1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
HenkR2

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo go streamen naar de tv op de camping

Ziggo zegt vanwege rechten het streamen naar een tv te blokkeren buiten je eigen netwerk thuis.

Op de camping in Nederland of EU lukt dit dus niet.

waarom lukt dat wel met kpn, Netflix, Videoland, Viaplay etc? 
betaald ziggo dan te weinig om dit toe te laten? 
ziggo is niet goedkoop, ik zit nu op een camping in Nederland en wil graag via een Apple TV.

ik betaal ziggo toch voor gebruik en rechten? Ik overweeg sterk om over te stappen naar bijv kpn waarbij dit wel kan.

waarom heeft ziggo die rechten niet en  concurrent kpn wel?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 2487Posts
  • 299Oplossingen
  • 1716Likes

Je zou wel moeten kunnen casten vanaf smartphone of tablet naar een chromecast. Zorg dan dat deze beide van hetzelfde wifi gebruik maken. Zorg er dan ook voor dat op de chromecast/tv/AppleTV niet de ZiggoGOTV app is geïnstalleerd maar alleen de ZiggoGo app op de smartphone/tablet. Of het via deze manier met Apple Airplay kan ben ik niet zeker van. Casten vanaf een smartphone die ook gelijk een wifispot is lukt hoogstwaarschijnlijk ook niet.

NLZiet en CanalDigitaal apps zijn wel netwerk onafhankelijk. CanalDigitaal heeft dan weer de beperking dat je de RTL zenders niet kan opnemen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 17083Posts
  • 3112Oplossingen
  • 8165Likes

Bij de andere providers is de situatie hetzelfde.

Smart TV app | KPN

Kan ik de Smart TV app gebruiken als ik niet thuis ben?

Je kunt de KPN Smart TV app alleen gebruiken als je verbonden bent met je KPN thuisnetwerk. Dit kan zowel bedraad als via WiFi. Ben je niet verbonden met je thuisnetwerk? Dan werkt de app helaas niet.

De kpn heeft zelfs de app voor apple (nog) niet.

KPN enige grote provider die Apple TV niet ondersteunt | Totaal TV

De app voor de gewone android / iphone werkt voor alle providers incl. ziggo wel buitenshuis.

HenkR2
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met kon digitenne kun je in Nederland op de camping tv kijken gebruikmakend van WiFi , je kan dan gewoon op je tv kijken. Bij ziggo kun je alleen kijken op tablet of telefoon je kan niks streamen naar je tv

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79177Posts
  • 5353Oplossingen
  • 23716Likes

Digitenne is een ander abonnement, waar je geen wifi voor nodig hebt: Overal tv-kijken met Digitenne van KPN | KPN Digitenne

Karel.

Level 16
  • 2487Posts
  • 299Oplossingen
  • 1716Likes

Je zou wel moeten kunnen casten vanaf smartphone of tablet naar een chromecast. Zorg dan dat deze beide van hetzelfde wifi gebruik maken. Zorg er dan ook voor dat op de chromecast/tv/AppleTV niet de ZiggoGOTV app is geïnstalleerd maar alleen de ZiggoGo app op de smartphone/tablet. Of het via deze manier met Apple Airplay kan ben ik niet zeker van. Casten vanaf een smartphone die ook gelijk een wifispot is lukt hoogstwaarschijnlijk ook niet.

NLZiet en CanalDigitaal apps zijn wel netwerk onafhankelijk. CanalDigitaal heeft dan weer de beperking dat je de RTL zenders niet kan opnemen.