Vraag
Reacties
Captain Chief
Level 1

Ziggo sport via GO app in engelse taal

Ik wil graag F1 kijken met engels commentaar via de ZIGGO-GO app en een Apple tv3 kastje. Soms krijg ik een tekstballonnetje in beeld op mijn iPhone en kan ik kiezen voor nederlands of interlingual. De vorige keer (voor de zomerstop) lukte het om op die manier de gesproken taal te wijzigen. Vandaag keek ik naar de kwalificaties en kreeg af en toe wel en vaker niet het tekstballonnetje in beeld. Toen ik het een keer wel kreeg bleek de taalinstelling op engels (interlingual) te staan, maar evengoed was het commentaar in het nederlands. Morgen krijg ik engelse gasten om naar de F1 race te kinken en wil ik graag engels commentaar maar weet ik nu niet zeker of dt gaat lukken. Ik zou wel erg balen als ik mijn gasten moet teleurstellen. Weet iemand waarom het instellingicoontje af en toe wel en af en toe niet verschijnt en hoe ik de dingen beter of anders in kan stellen? Doe ik iets verkeerd of is er ergens een instelling die ik moet veranderen? Alvast bedankt!
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
12 Reacties 12
Sander
Community Developer
Community Developer
Captain Chief Nu maak je mij nieuwsgierig. Wil je hier de reguliere stappen eens laten zien? Misschien met een print screen? Ik was namelijk in de veronderstelling dat je via de Ziggo GO app de taal van het commentaar tijdens de F1 niet kon aanpassen.
0 Kudos
Captain Chief
Level 1
Topicstarter
Hallo Sander, afgelopen zondag bij de race op Spa Francorchamps is het helaas niet gelukt, maar de vorige keer in Hongarije op de Hungaroring wel. Het is heel simpel, als je op je telefoon Ziggo Sport start krijg je rechtsboven 2 symbooltjes. De linker is voor het streamen naar de tv en de rechtse is voor volledig scherm. Als je geluk hebt (en dat had ik dus zondag niet) staat daar een derde symbooltje tussenin en dat ziet er uit als een rechthoekig tekstballonnetje. Als je die aanklikt kun je bij sommige zenders kiezen voor nederlands of engels en bij sommige zenders voor nederlands of interlingual. Soms is dit kennelijk actief en soms dus niet. Ik heb begrepen dat dat afhangt of de content van de uitzending wordt aangeleverd met meertalige commentaren. Nogmaals, bij de race in Hongarije was dat wel het geval en afgelopen zondag in België dus niet. Errug jammer!!! Had engelse gasten die gek zijn van formule 1 die zo graag eens de race live wilden zien in plaats van ‘savonds laat via de satelliet de samenvatting of zo. Ik heb ergens in het forum topics gelezen waaruit mijns inziens blijkt dat hier meer belangstelling voor is. Mensen zijn om uiteenlopende redenen geïnteresseerd in engels of oorspronkelijk commentaar bij sportwedstrijden. Ik heb ook contact gehad met Ziggo klantenservice en die meneer kent de functie wel, maar hij heeft zelf een android toestel dat kennelijk net iets anders werkt bij de Ziggo Go app dan mijn iPhone en hoewel hij weet dat het regelmatig meegeleverd wordt met de content kon hij dat niet nakijken of garanderen. Erg jammer dat dit niet constanter is. Bij de mediabox via de kabel werkt het vaak wel maar aangezien wij op de boot waren en toch de F1 wilden kijken doen we dat via de app streamend naar de tv via een apple tv 3. Ik kan alleen maar hopen dat Ziggo zich realiseert dat er in Nederland heel veel mensen (bijv. Expats) wonen die geen Nederlands verstaan maar wel engels en dat zouden potentiële Ziggoklanten kunnen zijn als ze gewoon in hun eigen taal bediend worden. In deze tijd van technologie kan ik mij niet voorstellen dat het heel ingewikkeld is en ook niet dat het erg kostbaar zou zijn. Dus naast medemembers van deze Ziggo community site hoop ik dat medewerkers van Ziggo zelf hier ook eens over nadenken. Er was al een member die een poll opgezet had om zo reacties te verzamelen hiervoor. Er waren wellicht niet heel veel reacties maar dat heeft meer te maken met het feit dat maar een klein percentage van de klanten dit medium weet te vinden of er aan deelneemt. Zodra ik weer eens een zender vind waar de optie op werkt zal ik schermfoto’s maken en proberen die hier te delen.
0 Kudos
Captain Chief
Level 1
Topicstarter
Vergat ik te vermelden, bij Ziggo hebben ze het over de ‘audiotrack’
0 Kudos
Captain Chief
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
Captain Chief
Level 1
Topicstarter
Beste Sander,
bij Eurosport uitzendingen werkt het wel vaak. Ik heb daar 2 screenfoto’s van gemaakt.
0 Kudos
Captain Chief
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
Captain Chief
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
Captain Chief
Level 1
Topicstarter
Sorry, de volgorde had andersom moeten zijn, maar ik denk dat het zo wel duidelijk is
0 Kudos
Captain Chief
Level 1
Topicstarter
En daarboven twee screenshots van ene René van 5 maanden geleden. Die maakte het onderwerp ook al aanhangig via een poll
0 Kudos
Captain Chief
Level 1
Topicstarter
Nou heb ik een mailtje gekregen van een Ziggo “moderator” een ‘privébericht’ van ene Marianne met een tip hoe ik topics op kan zoeken. Ik snap niet hoe dit aansluit bij wat ik gevraagd en gepost heb. Vast wel aardig bedoeld maar ik heb er niks aan en ik snap de relevantie niet.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey Captain Chief . Welkom hier!
Het mailtje dat je gekregen hebt (privebericht) is puur een automatisch verzonden mailtje. Natuurlijk heb je liever antwoord op je vragen, dan deze geautomatiseerde berichten. Hier ben ik dan!

Het is duidelijk dat er meer mensen zijn die dit graag terug zouden zien in de app. Ik kan me dit ook best goed voorstellen!
Of je de optie nu wel of niet ziet, heeft inderdaad te maken met wat er wordt aangeboden. Ik ga intern in elk geval de wens doorgeven dat dit altijd beschikbaar zou moeten zijn. Wie weet wordt dit in de toekomst meegenomen!
0 Kudos
Captain Chief
Level 1
Topicstarter

Beste Lycke,
hartelijk dank voor je berichtje. Inderdaad, die geautomatiseerde berichtjes heb ik niets mee en niets aan. Dus jouw reactie is een verfrissende verbetering. Fijn dat je het item intern wilt gaan bespreken, ik hoop inderdaad dat dit in de (nabije) toekomst gemeengoed zal worden.

0 Kudos