Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Marco731
Level 1

Ziggo go op Google tv

Hoi, Ik heb een Tcl tv met Google tv versie 11. Verbonden met 5ghz wifi. Apps als Netflix etc werken prima en tv kijken met ziggo app ook. Terugkijken en opnames bekijken is echter drama. Stottert als een gek. App verwijderd, cache geleegd, chromecast in tv uitgezet etc., maar niks helpt. Een echt duidelijk antwoord zie ik hier ook niet echt. Aangezien de andere apps prima werken, ligt het naar mijn mening dus aan de ziggo app. Iemand een oplossing? Versie app is 4.44 en nog iets, in elk geval laatste uit play store.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
13 Reacties 13
Pineapple
Level 16

Ziggo Go TV App is alleen beschikbaar op https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv#download

Pineapple_0-1675598754459.png

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Pineapple  De app is ook beschikbaar voor GoogleTV,  GoogleTV is een aangepaste versie van AndroidTV. 

Wat is het verschil tussen Google TV en Android TV? (androidplanet.nl)

https://www.google.nl/search?q=googletv+androidtv

Marco731
Level 1
Topicstarter

Dank, maar dat lost niks op. In jou link verwijzen ze naar de play store en daar heb ik 'm ook vandaan. App doet t ook en geeft beeld etc, alleen vanwege haperen bij alles behalve live tv niet te gebruiken. En aangezien ik de overige apps op m'n tv fijner vind dan die van de next, gebruik ik dus t liefst de app op m'n tv. Moet ie alleen wel normaal werken.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Marco731 tóch nog een vraag: ik lees dat u óók een Mediabox Next heeft aangesloten? De ZiggoGo TV app is bedoeld voor een tweede tv of als u geen mediabox heeft aangesloten. Als dat u deze wèl heeft aangesloten, is het dan niet makkelijker om TV te kijken via de Next en de TV te gebruiken om via streamingdiensten te kijken? 

0 Kudos
Pineapple
Level 16

@Steefb  schreef:

@Pineapple  De app is ook beschikbaar voor GoogleTV,  GoogleTV is een aangepaste versie van AndroidTV. 

Wat is het verschil tussen Google TV en Android TV? (androidplanet.nl)

https://www.google.nl/search?q=googletv+androidtv

Dat weet ik. Wil gewoon alleen informatie vermelden over de Ziggo Go TV App. Niets meer, en niets minder.

0 Kudos
Marco731
Level 1
Topicstarter

Hoi,

Ja dat is wel een optie, maar is ook ergens omheen werken. Ik vind de rest van de apps op m'n tv fijner, dus gebruik ik die het liefst voor alles. En op de telefoon/tablet werkt de app ook gewoon, dus zou dat op de Google tv ook moeten. 

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Marco731 uw Mediabox Next is net als uw TV óók draadloos verbonden of via een netwerkkabel met het modem verbonden? 

0 Kudos
Marco731
Level 1
Topicstarter

Ook draadloos, wel aan de tv kabel (coax), maar niet aan de utp.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Marco731 als dat überhaupt mogelijk is zou ik tijdelijk proberen om de TV met een netwerkkabel te verbinden met het modem om te zien of de ZiggoGo TV app dan beter doet wat-ie hoort te doen.

Als uw modem in de meterkast hangt dan is een losse netwerkkabel door uw huis natuurlijk geen optie, maar wel het uitproberen waard.

0 Kudos
Marco731
Level 1
Topicstarter

Ja op zoch zou dat kunnen. Maar dat is geen blijvende oplossing en de net doet t ook via wifi. Weet dus zeker dat t aan de app ligt. Zou ik de telefoon/tablet app ook kunnen sideloaden?

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Ik zou zeggen: probeer het even uit en laat weten hoe het werkt.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Marco731 

We hebben de afgelopen dagen niets meer van je vernomen. Heb je de tips van @Wim C. nog getest?

We zijn benieuwd naar de uitkomst 🙂

Marco731
Level 1
Topicstarter

Ben er nog niet aan toe gekomen om mijn eigen tip, sideloaden telefoon/tabletversie te testen. De andere tips kan ik niet zoveel mee. Alles heb ik aan de wifi hangen (tc en next) en alles werkt naar behoren (apps op next en op tv). Live tv kijken op ziggo tv app werkt ook prima, alleen terugkijken en opnames bekijken niet. Aangezien al het andere wel werkt, ligt het dus aan de ziggo app. Had gehoopt dat er misschien een instelling was ofzo die dit probleem oplost. Aan de kabel hangen werkt voor mij niet, dat zou alleen voor de test zijn en niet permanent. Blijft apart dat t op m'n tablet en telefoon wel werkt. Overigens ook op m'n xiaomi mi box s die ik op de slaapkamer heb.

0 Kudos