1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ankover

Level 9
  • 288Posts
  • 4Oplossingen
  • 153Likes

Ziggo go op chromecast: Mijn Lijsten soms een uitgebreider menu

Er is mij iets vreemds opgevallen in de ziggo go tv app op de chromecast. Dit zag ik zojuist en is een paar weken geleden ook al een keer gebeurd. 

Voor de volledigheid: ik heb een abonnement waarbij ik niet kan opnemen en niet kan huren. 

Ik opende "Mijn Lijsten" rond 12.05. Toen stonden daar 4 opties. 

Toen ik om 12.15 weer "Mijn Lijsten" opende stonden er nog maar 2 opties, zoals ik eigenlijk altijd gewend ben. 

Persoonlijk vind ik die 2 opties genoeg, want de rest gebruik ik toch niet. Als het er wel staat voelt dat een beetje alsof de makers proberen mij te verleiden om toch vooral mijn abonnement uit te breiden met al die extra opties.

Toch werd ik wel nieuwsgierig waarom die 2 extra opties heel soms zichtbaar worden en dan een paar minuten later alweer weg zijn. 

(Afbeelding volgen zo. Ik ben vanuit Mijn Ziggo app hier gekomen en dan mag ik geen afbeeldingen en bijlagen toevoegen 😞).

8 Reacties 8
Ankover
Topicstarter
Level 9
  • 288Posts
  • 4Oplossingen
  • 153Likes

20240117_120245.jpg

20240117_121800.jpg

20240117_121846.jpg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9205Posts
  • 1078Oplossingen
  • 4140Likes

Hi @Ankover ,

Erg bijzonder! Ik ben allereerst benieuwd wat je te zien krijgt als je zo’n tabblad selecteert, of verdwijnt het dan alsnog direct?

Eigenlijk verwacht ik dat ‘ie wat moeite heeft om het juiste profiel in te laden. In de basis zijn er eerst twee verschillende profielen bij Ziggo GO: Abonnementen met een Next (Mini) en abonnementen zonder. Vervolgens wordt er gekeken welke opties je bij je abonnement hebt en wat er mogelijk moet zijn.

Sinds vorige week zijn er diverse problemen waardoor soms een verkeerd profiel wordt aangesproken, hoewel ik twijfel of dit daar ook onder valt, omdat het bij jou heel tijdelijk is en bij de storing ‘definitief’ is en daardoor ook andere zaken niet werken.

Heb je dit alleen gezien bij je Chromecast of ook nog via andere apparaten?

Ankover
Topicstarter
Level 9
  • 288Posts
  • 4Oplossingen
  • 153Likes

@Alex als ik het tabblad huren selecteer dan verschijnt daar de melding dat ik nog niets gehuurd heb en een knop om te gaan zoeken in de content (en dan kom ik in het entertainment menu).

Als ik het tabblad opgenomen kies, dan verschijnt de melding dat ik met mijn abonnement niet kan opnemen. Ik heb hier verder geen foto's van gemaakt. Overigens heb ik deze 2 tabbladen gisteren en vandaag meerdere keren gezien. Uiteraard nu ik foto's wil maken, verschijnt het niet. 

Op mijn mobiel (android) verscheen vanavond voor het eerst ook dit menu (waarbij het tabblad gedownload opeens weg was). Toen ik de app afsloot en weer opnieuw opende waren de tabbladen weer weg. 

Garihd

Level 16
  • 2398Posts
  • 75Oplossingen
  • 1355Likes

Wat nu zo bijzonder is als je niet inlogt in de apps of via de website zie je exact hetzelfde waarmee ik de 4 tabs bedoel.

Ankover
Topicstarter
Level 9
  • 288Posts
  • 4Oplossingen
  • 153Likes

@Alex Zojuist waren de extra tabbladen er weer en kon ik foto's maken.

Onderstaande melding dat ik niets kan opnemen is terecht.

20240119_193124.jpg

Onderstaand scherm dat ik nog niets gehuurd heb klopt op zich wel. Tegelijkertijd wekt het de indruk dat ik zou kunnen huren, maar dat kan ik niet omdat ik de vereiste mediabox niet heb. 

20240119_193148.jpg

Als ik dan toch die "inspiratieknop" aanklik, dan verschijnt dit scherm:

20240119_193202.jpg

Ik ben hier niet verder gegaan, dus of hier te huren content in zit weet ik niet.

Het viel me nog wel op dat nergens het Pathe-aanbod zichtbaar is (dat met de juiste mediabox gehuurd kan worden).

En voor de oplettende kijker: de zwarte verticale streep is geen probleem van ziggo maar van de tv die in aanraking kwam met een paar druppels water 😞.

Het lijkt er dus inderdaad op, dat op een aantal momenten de app op de chromecast (en gisteren een keer op de mobiel) niet de juiste abonnementsinformatie (volledig) ophaalt. Er is in elk geval niets veranderd aan ons abonnement of onze apparatuur (ik zou best de next of een ci+ willen gaan proberen en hier thuis is gekeken naar een ESPN abonnement, maar met alle meldingen van storingen na aanpassingen wacht ik daar nog maar mee).

Wat mijn melding in dit topic betreft: ik meld het vooral omdat het mogelijk een probleem in de systemen kan helpen opsporen. Voor onszelf is het geen groot probleem, aangezien de diensten die wij willen gebruiken goed werken. Dus voor de rust hier in huis hoeft er niets te worden gereset of iets dergelijks 😉.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9205Posts
  • 1078Oplossingen
  • 4140Likes

Helemaal helder, dank voor je uitgebreide bericht @Ankover (en zonde van de TV! 😅)

Via de browser kon ik het in ieder geval nog niet reproduceren met een soortgelijk abonnement als dat jij hebt, daar zie ik direct 'slechts' de twee opties die je hoort te zien: 'Kijklijst' en 'verder kijken'. Wat je bij 'gehuurd' te zien krijgt, is inderdaad het normale entertainment-menu. Daar heb je dan geen Pathé-opties, anders zou dat namelijk één van de tabs bovenin zijn:

Inderdaad geen 'gamechanging'-bug gelukkig, maar opvallend is het zeker. Ik ga navraag erover doen!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9205Posts
  • 1078Oplossingen
  • 4140Likes

Hi @Ankover,

We hebben helaas geen oorzaak hiervoor gevonden en vooralsnog ook niet meer meldingen gezien. Het staat een beetje stil dus nu. Ervaar je dit nog steeds af en toe?

Ankover
Topicstarter
Level 9
  • 288Posts
  • 4Oplossingen
  • 153Likes

@Alex ja een enkele keer gebeurt het nog. Maar ik let er zelf ook niet vaak op. Ik kan me voorstellen dat er weinig over gemeld wordt. Mensen klagen sneller over iets dat niet werkt en waar ze last van hebben.

Het is vreemd, het hoort niet, maar tegelijkertijd heb je er in de praktijk geen hinder van gelukkig 😁.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic