1
Vraag
2
Reacties
well0549

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo go is stuk gemaakt door Ziggo

Het is gewoon ongelofelijk wat een bende ze er bij Ziggo van maken.

 

Er zijn grote problemen met Ziggo Go. Iedereen heeft er last van, helpdesk is overbelast.

 

Iedereen wordt met een smoesje aan het lijntje gehouden. Probeer zus, probeer zo etc.

 

Als ze nou netjes op hun frontpage zetten dat er grote problemen zijn met Ziggo Go, dan weet je wat er aan de hand is. Maar de helpdesk medewerker doen steevast of ik de enige ben. Schandalig.

 

Het is te zot voor woorden dat alles feilloos streamt op mijn shield tv, F1, Amazon, npo, noem maar op.

 

Maar inloggen met hun brakke app is al een probleem. Als ik dan mijn shield via vpn laat inloggen, flits, flits, en ik ben binnen.....

 

Maar dan kan ik weer niet kijken, want dat mag alleen via het Ziggo netwerk, hup tunnel weer uit en ja hoor ik kan dan ook streamen.

 

Het is vooral een intern netwerk probleem bij Ziggo waar ze gewoon niet voldoende aandacht aan geven.

 

Probleem zijn begonnen na hun latest & greatest software update.

 

Die volgens mij nog het label pre-alpha nog niet eens verdiend. Gewoon zwaar waardeloos.

 

Een het feit dat Ziggo de kaken stijf op elkaar houdt zegt ook iets over de openheid van het bedrijf.

 

Ik zou mij zwaar schamen als ik daar zou werken.

 

Slechte service

Slechte app

Slechte support

Slecht forum

 

Gewoon erg weinig positiefs te melden.

 

We keken vroeger altijd via de Humax, maar ze hebben iets gedaan met het netwerk waardoor deze zeer regelmatig blokken vertoond (als we uploaden) dit was vroeger nooit. Sindsdien gebruiken we nu de Ziggo Go app... Maar sinds een week of drie niets dan problemen.

 

Ook mijn moedertje van 83 is inmiddels slachtoffer van deze waardeloze applicatie. Op de slaapkamer kom ze altijd zonder problemen tv kijken via de app, ook dat gaat nu niet meer...

 

Waardeloos, waardeloos, waardeloos

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

We keken vroeger altijd via de Humax, maar ze hebben iets gedaan met het netwerk waardoor deze zeer regelmatig blokken vertoond (als we uploaden) dit was vroeger nooit.

Dat klinkt alsof de upstream vanuit het modem voor verstoring zorgt, een high-pass-/retourbandfilter (HPFX258-IECFM) biedt in dat geval uitkomst. Ziggo kan dit filter kosteloos toesturen.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De app is een groot probleem, blijkt uit de vele meldingen.

 

Maar de Humax zou gewoon moeten werken, daar lees ik niet meer problemen mee dan normaal en dat is beperkt.

Hier moet een oorzaak voor te vinden zijn: Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Humax op aangesloten zit?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

We keken vroeger altijd via de Humax, maar ze hebben iets gedaan met het netwerk waardoor deze zeer regelmatig blokken vertoond (als we uploaden) dit was vroeger nooit.

Dat klinkt alsof de upstream vanuit het modem voor verstoring zorgt, een high-pass-/retourbandfilter (HPFX258-IECFM) biedt in dat geval uitkomst. Ziggo kan dit filter kosteloos toesturen.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Het zou Ziggo sieren als zij zouden toegeven dat de up date van ziggo go totaal mislukt is. Hoewel er ongetwijfeld goede bedoelingen aan ten grondslag hebben gelegen is er geen andere conclusie mogelijk.

well0549
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Super bedankt, ik ga dta meteen proberen. Uiteraard met de helpdesk van ziggo gebeld maar die konden het betreffende artikel niet vinden.....

 

Ik bestel wel via internet . Al shet werkt laat ik het weten

 

well0549
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Super bedankt, ik ga datmeteen proberen. Uiteraard met de helpdesk van Ziggo gebeld maar die konden het betreffende artikel niet vinden.....

 

Ik bestel wel via internet . Al shet werkt laat ik het weten

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het gaat om hetzelfde type filter dat Ziggo meelevert met de Quantis QE317.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het filter kosteloos toesturen, je hoeft dit niet zelf te bestellen.

well0549
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hmmm, heb je wellicht ergens een linkje waar ik dit kan bestallen. Ik kan op het internet niet zo 123 vinden wat ik zou moeten hebben

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Hierbij een link, maar zoals gezegd stuurt Ziggo dit filter kosteloos toe.

 

Je kunt het filter direct op de decoder plaatsen en vervolgens opnieuw de kabel aansluiten. Als de kabel aan de andere zijde (bij de splitter of versterker) ook van een IEC-stekker is voorzien, dan kun je het filter ook aan die zijde plaatsen.

well0549
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat was inderdaad wel de truuk, tweede belletje aan gewaagd, en nu wordt het toegestuurd... Ik laat het weten.

Toen ik quantis noemde zei de man in kwestie, ah een radiofilter... (blijkbaar noemen ze het intern zo) En toen was het zo geregeld

well0549
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik dacht niet dat ik dit als oplossing had gemarkeerd, maar als het dat wel is zal ik dat zeker doen

 

well0549
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo filter is al bijna binnen (volgens post nl.)  Heb je nog een tip waar ik dit filter moet plaatsen ?

 

Moet  het vanaf de splitter waar coax en ip gesplit (dacht dat dat poa heet) worden gewoon in de coax geprikt  worden die naar de TV gaat ? of moet ie in de wandcontactdoos zelf ? Ik zou zelf denken dat ie op de  uitgaande coax van de (poa) splitter gezet moet wordenen dan de coax van de TV daar weer in geprikt ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het filter kan inderdaad tussen de splitter (POA) en de kabel naar de decoder worden geplaatst. Op de contactdoos is in de woonkamer is ook mogelijk. De locatie maakt eigenlijk niet uit, zolang deze maar niet op de kabel naar het modem geplaatst wordt.

 

Overigens heeft de splitter niets met IP te maken. Zowel modem als decoder ontvangen signaal via coax. Alleen de frequenties die beide gebruiken (resp. DOCSIS en DVB-C) verschillen.

well0549
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nou inderdaad filter er tussen en humax speelt weer feilloos af. Had ik  eerder moeten weten, Had ik de humax op de slaapkamer ook kunnen laten staan......

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic