hejada

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo go onscherp beeld op IOS Appletv

Al enige tijd zijn er problemen met de Ziggo go app op IOS met name Apple tv of Apple tablet beelden zijn met regelmaat onscherp terwijl de verbinding top is. Gelijktijdig testen op een androïde tv of een Xiaomi box controleren is hier op het zelfde netwerk geen probleem hier zijn de beelden dan wel haar scherp .

Diverse vrienden kijken allemaal via internet Ziggo d.m.v. een Apple tv met hierop de Ziggo go app en allen het zelfde probleem!

Lijkt als of er een streaming capaciteit zit aan de Ziggo server!

Oplossingen ???

Want dit speelt al geruime tijd en via de helpdesk kreeg ik te horen dit een bekende melding.

Maar verwijzen mij vervolgens naar deze community.

40 Reacties 40
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In principe zou het niet uit mogen maken of er via een Android of IOS app wordt gekeken het komt allemaal uit dezelfde bron. Het ligt er dan eerder aan hoe goed is de upscaling van het scherm waarop wordt gekeken en hoe staan de beperkte kwaliteits instelligen in de Ziggo app. 

 

Ik heb geen idee wat er bekend is het is wel zo dat vooral op grotere schermen de kwaliteit minder goed kan overkomen. Soms kan de bandbreedte mee spelen.

 

hejada
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Rowi,

 

Bedankt voor je reactie,

Of het allemaal uit de zelfde bron komt is mij niet bekend ik ken het netwerk topologie van Ziggo niet hoe dit is ontworpen.

De instellingen Ziggo go zijn niet aanwezig binnen de ios versie Appletv  dus heeft er niets mee te maken.

Upscalling heeft er in deze situatie ook niets ermee van doen.

Zowel versie van androïde of ios draaien beide op de zelfde TV en zou dan ook op Androïde een issue moeten zijn.

Ook zouden alle andere Apple tv gebruikers  (waar dit speelt) upscalling problemen hebben en niet alleen op mijn tv.

Maar bij alle bekenden en vrienden van mij die kijken via de Ziggo go app IOS speelt dit en al weken.

Daarom sluit ik dit uit.

Het onscherp worden gaat met ups en downs soms dagen niet en in de ochtend zelden problemen maar in de avond begint het als het blijkbaar drukker word op het netwerk waar de Ziggo go app zijn info haalt.

En het was altijd goed want ik kijk vanaf de eerste dag van beschikbaarheid al via de app op Apple tv.

Lijk mij toch een issue mogelijk in de app maar deze is volgens mij niet vernieuwd of de streaming kant van Ziggo

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Omdat zover ik weet Ziggo via elke Ziggo Go omgeving voor de TV kanalen 720p doorgeeft is op televisie de upscaling juist van belang daarom dat ik dit bewust noemde

Vanwege de beide reacties de vergelijk met Android en Xiaomi, blijft inderdaad bijna alleen de IOS app in combinatie met de Apple TV over, ik heb dit zover ik kan zeggen niet eerder voorbij zien komen.

 

Voor Apple TV lijkt Versie 4.34.16 de meest recente Ziggo Go TV versie te zijn.

hejada
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Rowi,

Wederom bedankt voor je reactie.

Wat ik nog niet verteld had dat het ook op en ipad speelt.

Er is overigens in september en een maand terug ook al een melding van gedaan.

Dus heb ik nu de hoop hier gevestigd om nu wel tot een oplossing te komen.

Anders maar overstappen naar canal digitaal deze werkt wel goed momenteel als er hier geen oplossing voor komt.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Van de iPad heb ik inderdaad wel gevonden.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @hejada! Heel erg balen dat je steeds problemen ervaart met iOS apparaten. Goed dat je al zoveel hebt getest. Als je kijkt via een andere verbinding, bijvoorbeeld 4G hoe is het beeld dan? En heb je ook de app op je telefoon (iPhone) en werkt het daar ook niet goed? 

hejada
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Maud

 

Jij ook bedankt voor je reactie.

Helaas is verbinding geen Issue,

Uit mijn testen komt naar voren dat het probleem zich ook voor doet via als ik mijn Aplletv via mijn hotspot van mijn telefoon laat lopen via mijn mobiel abonnement.

Standaard is de Appletv bedraad !

Ik heb er twee Appletv's en het gebeurt op beide apparaten.

En daarnaast hebben vele kennissen met allemaal een Appletv dit probleem en sommige zitten ver weg van mij (hierdoor is een wijk netwerk probleem ook uitgesloten) en hebben sommige zelfs een super snelle abo MAX

Gaat met ups en down soms dagen niet en soms dagelijks met name in de avond uren.

Andere diensten zoals NPO en NLZIET etc werken perfect.

Zelfs de canal digitaal app die onlangs voor de Appletv is gelanceerd heb ik mogen testen werkt geweldig.

Dus lijkt mij echt een Ziggo probleem maar helaas hebben zij hier blijkbaar geen aandacht voor, of oplossing voor. Want zelfs de service desk verwijst mij hier naar dit forum en geven eerlijk aan hier geen verstand van te hebben en dit probleem vaker gehoord te hebben.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @hejada,  bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling. Wij zijn in ons systeem gedoken en zien dit probleem niet meteen terug. Je streamt gemiddeld 7+mbit streaming, dit is de hoogste resolutie. Verder zien wij 0% buffering, dit is perfect. Ik vermoed dat het zit in het feit dat de resolutie van Ziggo Go 720P is terwijl die van een mediabox op 1080p zit. Het beeld kan hierdoor iets minder van kwaliteit zijn.

 

Mocht je toch even verder willen kijken, dan ontvang ik graag een filmpje van het onscherpe beeld. Dan zoeken we samen verder. 

hejada
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lotte,

Bedankt voor je reactie.

Ik weet even niet precies wat je met je reactie wilt suggereren.

Ik kijk al 2 jaar op mijn Appletv (4k versie ) en heb al meer als een jaar geen mediabox meer.

Ik ben een internet only kijker van Ziggo.

Met andere woorden heb ik geen vergelijking oid

Ik praat over onscherp beeld en denk hierbij aan dat zelfs de ondertiteling niet meer te lezen is.

Dit is wat anders dan kwaliteit verschil tussen 720p en 1024p!

 

Het was altijd perfect en goed tot aan ongeveer september dit jaar.

Nogmaals denk ik ook niet dat het in de verbinding zit of buffering maar of de ziggo go app sluit niet goed aan op laatste versie IOS of ???

Vele andere media diensten werken perfect NPO start of NL ziet of canal digitaal etc.

Ik zal op het moment dat het weer speelt een filmpje proberen te maken als het probleem zich weer voordoet.

Je kan ook bijvoorbeeld denken aan als je via de app overschakelt naar een andere zender dan zijn standaard de eerste paar seconde onscherp en dit onscherpte komt/kwam regelmatig vanaf september voor maar dan plotseling tijdens het TV kijken soms minuten achter elkaar en dan weer paar min niet dan weer wel.

en soms na app herstart was het even weg. 

Ik moet zeggen dat het de laatste weken ontzettend goed gaat overigens.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @hejada, dan is het helemaal duidelijk! Ik heb gister toevallig een klant gesproken die hetzelfde probleem ervaart. Het lijkt ergens tussen IOS en de laatste versie inderdaad niet goed te lopen. We kunnen nu voorbeelden gaan verzamelen en deze bundelen. Heb je voor mij de volgende informatie: 

 

- het type (nummer) apparaat

- de software versie die erop staat

- de software sessie van Ziggo Go. 

- uitzendingen waar het probleem zich voordoet, het liefst met de exacte tijd. 

 

Dan pakken wij het verder op. 

hejada
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag Lotte,

 

Om te beginnen de beste wensen voor 2022.

Fijn te horen dat jullie het verder willen gaan oppakken!

Hieronder de gevraagde gegevens.
Appletv

Model A1842 (64GB)

tvOS 15.2 (19K53)

App versie 4.34.16.740

 

exacte tijden is niet precies te zeggen maar mijn kennissen kring die overigens de zelfde systemen en versies hebben ervaren allemaal in de avond uren vanaf 21:00 ongeveer de meenste problemen.

Npo 1 en 2 maar ook Rtl 7 en sbs6 komen voor hun en mij de meenste problemen voor.

De andere zenders ook wel maar voor het gevoel minder of ik kijk daar niet op zenders.

Ik hoop dat je wat met deze extra info kunt.

ik hoor het graag als er ontwikkelingen zijn.

 

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @hejada

 

Bedankt, ook de beste wensen voor 2022! Bedankt voor de informatie. Het klinkt misschien vreemd maar kun je hun ook motiveren om hun probleem bij ons neer te leggen? Hoe meer voorbeelden hoe beter! 

 

djdj

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Sinds een maand of wat hetzelfde probleem met de Apple TV. TV werkt wel, maar zenders blijven onscherp/pixelig. Soms werkt het schakelen naar een andere stream (/zender) en weer terug schakelen om het scherp te krijgen. 

 

De stream zelf start snel op. 

 

Ziggo TV app versie 4.34.16 740

Model: A1842 (32 GB)

TV OS 15.1.1 (19J581)

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @djdj, bedankt voor jouw voorbeeld! We proberen alles te bundelen. 

hejada
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lotte,

 

Helaas zou je het met mijn meldingen en info moeten doen.

De voorbeelden die zijn benoemd delen we allen en met totaal 6 Appletv gebruikers in ons dorp.

Dit zijn mensen die niet snel achter een computer kruipen om zich vervolgens in een probleem te storen.

Het motto luid dan ook het moet gewoon werken!

Dus zou je het moeten doen met mij.

Ook wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat het probleem zoals ik eerst melde dat het haast niet meer voor kwam maar nu de afgelopen week met grote regelmaat iedere avond 6 tot 8 keer tussen 19:00 en 22:00 voorkomt op alle zenders RTL 4, 5 SBS 6 RTLZ etc etc.

Het probleem lijkt alleen maar toe te nemen.

Dus ik zou graag omdat dit nu al maanden speelt graag wel naar een oplossing willen werken.

Ik ben overtuigd dat wij als klant hier geen invloed op hebben en zijn aangewezen op Ziggo/Apple

 

Ik hoor graag over voortgang of oplossingen

 

hejada
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lotte,

Ik heb even 2 opname vandaag RTLZ 12:52 die laat het probleem zien onscherp.

Na de app te hebben opnieuw opgestart de tweede 5 min later hier is het beeld scherp zoals het altijd zou moeten horen.

Dit onscherpte gebeurt tijdens het kijken van de zender en lost zich zelf soms op.

Soms na herstart app of het overschakelen andere zender.

Als het onscherp is op de ene zender kan het best zijn dat een andere zender wel goed is.

Zoals dit gisteravond ook het geval was RTL 4,5 en SBS6 slecht maar NPO 1,2,3 waren scherp.

 

Ik hoop dat dit wat toevoegt aan het onderzoek.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @hejada,

 

Thanks voor alle informatie en je filmpjes! Ik heb ze doorgestuurd naar de afdeling die dit in onderzoek heeft. Ik laat uiteraard weten als ik wat hoor!

Ik heb aan het topic een 'Voorbeelden gezocht'-laag toegevoegd, maar ter bevestiging: We hebben de al gemelde voorbeelden doorgezet.

Hanslant

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lotte vanavond kijk ik naar ESPN voetbal op mijn iPhone 8 een goed scherp beeld, op mijn iPad 2017 software versie 15.2.1 heel vaag beeld. Spelers nauwelijks te onderscheiden en het blok met clubnaam en stand en tijd niet te lezen!

Hanslant

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vanavond is dus zaterdagavond 22 januari 

Uitgelicht topic