LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ziggo tv - opnames missen het einde

Heel wat maanden terug deze vraag al gesteld en afgehaakt. Aangezien het probleem zich nog steeds voordoet probeer ik het nog een keer

 

Via de ziggo go ap/ neem ik afleveringen op en kijk ze terug.

Build 4.34.24 (45b43c3.2021-11-03). Opnemen werkt prima, je kunt zelfs een alle afleveringen van een serie inplannen. Hier maak ik geregeld gebruik van. Bijvoorbeeld Law and Order, RTL 8 hd.

Zo is gisteren de aflevering 12 opgenomen A misunderstanding. Start 22:08 uur.

De aflevering eindigt met een rechtszaak en net na de uitspraak stopt de opname. De 2 personen waar de aflevering om draait hebben dan nog een gesprek met elkaar. Deze ontbreekt bij de opname.

Omdat de serie gepland staat en er na deze nog een aflevering van Law and Order wordt uitgezonden, aflevering 13 Forty-One Witness, start 23.04 uur, heb ik het geluk dat het einde van aflevering 12 hier nog te zien is. Het einde van aflevering 13 is niet te zien.

Omdat de uitzendingen gisteren was, 9-2-2022, is deze nog via replay terug te kijken. Geluk bij een ongeluk.

Als je afleveringen pas na een maand terug kijkt, dan mis je dus het einde. Iedere keer weer, bij iedere aflevering die niet gevolgd wordt door nog een aflevering. Dit was bij RTL 8 HD. Het probleem doet zich ook voor bij andere zenders. Zo heb ik heel wat oudere afleveringen weg gegooid omdat steeds het einde ontbreekt.

Vorige keer werd gevraagd ontbreekt het einde ook als je op je gsm kijkt? Ik kijk geen afleveringen op het kleine scherm van mijn gsm.

Ontbreken ze ook als je via de tv terug kijkt? Ja dan ontbreken ze ook.

 

De berichten/antwoorden van vorige keer staan hier terug te lezen: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ziggogo-tv-replay-tv-opgenomen-programma-s-wel-geluid-geen-bee...

Het is triest dan in een jaar tijd er nog geen verbetering is voor het opnemen van programma's en dat nog steeds het einde ontbreekt. Voor de uitzendingen van NPO heb ik al een oplossing, een abonnement op NPO start. Triest dat het nodig is, omdat de diensten van ziggo niet volstaan.

 

Ik gebruik een desktop pc, windows 10, 64 bit.  Het gebruik van een andere browser maakt geen verschil, chrome, opera, firefoz of edge. De laatste updates zijn geïnstalleerd.

 

Wij willen graag het einde van een aflevering kunnen zien, ook als deze aflevering 2 maanden geleden uitgezonden. Waarom kan de ene opname de andere opname niet overlappen?   Zoals in het archief terug te lezen zal zijn bestaat dit probleem al heel lang en zoekt ziggo al heel lang naar een oplossing. Wordt tijd dat een oplossing gevonden wordt.

 

Uitgelicht
LouieS
topicstarter
Level 6
  • 101Reacties
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@MeindertSinds ik via Google Chrome kijk gaat het een stuk beter. De afleveringen van Law and order leveren nog wel eens wat problemen op maar met veel anderen gaat het wel goed. Tatort op ARD miste ook het einde, maar deze begon pas later door uitlopende Tagesthemen, ( Tatort, vrijdag ARD 22:15-23:45 uur). Het kijken van opgenomen programma's gaat dus al beter.

32 Reacties 32
LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ik heb ontdekt dat het einde van een aflevering er toch kan staan. Silent Witness, S16e6 True Love Waits Part 2 van zaterdag 2 oktober 2021, 22:05-23:10 duur 1u5min

Part 1 wordt er voorafgaand uitgezonden. Part 2 mist een stukje aan het einde. Automatisch wordt dan Legacy part 1 gestart die werd uitgezonden op vrijdag 8 oktober om 21 uur

De zender BBC first, maar denkt niet dat dat er toe doet.

Enigszins geërgerd omdat er weer een einde mis, midden in een gevecht stopt de aflevering. Volgende start op.  Ik zet stop en ga terug om de gegevens te noteren. Is er onder in dat balkje een kleine onderbreking en dan gaat het balkje weer door. (het balkje dat de duur van de opname aangeeft) Start je deze na de onderbreking dan start die opnieuw met popup na 13 seconde wordt de volgende aflevering gestart. Daarna start die de volgende, weer stoppen, weer terug en dan weer net een beetje verder proberen te schuiven en dit herhalen. In kleine stukjes van ongeveer 13 seconde een gedeelte van het einde kunnen zien. Vragen over het einde een beetje beantwoord. Dat scheelt.

Het hele gedoe met opnames zonder einde heeft dus te maken met het automatisch doorstarten van de volgende opname! Hoe kan ik dit stop zetten? Dat niet meer automatisch de volgende opname wordt gestart? Lijkt me een software technisch probleempje dat toch vrij snel op te lossen moet zijn? Zou de volgende opname niet automatisch gestart worden dan heeft gewoon elke opname zijn einde. Dus ik hoop op een heel snelle oplossing want een detective waar je het einde mis, vechtpartij, verbinden gewonden, overlevenden sluiten elkaar in de armen, dader wordt afgevoerd, afrondend gesprek, onschuldig gearresteerde vader mag zijn dochter in de armen sluiten  is niet echt hoe je een detective wil kijken. Dit gebeurde dus allemaal nog aan het einde dat niet wordt uitgezonden op ziggo go door automatisch doorstarten

 

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dankjewel voor het delen van je bevindingen @LouieS, dit is inderdaad niet hoe je het einde van een spannend programma wilt kijken. Ik heb dit opnieuw doorgezet richting mijn collega's voor verder onderzoek. Zodra we meer nieuws hebben, laten we het weten natuurlijk. Weet je trouwens of het probleem van het ontbrekende einde met individuele opnames ook naar voren komt? Of zou je dit kunnen testen? 🙂

 

 

 

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@MonicaNet gekeken naar Silent Witness, S17 afl 5 + 6. S17e6 is van vrijdag 22 oktober, 22:05 uur, BBC first.

De 2 opnames van Silent Witness staan als losse opnames bij "bewaard". Het einde van beide opnames ontbreekt maar doordat de opname van aflevering 6 eerder begint, staat daar het einde van aflevering 5. Aflevering 6 stopt ruim 2 minuten eerder door de autoplay voor de volgende aflevering.

1-3-2022 / 20:39 uur / NL1 - opsporing verzocht - de reclame na afloop van de uitzending staat er nog op

13-2-2022/22:31/NL2 - Kin S1 afl 1 - opname mislukt staat er (maar ook de melding dat die op zondag 20 maart wordt uitgezonden). Ik zal nog een paar losse uitzendingen programmeren om te kijken of het einde niet wordt afgebroken. De opnames met problemen zijn echter de opnames waar er in dezelfde map (bewaard) nog een volgende opname staat. Staat er geen andere opname in die map, dan zal de functie autoplay niet actief worden toch?

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@MonicaSinds ik Chrome gebruik ipv Edge, gaat het iets beter met het zien van het einde van een aflevering. Ik gebruikte Edge omdat die in Chrome niet meer opstartte in een apart venster. Door een reactie bij het onderwerp "logt steeds uit" kreeg ik de handreiking hoe deze weer via Chrome in het aparte venster te  openen. Sindsdien een aantal opgenomen afleveringen van detectives te zien en nu zie ik dus wel vaker het einde van een aflevering. Helaas gaat het ook nog wel eens mis, maar niet bij iedere aflevering zoals bij Edge.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@LouieS  schreef:

@MonicaSinds ik Chrome gebruik ipv Edge, gaat het iets beter met het zien van het einde van een aflevering. Ik gebruikte Edge omdat die in Chrome niet meer opstartte in een apart venster. Door een reactie bij het onderwerp "logt steeds uit" kreeg ik de handreiking hoe deze weer via Chrome in het aparte venster te  openen. Sindsdien een aantal opgenomen afleveringen van detectives te zien en nu zie ik dus wel vaker het einde van een aflevering. Helaas gaat het ook nog wel eens mis, maar niet bij iedere aflevering zoals bij Edge.


@LouieS  Chrome heeft een paar weken last gehad van problemen, klopt helemaal, en ook last van niet werkende site's. Ondertussen is dit weer opgelost, ik werk ook weer volledig met Chrome ipv Safari op mijn Macbook en dat gaat weer prima. Klopt dat in Chrome weer goed gaat.

 

Opnames als de ene de afloop net niet laat zien, moet je programma erna opstarten dan zie je het einde van je programma, soms heb je ze er ook voor zitten dat het begin aan het einde van vorig programma is, dan moet je die helaas bekijken, kan je spoelen ben je mazzel anders wachten en dan begin, het huidige programma instarten.

Dit is niet alleen in Chrome, Edge ook de EPG en in AppleTV komt dit nog voor, wel minder want alles loopt nu redelijk door, maar dan zou je beste gewoon alles opnemen, en via je Bewaard map terug kijken, dan kan je wel spoelen vooruit en terug. Hoop dat dit enige oplossing bied.

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@Dave!"Opnames als de ene de afloop net niet laat zien, moet je programma erna opstarten dan zie je het einde van je programma, soms heb je ze er ook voor zitten dat het begin aan het einde van vorig programma is, dan moet je die helaas bekijken, kan je spoelen ben je mazzel anders wachten en dan begin, het huidige programma instarten"

Dit werkt niet als het een oudere opname betreft. Heet programma erna is dan niet meer via replay tv te zien. Dan werkt alleen de aflevering weer starten, als het werkt naar het einde van de aflevering gaan en dan via de tijdbalk kijken dat je net iets later start als die de vorige keer stopte. De melding volgende aflevering start over 17 seconden.  Dus ongeveer 16 seconde kijken en dan start de volgende opname. Hierna weer terug. Soms mist er 2 minuten van het einde, dat is dus heel wat keren terug spoelen met maar 16 seconde kijken iedere keer. De uitzending erna opnemen is niet zo handig, de opnames gaan via "plan serie" en dan weet ik niet welke uitzending erna gepland is.  Daarbij is de ruimte die er is om opnames te bewaren ook beperkt.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @LouieS , we zijn inmiddels weer een paar weken verder. 
Hoe gaat het inmiddels hiermee? We zien inmiddels dat dit wel veel beter gaat.

LouieS
Topicstarter
Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@MeindertSinds ik via Google Chrome kijk gaat het een stuk beter. De afleveringen van Law and order leveren nog wel eens wat problemen op maar met veel anderen gaat het wel goed. Tatort op ARD miste ook het einde, maar deze begon pas later door uitlopende Tagesthemen, ( Tatort, vrijdag ARD 22:15-23:45 uur). Het kijken van opgenomen programma's gaat dus al beter.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Goed om te horen dat het al een stuk beter gaat! Hou je alles goed in de gaten en als er toch nog probleempjes blijven, horen we dan van je? 🙂 

SRF

Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Ik had 007 op RTL 7 opgenomen op 12 december. Doordat Voetbal uitliep is het einde van de Film niet opgenomen. 

Ik vraag me af hoe instelling Plaats vind, is dit op Begin Tijd van Programma of is het Op Naam van Programma ingesteld. 

Als het Tijd is zal het vele malen Fout gaan. Men Moet op Programma Naam instellen. 

Kan er gekeken worden of wat en hoe het gaat. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dit wordt ingesteld op de begintijd en de eindtijd van het programma, @SRF . We houden altijd rekening met een paar minuten uitloop, maar het is dus gebaseerd op de tijden die in de TV Gids staan. Die informatie wordt door de zenders aangeleverd. Wanneer er dus een programma uitloopt en zij de programmering daarop niet aanpassen, kan het zijn dat je een stukje mist van een opgenomen programma. Dat is heel erg irritant, daar kunnen we alleen niets aan doen. 

SRF

Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Als je zegt dat Begintijd wordt ingesteld van het Programma dan is het Raar dat er het Einde niet is opgenomen. 

Er wordt dus op Programma Tijd opgenomen, maar op voor ingestelde Tijd ingesteld. 

Dan moet het goed worden voorgesteld. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Begintijd van het programma, zoals het in de TV Gids staat. Als er in de TV Gids staat dat een programma om 20:00 uur begint, dan begint de opname net iets voor 20:00 uur. 

Eindtijd van het programma, zoals het in de TV Gids staat. Als er in de TV Gids staat dat een programma om 21:30 uur is afgelopen, dan stopt de opname net iets na 21:30 uur. 

 

Als het programma voor jouw programma dus uitloopt, waardoor jouw programma later start (bijvoorbeeld 20:20 uur en om 21:50 is afgelopen), dan mis je dus de laatste 10 tot 15 minuten van een programma. In de TV Gids verplaatst het programma niet, wanneer iets uitloopt. Tenzij de zender de wijziging doorgeeft (meestal is dat niet het geval). Daar kan Ziggo dus niet heel veel aan doen. 
 

 

 

Uitgelicht topic