Nico van A.

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Ziggo go replay werkt niet meer op ipad

Sinds 15 maart krijg ik op mijn oude ipad met de ziggogo app bij TV en Replay de programma's niet meer te zien. De app zegt  bij alle zenders "programma's laden..." maar daarbij blijft het. Live tv werkt wel, maar daarbij kan ik ook niet meer naar het begin van het programma gaan. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd. Kon niet de nieuwste versie installeren daar mijn OS 10.3.4 is. Maar kon wel gewoon een compatibel  versie installeren via de APPstore.Dat hielp echter niet.

Ik heb hierover gebeld met Ziggo en hoorde dat ook anderen dit probleem hebben sinds 15 maart.  Kennelijk is er dus iets veranderd door Ziggo bij de manier waarop de server met programma's wordt benaderd en kunnen oudere ipads daardoor de programma's niet meer laden.
Hopelijk kunnen jullie dit oplossen.

27 Reacties 27
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Hoi @Nico van A. 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo.

Het klopt dat er problemen zijn met Ziggo GO app maar dat heeft meer te maken met mensen die een lager abonnement hebben en niet kunnen opnemen, of zoiets. Daar zijn wat dingen aangepast achter de schermen waardoor daar nu problemen mee zijn. Echter, iOS 11 is nu de minste versie die je op je iPhone, iPad moet hebben om Ziggo GO te kunnen gebruiken. Als je deze niet hebt dan kan het ook wel kloppen dat je deze nu niet meer kan gebruiken, of slecht. De oplossing zal niet bij Ziggo liggen om de iOS versie te gaan verlagen, die staat op iOS 11. Ik denk eerder, als jij geen abonnement aanpassing hebt gedaan, dat het toch een nieuwe iPad gaat worden. 

Nico van A.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Hoi EnergieBoy, dank voor je reactie.

Dat er achter de schermen dingen zijn aangepast is duidelijk, want van de ene op de andere dag krijg ik dus bij tv &replay de mededeling "Geen programmagegevens" . Inderdaad alsof ik geen juist abonnement heb. Dat heb ik echter wel.   Tot 15 maart werkte de app op mijn ipad met 10.3.4 uitstekend. De laatste update van de app was in februari en had geen invloed op het het functioneren op mijn Ipad. Tot dus deze week. Het probleem lijkt me dan niet te zitten in het niet compatible zijn van de app met de OS versie zoals jij vermoedt, maar eerder in de door jou genoemde aanpassing met betrekking tot mensen met een lager abonnement. Daardoor worden kennelijk per ongeluk ook mensen met wel het goede abonnement maar een wat ouder systeem uitgesloten van replay.

Nogmaals: de met 10.3.4 compatible versie van de app die op mijn Ipad staat draaide tot 15 maart prima en draait nog steeds prima. Alleen kunnen bij Replay de programma gegevens niet meer geladen worden. Ik denk dat het wel zo netjes zou zijn van Ziggo om dit weer in orde te maken. Ik hoop dat dat ook gebeurt  als de problemen waar je het over hebt worden opgelost. Misschien kan Ziggo bij het oplossen dit punt dus meenemen. Ik ben niet de enige die hier last van heeft.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Dat je iPad met oude iOS nog werkte tot afgelopen week, kan best. Veel bedrijven zeggen met een app dat er een minimale versie is, maar dan toch nog wel gebruikt kan worden. Tot op een gegeven moment ZIGGO denkt, nu gaan we ons eraan houden en stoppen ondersteuning onder iOS 11. Dat kan best hoor! Begrijp wel dat als je een iOS hebt, die nog werkt, graag verder wil kijken, maar op een gegeven moment is het echt het einde. Dus dit probleem kan er ook mee te maken hebben. 

Maar dat er nu ook achterliggende andere problemen zijn, dat is zeker. Het is dus aan ziggo wat ze gaan doen met dit probleem. 

"TV guide and replay TV", dus de TV gids werkt niet meer op oudere versies van de app/iOS.

 

De app an sich werkt werkt nu weer wel.

 

Op een nieuwere iPad werkt de TV gids overigens wel. 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Klopt, "TV guide and replay TV", dus de TV gids werkt niet meer op oudere versies van de app/iOS.

 

Op een nieuwere iPad werkt de TV gids overigens wel. 

 

Heeft dus niets te maken met "abonnement", eerder iets met iOS of app versie.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Klopt hoor, heeft denk ik ook niets te maken met het abonnement.
Maar er zijn wel abonnement Ziggo GO problemen. Dus het is nu een beetje lastig dat het zo door elkaar heen loopt met problemen. Het kan dus, 2 gevallen zijn waarom iets nu niet werkt met Ziggo GO. Maar in dit geval is het gewoon iOS versie. (waarschijnlijk) 

Nico van A.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Tja, het blijft lastig inderdaad. Maar het is wel erg toevallig dat dit gebeurt op het moment dat Ziggo iets verandert aan de toegang van TV&replay voor abonnementhouders en dat die veranderingen problemen meebrengt (als ik EnergieBoy tenminste goed begrepen heb over de problemen) . Ik zou dan bijvoorbeeld denken: de manier van benaderen van de server waarop de programma's staan is veranderd om de toegang alleen aan bepaalde abonnementen toe te staan en daarbij is -per ongeluk mag ik hopen- ook het benaderen vanuit een oudere maar nog wel actieve versie van de ZiggoGO app voor ipad onmogelijk gemaakt.  Als het aan de IOS versie zou liggen is er geen reden dat precies dit onderdeel van de app niet meer zou werken, dan zou de app het gewoon niet meer doen en/of zou hij een foutmelding horen te geven. Er treedt dus een effect van de verandering op dat niet bedoeld is en ook niet nodig is maar wel heel hinderlijk voor een aantal ZiggoGo gebruikers.

 

Ik blijf vinden dat Ziggo hiernaar hoort te kijken en proberen het op te lossen.

djfritzen

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Hier hetzelfde probleem zoals TS omschrijft, sinds 15 maart werkt Live TV wel zoals gebruikelijk maar bij de Replay functie blijft ie hangen op "Programma's laden...". App verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. IOS is zelfs nog ouder, 10.3.3.
Om nu te stellen, dan koop maar een nieuwe, is voor mij een no go.
Dit apparaat werkt nog prima en gebruik ik met name voor het kijken van TV en af en toe wat browsen. Waarom zou ik een goedwerkende iPad op het vuil willen storten terwijl het probleem schijnbaar alleen maar in de app zit.

pimuijterschout

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb precies hetzelfde probleem.

Ook ipad met ios 10.3.3

Wel tv kijken met de app ziggo maar geen tv replay. Programma's laden doet

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi Nico van A. 

Ik heb zojuist op je bericht geantwoord in dit topic

Nico van A.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Hoi Mariska Z

Dank voor je snelle reactie. De topics lopen een beetje door elkaar geloof ik omdat meerdere mensen het op meerdere plaatsen hebben aangekaart.

Ik heb het idee dat als het probleem met de abonnemententoegang goed opgelost zou worden mogelijk ook het probleem met de oudere versie van de baan zou zijn, of tenminste dat dat zou kunnen als er even naar gekeken wordt bij het oplossen van het abonnementenprobleem. Dit omdat ons probleem met TV &Replay is begonnen toen het mis ging met de abonnementen verandering.

Maar even meer in het algemeen: het zou Ziggo sieren als ze uit duurzaamheidsoogpunt hun best zouden doen om het afdanken van oudere apparaten die nog goed werken te helpen voorkomen in plaats van het te te bevorderen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Ik snap zeker dat je dit aan elkaar linkt! Zoals ik al aangaf wordt onderzocht wat het probleem heeft veroorzaakt maar ik ga er niet vanuit dat je na dit onderzoek wel weer overal gebruik van kan maken gezien de huidige versie op jouw apparaat simpelweg niet meer ondersteund wordt. 

Wat betreft het duurzaamheidsoogpunt, dit vind ik lastig. Je kunt namelijk dit net zo goed omdraaien door te zeggen dat het jammer is dat Apple geen nieuwe software versies meer heeft voor je apparaat. Maar ik ben het met je eens dat het zonde is dat je jouw, nog goed werkende, apparaat steeds minder kan gebruiken doordat de ondersteuning ophoud. Ik geef je feedback door!

FC

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

App werkte tot nog geen week terug en zou nog prima werken als de list met stream adressen (de replay) zou geserveerd worden zoals app het verwacht. Als een IPad tot 10.3 zou crashen door verkeerde codecs of niet aankunnen ok, maar dat is niet het geval, de "live" TV is dezelfde codec en alles speel soepel, hier is gewoon aan de service veranderingen aangebracht die de software bewust "obsolete" maken, zelfs nieuwere versie moesten geupdate worden juist omdat ze ook de ouwe versie van format parser in zich hadden en dus niets snappen van de nieuw returned server data. 

 

Als dev, weet ik dat dit NIETS met IOS of de IPad te maken heeft, maar is een bewust keuze door Ziggo geweest.  

djfritzen

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Mijn bevindingen:
- Live TV werkt
- Replay werkt, je kunt TV programma's op een ander apparaat met een werkende TV Gids toevoegen aan je kijklijst en dan zonder problemen oproepen op je IOS 10.3.3 en terugkijken (replay dus).
Volgens mij is er simpelweg op/rond 16 maart door iemand bij Ziggo een fout gemaakt in misschien wel een config.ini. Iets in die geest.

 

Zie dit topic voor meer.

Nico van A.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Inderdaad zal het zoiets zijn. Wordt wel tijd dat het hersteld wordt

goeie tip trouwens om replay toch te kunnen gebruiken

R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

Jammer... mijn iPad3 deed het nog prima als tv scherm. Hij werd nergens anders voor gebruikt dan alleen voor het terugkijken. En mijn softwareversie kwam zelfs niet verder dan 9.3.5 😒

Ook het terugkijken via een webbrowser lukt niet meer omdat uiteraard ook de webbrowsers die iPad niet meer ondersteunen.

Hoppa, in de vuilnisbak dat ding. Zo jammer!

haver

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook bij ons werkt de replay van ziggo go niet op de Ipad. Ook geen tindstippen van tv programma's niet te zien. Dit alles sinds ongeveer een week.

Maarten Verhoef

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na downloaden app versie 4.32.0 werkt het bij ons weer. 

Nico van A.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Ja, maar voor hoe lang? Mijn wat oudere  Ipad werkt niet met OS 11 en dus kan ik vanaf 21 juni de ziggo app niet meer gebruiken want de nieuwe versies van de app werken niet op mijn Ipad. Terwijl ze het tot voor kort gewoon deden en nog steeds gewoon doen, behalve dat TV-en Replay geen programmaoverzicht meer geeft door een stomme ingreep van Ziggo waar ze kennelijk vinden dat je oude goed werkende apparaten in de vuilnisbak moet gooien.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Nico van A. ,

 

De melding komt inderdaad op enkele oudere apparaten die straks mogelijk niet meer werken. We raden te allen tijde aan om het apparaat up-to-date te houden. Dit heeft onder andere te maken met verouderde streaming-protocollen, die door deze oude OS niet ondersteund wordt.

Uitgelicht topic