Wij hebben al jaren ziggo abonnement thuis tot tevredenheid. Nu hebben wij een boot waar wij regelmatig weekenden weg gaan. Wij hebben op de boot een mifi router met simkaart van vodafoon. Dus in wezen wifi op de boot. Alle apps op de tv werken, maar ziggo geeft nog steeds foutmelding dat ziggo niet toestaat om ziggo go op een andere tv te gebruiken.
Wij hebben contract met ziggo waar ziggo go bij inzit. Wij hebben op al onze mobiele telefoons vodafoon red abonnement, de mifi router is ook van vodafoon. Toch geeft de tv steeds aan dat je geen tv kan kijken via ziggo go (wordt niet toegestaan). Wat kan ik er aan doen dat wij toch tv kunnen kijken op onze boot tv?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi en welkom,
Grote kans dat als je hem via je telefoon cast naar je tv hij wel werkt. Zie Online TV-kijken met Ziggo GO | Klantenservice | Ziggo voor de regels m.b.t. tot ziggo go. De app op de tv is alleen toegestaan als een in huis oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi en welkom,
Grote kans dat als je hem via je telefoon cast naar je tv hij wel werkt. Zie Online TV-kijken met Ziggo GO | Klantenservice | Ziggo voor de regels m.b.t. tot ziggo go. De app op de tv is alleen toegestaan als een in huis oplossing.
@panne003 het is wat @Tjeerd85 al schreef en wel vaker op de community is genoemd: Ziggo Go bijvoorbeeld geïnstalleerd op een smart TV zal buiten uw eigen Ziggo-netwerk niet werken.
De achterliggende gedachte ken ik niet, maar het heeft te maken met de afspraken die Ziggo heeft gemaakt met de contentpartijen. 🤔
Onhandig? Natuurlijk is dit onhandig want nu moet u via een omweg met een telefoon casten naar uw TV om op een onhandige manier TV te kunnen kijken.
Een alternatief zonder geklungel is een (proef)abonnement nemen via NLZIET daar betaalt u natuurlijk ook weer een maandbedrag voor. Digitenne is óók een mogelijkheid maar zonder abonnement op KPN betaalt u € 18.
Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.
Ik begrijp al jullie antwoorden, maar vreemd waarom dan een vodafoon abonnement koppelen aan je ziggo thuis abonnement.
(alleen voor de korting?) Eigenlijk zou ziggo ook het vodafoon abonnement moeten koppelen aan je ziggo abonnement voor ziggo go kijken op je tv in de caravan tv, boottv of vakantiehuistv zonder allerlei moeilijke hotspots en streamen naar je tv. Waarom bestaan er dan smart tv's waar de apps gewoon op geinstalleerd staan, zonder allerlei kastjes en digitennes achter de tv te plakken. Lijkt mij een softwarematige en administratieve aanpassing bij ziggo. Ziggo moet hierin mee gaan met de tijd. Netflix bijvoorbeeld kan dat toch ook sinds dit jaar (niet meer delen van je abonnement met anderen). Bij deze ziggo graag een aanpassing maken en mee gaan met de tijd.
Dag @panne003
@panne003 schreef:
Ik begrijp al jullie antwoorden, maar vreemd waarom dan een vodafoon abonnement koppelen aan je ziggo thuis abonnement.
(alleen voor de korting?)
Ik begrijp ook uw vraag. Een Vodafone abonnement koppelen aan een Ziggo abonnement heeft inderdaad het voordeel van korting en/of een extra pakket.
@panne003 schreef:
Eigenlijk zou ziggo ook het vodafoon abonnement moeten koppelen aan je ziggo abonnement voor ziggo go kijken op je tv in de caravan tv, boottv of vakantiehuistv zonder allerlei moeilijke hotspots en streamen naar je tv. hierin mee gaan met de tijd.
Het zou inderdaad een mooie oplossing zijn als Ziggo het Vodafone-netwerk als thuis (of eigen) netwerk zou zien. Er zijn al meerdere abonnees die hierom hebben gevraagd.
Het heeft niets te maken met meegaan met de tijd, maar zoals @anoniemforum ook al schreef: het heeft te maken met de (voor de abonnee beperkende) afspraken die met de contentpartijen zijn gemaakt; de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten.
En deze afspraken gelden niet alleen voor Ziggo, maar ook voor bijvoorbeeld KPN.
Dit is Europese regelgeving en moeten alléén apps in mobiele apparaten (phone, tablet en laptop) in heel de Europese Unie werken. Het gebruik van boxjes (zoals bijvoorbeeld Apple TV) en apps op Smart TV’s vallen echter niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten –omdat het geen mobiele apparaten zijn– en is daarom geen open internetdienst.
Terugkomend op uw vraag: Bij deze ziggo graag een aanpassing maken en mee gaan met de tijd.
Antwoord: dit gaat niet gebeuren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.