loopt langer door, deze mist hooguit 2 seconden.

Het is dus dezelfde opname, opname gestart met ziggo go, op ziggo go is die 55 seconden te kort en mis je een plot, op de tv loopt die langer door en mist die alleen de laatste 2 seconden. Er is geen aftiteling te zien, maar ik weet niet of er bij de gewone uitzending nog een stukje van aftiteling of een eindtekst in beeld is.

En nu, ziggo go mist het laatste stuk, op tv is dit wel te zien.

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Op tv loopt de opname zelfs 10 minuten langer door voor dat de opname stopt. Een verschil dus tussen ziggo go en tv bij het kijken van dezelfde opname. En nu?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

in dat geval maar even wachten op een moderator die het kan doorzetten naar je juiste afdeling

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @LouieS! Sorry voor de ietwat late reactie allereerst. Ik vind het erg spijtig om te lezen dat je maanden na het voor het eerst melden van dit probleem nog steeds dezelfde issues ervaart. Het is natuurlijk erg irritant om steeds het einde te moeten missen. Uiteraard zijn er 'workarounds' beschikbaar (die omschrijf je zelf al) maar het zou niet zo moeten zijn dat je allerlei capriolen moet uithalen om het einde van een programma mee te kunnen pakken. Je frustraties zijn dan ook begrijpelijk.

 

Als ik het goed begrijp is er enig verschil tussen het kijken van je opnames via ziggogo.tv en je Mediabox Next. Op de Next loopt de opname langer door dan op ziggogo.tv, toch? Merk je bij het starten van de opnames (via ziggogo.tv maar ook via de Next) ook dat het programma te laat start en dat je bijvoorbeeld een deel van het begin mist? 

Zijn er daarnaast ook nog andere programma's dan Law and Order waarbij je dit probleem iedere keer ervaart? We hebben hier eerder al een testopname gepland voor Idioten op de weg (RTL7) maar daarbij eindigt de opname op precies hetzelfde moment voor zowel Ziggo GO als de Mediabox Next.

 

We horen graag!

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@Erik S  Ik ben zelf er ook niet meer met verder gegaan. Nu weer opgepakt en blij dat er weer reactie op komt. Ik heb net de opname nog een keer gestart, s17e14 begint een stuk eerder, het einde van de uitzending ervoor staat er nog op, de melding dat Law and Order gaat starten, links onder in beeld staat dan 1:10 op de balk, rechts staat -1:03:49. Dus de opname begint netjes op tijd. Op de mediabox next loopt de opname langer door. Net op tv gecontroleerd daar staat 1:03:49 zelfde tijd alleen zonder - teken. Toch het verschil (opvallend). Er zijn meer programma's waarbij de opname, te vroeg stopt. Ik zal er nog een aantal gaan opnemen en kijken en dan hier doorgeven. Vanwege het te vroeg stoppen, had ik het een beetje opgegeven. (opnemen en kijken).

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aah oké! Dus de tijden lijken wel te kloppen ja. Goed dat je dat even hebt getest. Als je nog een aantal hebt getest en opgenomen, dan horen we graag je bevindingen! Dan gaan we samen weer verder kijken! 

Uitgelicht topic