wcmpeters
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo go streamen naar smart TV

Hallo,

Ik heb een nieuwe Samsung smart TV op de slaapkamer. Ik wil daar via Ziggo go en mij samsung gsm naar toe streamen. De verbinding wordt gemaakt, geluid is er maar geen beeld. Op scherm verschijnt dat dit niet is toegestaan. Heb hierover contact gehad met ziggo. Ze vertelde me dat dit met rechten te maken heeft.

Heb 2 vragen:

- Hoe kan het dat ik ziggo go via een oneplus gsm wel naar de sumsung tv kan streamen?

- Zou een externe chromecast op mij smart tv een oplossing kunnen bieden?

Bij voorbaat dank.

6 Reacties 6
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10813Reacties
  • 531Oplossingen
  • 2419Likes

Hoi @wcmpeters 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Het is juist wat de klantenservice je heeft laten weten. Het is niet mogelijk om op die manier te streamen en dit komt door de rechten die zijn afgesproken met de zenders. Wil je meer informatie over het streamen van Ziggo GO, kijk dan eens op deze pagina van Ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen

JustinR89
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat klopt niet helemaal. Via AirPlay (dus met een Apple product) is het wel degelijk mogelijk om naar een nieuwe Samsung tv te streamen. Met de app van bijvoorbeeld Caiway is dit geen probleem. Streamen met Ziggo Go kan ook prima naar een Apple TV. Naar de Samsung Tv lukt echter niet door een “bug” die te maken heeft met de ondertiteling. Sommige zenders doen het wel, maar veruit de meeste geven een foutcode. Probleem is bekend bij Ziggo (zoek maar eens op dit forum) en ze zeggen te werken aan een oplossing. Ik wacht inmiddels als maanden op een oplossing.....

Ik overweeg over te stappen naar een andere provider. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 7039Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1728Likes

Het wordt inderdaad in de app geblokkeerd, dat heeft nagenoeg niks met licentie rechten te maken. Althans dat als reden aanvoeren verliest bij mij steeds meer draagkracht.

@wcmpeters  vanaf de oneplus kan je wel op deze manier( mirror imaging/miracast) casten? Een Chromecast zal helpen enkel voor live TV.

@JustinR89  wat jij benoemt gaat via een Airplay dat is vergelijkbaar met een Chromecast dat kan en mag bij Ziggo ook alleen Replay is dan geblokkeerd met als reden dubieuze rechten kwesties. Mirror imaging of miracast het scherm van een smartphone of tablet weergeven op een TV is iets anders, daarbij wordt de Ziggo Go app geblokkeerd.

wcmpeters
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke, dank je wel....

wcmpeters
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké, dank je wel. Weet ik weer iets meer. Vind de reclame van ziggo met haar ziggo go prodrukt eigenlijk niet duidelijk genoeg.

wcmpeters
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Weer een puzzelstukje gevonden. Bedankt, maar weet je toevallig hoe het kan dat mijn met zijn OnePlus gsm wel naar onze samsung TV met ziggo go kan streamen?

Uitgelicht topic