Ik zou graag ziggo go sessies op alle apparaten willen afmelden, maar ik heb begrepen dat dit op geen enkele manier kan. Heb zelf al het wachtwoord meerdere keren gewijzigd en zelfs een aantal weken gewacht, echter blijven de sessies actief.
Verder heb ik geprobeerd om mijn e-mailadres voor de ziggo account te wijzigen en ik heb zelfs mijn gehele ziggo account verwijderd en opnieuw geregistreerd en ook dit heeft niet geholpen.
Nu zou ik dit normaal gesproken niet heel erg vinden, echter is het nu ook zo dat er via de ziggo go app ook toegang tot mijn mediabox is waardoor dus mijn tv van afstand aan en uit gezet kan worden. Dit is nu ook een aantal keer gebeurd dus ik zal ergens op een apparaat een actieve sessie hebben waar ik geen weet van heb.
Dit moet dus op een of andere manier op te lossen zijn en hoop dat een ziggo medewerker iets voor mij kan betekenen hierin.
Het is ook simpelweg iets heel geks dat we niet de optie hebben op actieve ziggo go sessies zelf af te sluiten en nog veel gekker dat na zelfs het verwijderen van je ziggo account en wijzigen van je wachtwoord en mail adres de sessies niet automatisch beëindigd worden. Ik denk zelfs aan juridische stappen mocht dit niet op een andere manier opgelost kunnen worden
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Hi @Amir2, welkom op de Ziggo Community!
Om maar met de deur in huis te vallen: Voor Ziggo GO is er inderdaad geen 'afmelden op alle apparaten'-functionaliteit. We weten van de wens af, maar op dit moment is dat dus niet één van de opties. Dat neemt niet weg dat er mogelijkheden zijn voor dit probleem, alleen geef je aan dat je inderdaad al die mogelijkheden al hebt geprobeerd; het wachtwoord wijzigen, de gebruikersnaam wijzigen of zelfs het hele account verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Het is inderdaad mogelijk dat een al ingelogd apparaat tijdelijk nog blijft werken, maar hier zit wel een maximum aan vast. Na maximaal +-14 dagen (vaak eerder) zal hij automatisch uitgelogd worden en opnieuw om het wachtwoord vragen. Ik vind het dus opvallend, dat je aangeeft al weken te hebben gewacht; ik zou eigenlijk verwachten dat het betreffende apparaat (of apparaten) dan dus uitgelogd is.
Je geeft aan dat je het merkt doordat de Mediabox / tv uitgezet wordt. Is het mogelijk dat hier andere factoren in meespelen en dus een andere oorzaak aan ten grondslag ligt? Het uitvallen van de Mediabox kan uiteenlopende oorzaken hebben, naast de remote-functie van Ziggo GO. Zijn er nog andere zaken waardoor je het gevoel hebt dat er nog steeds een (onbekend) apparaat is ingelogd?
@Amir2 schreef:...
Het is ook simpelweg iets heel geks dat we niet de optie hebben op actieve ziggo go sessies zelf af te sluiten en nog veel gekker dat na zelfs het verwijderen van je ziggo account en wijzigen van je wachtwoord en mail adres de sessies niet automatisch beëindigd worden. Ik denk zelfs aan juridische stappen mocht dit niet op een andere manier opgelost kunnen worden
Hallo,
uw vraag/wens is al veel vaker aan Ziggo gesteld en misschien al jaren oud. Maar Ziggo vindt zo'n aanpassing blijkbaar te kostbaar en/of ziet er het voordeel ( voor Ziggo ! ) niet van in ! Helaas, typisch Ziggo !
Natuurlijk kan het ook een ander probleem zijn, maar een mogelijkheid om zelf alle bestaande sessies direct te kunnen beëindigen/uitloggen, zou m.i. de eerste stap naar een oplossing zijn !
- Het maximum van 14 dagen is onzin, want de eerste keer dat ik het wachtwoord gewijzigd heb was maanden terug. Mijn mail adres wijziging is ook een tijdje terug en heb nogmaals de wachtwoord gewijzigd en zoals ik al zei opnieuw geregistreerd.
- Dit betreft niet uitvallen van mediabox, maar dat het aangezet wordt vanzelf via waarschijnlijk de remote functie, want er wordt ook van kanaal gewisseld.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat iemand hogerop van bijvoorbeeld jullie it afdeling dit op kan lossen en de sessies toch op een of andere manier kan beëindigen, want anders zoals ik al zei ga ik juridische maatregelen treffen dit moeten jullie als bedrijf kunnen oplossen het kan toch niet dat als je een keer ergens inlogt en vergeet uit te loggen dat er geen enkele optie is om de sessie af te melden. Hier zitten neem ik aan toch ook veiligheid en privacy issues aan verbonden.
Hoe kan een account in godsnaam ingelogd blijven als je het volledige account wist dit is toch niet uit te leggen
Vergeten te melden trouwens:
Een andere reden waardoor ik weet dat de sessies niet beëindigd worden is het feit dat mijn eigen sessie dus mijn eigen ziggo go app sessie ook niet uitgelogd wordt en ik dus met het oude wachtwoord gewoon kan blijven kijken.
@Amir2 Je inlog gegevens van de Ziggo Go app / TV is gelijk aan je Mijn Ziggo inlog gegevens.
Heb je daar je wel wachtwoord gewijzigd?
En niet van je emailadres?
Ja dat weet ik en zoals ik al aangaf heb ik zelfs het mijn ziggo account verwijderd en opnieuw geregistreerd. Ik ken het verschil tussen mijn mail adres en mijn ziggo account. Verder zet ik zelfs in mijn eerste post dat ik het mail adres voor het ziggo account heb veranderd dus begrijp je vraag niet heel goed
@Amir2 schreef:
Ja dat weet ik en zoals ik al aangaf heb ik zelfs het mijn ziggo account verwijderd en opnieuw geregistreerd. Ik ken het verschil tussen mijn mail adres en mijn ziggo account. Verder zet ik zelfs in mijn eerste post dat ik het mail adres voor het ziggo account heb veranderd dus begrijp je vraag niet heel goed
Dat is vreemd, want je kunt, voor zover ik weet, niet zelf je Mijn Ziggo account verwijderen, vandaar mijn vraag.
Ik heb het ook niet zelf gedaan had ik duidelijker bij moeten zetten misschien. Heb het laten verwijderen en zelf opnieuw geregistreerd.
Dat heeft verder ook niet veel met je vraag te maken of ik het verschil tussen mijn mail en ziggo account weet.
**Moderator edit: Bericht aangepast, lees de kernwaarden van de Ziggo Community**
Hi @Amir2,
Allereerst: Je plaatst je vraagstuk op de Ziggo Community, waar mede-klanten zoals @Bert met je meedenken, vragen stellen en willen helpen. Er is geen enkele reden om te reageren zoals in je laatste bericht, die heb ik dan ook aangepast.
Wat betreft het probleem: Zoals gezegd hoort een 'actieve sessie' op een apparaat maximaal 14 dagen te blijven bestaan bij een wijziging van gegevens. Ik ben hier recent niet meer voorbeelden van tegen gekomen, maar als je aangeeft dat ook je eigen apparaten ingelogd blijven met de betreffende gegevens, moeten we dat uiteraard nader onderzoeken. Ik ga hier intern navraag over doen, zodra er meer informatie is, laat ik het weten.
Ik houd ondertussen mijn ziggo go sessie in de gaten kijken of daar de sessie automatisch beëindigd wordt. Verder vond ik mijn reactie nou niet zo heftig om aan te passen, maar goed dat maakt verder niet uit. Hoop dat het snel opgelost wordt
Update:
We zijn inmiddels 1 week verder sinds ik deze topic gestart heb. Met het starten van de topic heb ik ook gelijk nogmaals mijn wachtwoord gewijzigd, echter is mijn eigen ziggo go sessie nog steeds actief en dus niet automatisch uitgelogd. Ik wacht nu nog een week aangezien het blijkbaar dus 14 dagen kan duren.
@Alex schreef:
......Zoals gezegd hoort een 'actieve sessie' op een apparaat maximaal 14 dagen te blijven bestaan bij een wijziging van gegevens.
...
Ik ga hier intern navraag over doen, zodra er meer informatie is, laat ik het weten.
En ? We zijn nu een week verder....
Is het al bekend, om de hoeveel tijd de app zichzelf weer ( opnieuw ) aanmeldt, met het in de ZiggoGo app ingevoerde wachtwoord ?
Anders gezegd : hoe lang duurt het voordat een wachtwoord wijziging op www.ziggo.nl/www.vodafone.nl, voorkomt dat de ZiggoGo app opnieuw kan inloggen met het gecachte wachtwoord, omdat dát wachtwoord niet meer overeenkomt met het nieuwe wachtwoord op Ziggo/Vodafone ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.