Nico van A.

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Ziggo go replay werkt niet meer op ipad

Sinds 15 maart krijg ik op mijn oude ipad met de ziggogo app bij TV en Replay de programma's niet meer te zien. De app zegt  bij alle zenders "programma's laden..." maar daarbij blijft het. Live tv werkt wel, maar daarbij kan ik ook niet meer naar het begin van het programma gaan. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd. Kon niet de nieuwste versie installeren daar mijn OS 10.3.4 is. Maar kon wel gewoon een compatibel  versie installeren via de APPstore.Dat hielp echter niet.

Ik heb hierover gebeld met Ziggo en hoorde dat ook anderen dit probleem hebben sinds 15 maart.  Kennelijk is er dus iets veranderd door Ziggo bij de manier waarop de server met programma's wordt benaderd en kunnen oudere ipads daardoor de programma's niet meer laden.
Hopelijk kunnen jullie dit oplossen.

27 Reacties 27
FC

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Verouderde streaming protocollen...  ouwe bytes zeker!? RTMP, CMAF en zelfs HLS draaien op die devices.
Zelfs als geen BS zou zijn, Legacy export en respect van json is alles wat nodig is om duizenden apparaten van de prullenbak te houden en zou klein moeite zijn. Gewoon ouderwets alles doen voor eigen klanten ding.

Dat is wat me betreft sinds maart misschien wel wat de meest irritant is van die verhaal.
Het aannemen dat klanten niet weten hoe het werkt. 
Het "in the face" zeggen "we willen sparen op kosten" was veel better geweest.
maar de sneaky manier waarop en die achterlijk message in app hebben me echt boos gemaakt.

Op moment dat betere aanbod qua web speed hier zijn. begin 22. Dan zijn jullie mijn 3 iPads/per jaar kwijt.

Nico van A.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Hi Alex,

Zoals ik merk blijft het gebruikelijk om het echte probleem te ontwijken door nietszeggende opmerkingen.

Oudere Ipads draaiden tot voor kort prima met een wat oudere versie van de Ziggogo app. Het is een kleine moeite om dat gewoon in stand te houden. Andere apps doen dat ook. Niemand verwacht dat hij op een oud apparaat de allernieuwste functies en uitbreidingen van de app kan gebruiken, maar gewoon de basisfuncties zouden best beschikbaar kunnen blijven. Dat zou zowel uit klantvriendelijkheid als uit duurzaamheidsoogpunt een fatsoenlijke handelswijze zijn. In plaats daarvan kiest Ziggo voor de makkelijkste en goedkoopste oplossing: een nieuwe versie ontwikkelen en de oude weghalen zodat mensen hun apparatuur niet meer kunnen gebruiken.

Jammer hoor dat je zo'n waardeloos beleid ook nog moet gaan verdedigen zonder enig zinnig argument. Lijkt me op die manier een kutbaan dat moderator zijn...

 

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Om definitief te laten zien hoe klantonvriendelijk Ziggo is krijg ik nu op mijn (toegegeven heel oude) iPad de melding dat de app versie niet meer supported is. Ik moet updaten, maar ik heb al de laatste versie die mijn iPad ondersteund.

 

Tot gisteren geen probleem, maar ziggo heeft het dus nu nodig gevonden er een probleem van te maken, te veel klachten?

 

edit: opstarten vanuit de app store werkt ........ snap hier niet veel van

Nico van A.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Hee Marius, wat bedoel je met "opstarten vanuit de appstore werkt" ?

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Je krijgt de ziggo pop-up weg door er op te tikken.

 

In de app store staat bij mij "open". (updaten kan niet)

 

Tik op "open" en het werkt (voorlopig) weer.

Nico van A.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Dank je. Maar bij mij krijg ik de popup niet weg door er op te tikken. Sinds kort staat er een popup "Nieuwe versie beschikbaar. je gebruikt een verouderde versie. Wil je die updaten?" met een button: "Installeer nu"  Als je daarop tikt ga je inderdaad naar de appstore en daar kun je "open" tikken. Maar als je dan terugkomt bij de app, staat de popup er nog steeds.

Raar hoor.

Die popup is niet weg te krijgen terwijl je er achter kunt zien dat de app er gewoon nog staat.

Ziggo verpest het gebruik dus opzettelijk met een popupje.

Weet iemand nu een truc?

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Bij mij was de pop-up (eenmalig?) weg.

Misschien had ik geluk?

FC

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ze kunnen geen eens een fatsoenlijk endOfLife voor hun app programmeren.. 

Zielig gewoon.

Uitgelicht topic