1
Vraag
2
Reacties
Scorpioo42

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Ziggo go stokt soms en slecht beeld

Na het eindelijk weer werken van de ziggo go app (deed het na software update niet met..nergens meer) Isle de resolutie maar zo tandjes lager(troebel beeld dus)

Heen en weer schakelen van kaasmaken lost 't op...maar na onbepaalde tijd wederom 't probleem.

Tips?

Heb app verwijdert en er weer opgezet..mocht niet baten.

Internet connectie zelfde als altijd(goed tot uitstekend) 

Toch maar utp adapter of bij Google (chromecast ) maar dat laagste de snelheid (van 300 naar 100 Mb/s ) maar let toch wat. Weet echter zeker dat 't  weer de app is..wordt er moe van en als na adapter nog is ga ermee stoppen en zeg 't op en neem nl ziet.

 

Update..out of the Bleu resette mijn modem zich..? K houdt t in de gaten

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Scorpioo42
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Update...Ben verder gaan zoeken en uitproberen.

Uiteindelijk enige overblijvende oorzaak= slecht signaal ziggo modem..tig keer gebeld..door menu na menu en meerdere medewerkers..telkens uitleggen wat je gedaan hebt en vertellen dat ze evt zouden kunnen doen uiteindelijk een medewerker die me verteld dat 't signaal al een week fluctueert .,!!!  Had ik dat eerder gehoord had 't me tijd en ergernis gescheeld...zelf modem verplaatst naar meterkast omdat dit 't zou moeten zijn.

Maar goed..zelfs in meterkast dichtbij hoofd aansluiting niet goed...

Om een lang verhaal......(laatste medewerker was perfect en wist veel(oude rot in 't vak..dus snel op 1 lijn)  monteur komt as dinsdag(met hopelijk een nieuw modem ) en dan is 't hopelijk opgelost want eenmaal stabiele snelheid = geen problemen meer en gaat ziggo go app ook geen resolutie maar beneden/boven bijstellen.

Dacht nog ff aan reset modem (oude log file oid) maar als signaal echt te slecht is komt 't modem er erna niet meer in en heb k niets(iom laaste medewerker ..Gersom dank👍🍀) dus k wacht netjes op monteur 

 

Thx voor meedenken/advies..mag dicht of evt open dan koppel ik nog ff terug na monteur bezoek 👍😊

Bekijk in context

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Scorpioo42 

Als je de Ziggo Go app opent en je drukt links boven op je icoontje

dan ga je naar Instellingen onderaan

Kies dan voor App voorkeuren en hier kan je videokwaliteit Laag/Hoog zetten 

Misschien helpt dit een beetje. Zowel Data als Wifi blijft de instelling dan ingesteld.

 

En zoals je weet zijn er nog issue's gaande en kan je altijd in dit topic kijken onderstaand, welke er zijn verholpen en welke er nog lopen.

 

Over de update!!! van Ziggo Go
Voor vragen, opmerkingen, storingen of andere informatie, verwijs ik u graag door naar het topic

Over de update van Ziggo GO
Hier worden alle issue's, update's en problemen die spelen bij gehouden.

Scorpioo42
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Excuses voor de foutjes in de tekst..kaasmaken moet bv kanalen zijn..spelling smartphone☺️

 

T probleem is er nog steeds...Van alles geprobeerd maar njente.

Wifi is perfect..oplossing hieronder werkt niet dat die keuze in chrome app ziggo go niet aanwezig is.

Ik zie als ik stats (video overlay )laat zien in beeld dat de video telkens van video 5 naar 3,2 en 1 schakelt en bitrate dus tot minimaal 488,25 kbit/'s  waar reported bitrate er dik boven zit.  Waardeloos.

Heb nu proef abbo NL Ziet en die blijft superscherp en steady.

Ligt echt aan de app dus..nergens problemen mee trouwens.

Alle apps zoals youtube Netflix Amazon allemaal super.

Heb ook ethernet adapter gekocht..moet nog komen maar dat nu al dat die met dit niet gaat helpen...maar goed..zo heb k vaste ipv wifi maar wel Max 100

Ziggo...fix dit aub!

Scorpioo42
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

@Dave@Dave,

Zie hierboven...die optie zit niet in chromecast ziggo go app.

Geen lossing dus...de app gooit ondanks stabiel en hoog wifi toch de video ben een weet van video- 5  tot video-1  !! 512x288  …!!! Das dik troebel dus..mijn wifi kan niet eens zo vaak en groot fluctueren..indien ik met mobiel app ook ga kijken heeft die wel vast en scherp ..Kan zelfs op pc goed kijken maar in kamer met chromecast app niet.en dat ligt niet aan chromecast dus..test is goed..heeft goed wifi etc etc en is pas na update en oplossing weer beeld(eerder probleem ) begonnen

 

Build nu:    4.41.4622+1401

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je de Ziggo Go App opent en je checkt deze opties even:

 

IMG_7159.jpgIMG_7160.jpgIMG_7161.jpgIMG_7162.jpgIMG_7163.jpgIMG_7164.jpgIMG_7165.jpg

 

Bij de Chromecast als die aanstaat, kijk even of je de TV optie vind met 50HZ of 60HZ zet deze naar 50HZ dan is je kwaliteit video met streamen wat beter.

Mocht je haperingen houden, zet je Gastennetwerk in je modem open, en verbind de Chromecast dan met het Gastennetwerk

Scorpioo42
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Dank je Dave..maar nogmaals..app op chromecast ziet er anders uit en laat kwaliteit niet instellen.

20220805_083337.jpg

  dit gaat automatisch op doorvoer snelheid van video 5 (beste) naar video 1(slechtste)

50hz had ik alles(ook chromecast etc )al opgezet dat dit altijd in NL beste resultaat geeft vanwege Elec net.

Alles is te herleiden naar fluctuerende snelheden (niet stabiel dus) ziggo modem.

Heb hem nu op bridge laten zetten dat ik ook eigen router heb.

Dit helpt ook niet door zojuist genoemde reden(fluctuerende snelheden)ik zou terug gebeld worden maar zijn ze"vergeten"

Mijn verbinding moet worden verbeterd dus(ziggo) ondanks afwezige foutmeldingen.

Ik heb aan mijn kant alles gedaan nu(geld en tijd ingestopt)en mijn router werkt goed en snel(intern) maar krijgt snelheden van 10-350Mb/s door en daar schakelt dus de ziggo go app de video kwaliteit naar.en dat ziet er niet fijn uit..ook met vaste utp op chromecast(ook aangeschaft) is dat ook 't geval dus duidelijk fluctueert snelheid ziggo

 

Coax is niets aan verandert en toch gechecked en ok bevonden

Scorpioo42
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Update...Ben verder gaan zoeken en uitproberen.

Uiteindelijk enige overblijvende oorzaak= slecht signaal ziggo modem..tig keer gebeld..door menu na menu en meerdere medewerkers..telkens uitleggen wat je gedaan hebt en vertellen dat ze evt zouden kunnen doen uiteindelijk een medewerker die me verteld dat 't signaal al een week fluctueert .,!!!  Had ik dat eerder gehoord had 't me tijd en ergernis gescheeld...zelf modem verplaatst naar meterkast omdat dit 't zou moeten zijn.

Maar goed..zelfs in meterkast dichtbij hoofd aansluiting niet goed...

Om een lang verhaal......(laatste medewerker was perfect en wist veel(oude rot in 't vak..dus snel op 1 lijn)  monteur komt as dinsdag(met hopelijk een nieuw modem ) en dan is 't hopelijk opgelost want eenmaal stabiele snelheid = geen problemen meer en gaat ziggo go app ook geen resolutie maar beneden/boven bijstellen.

Dacht nog ff aan reset modem (oude log file oid) maar als signaal echt te slecht is komt 't modem er erna niet meer in en heb k niets(iom laaste medewerker ..Gersom dank👍🍀) dus k wacht netjes op monteur 

 

Thx voor meedenken/advies..mag dicht of evt open dan koppel ik nog ff terug na monteur bezoek 👍😊

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Scorpioo42,  bedankt voor de update! Wij zijn heel erg benieuwd naar hoe het gegaan is na het bezoek van de monteur? Mochten we nog iets kunnen betekenen dan horen we het graag! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Dank je @Lotte  voor het oppakken 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic