Vraag
Reacties
Ennk
Level 1

Ziggo go in buitenland

Hallo,

Ik probeer via de Ziggo Go app via Google TV te casten naar de tv in Spanje. Nou wil de app met steeds verbinden met MediaBox in Nederland. Hoe kan ik dit veranderen? Ook al omdat Ziggo Go op Google TV niet werkt ondanks vpn. Wie helpt?

0 Kudos
Uitgelicht
SnarF007
Level 9

Zorg dat beide apparaten in het zelfde (WiFi) Netwerk zitten. Weet niet waarom je VPN gebruikt, maar dat is niet nodig, dus misschien even uit? Als de Ziggo Go app dan geen Cast icoontje geeft staat misschien de Chromecast optie uit op de Google TV. 
Hier net even getest, ik zie alleen de het Chromecast icoontje als de Chromecast aan staat. Ik heb geen ervaring met een Google TV, maar verwacht dat daar een Chromecast in zit gebakken.

0 Kudos
Ga naar reactie
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
RoWi.
Level 20

Vermoedelijk wordt de button kijken op mediabox gebruikt. Niet de Cast button.

Die VPN optie zal enkel werken als dit een directe koppeling met de eigen verbinding thuis is. Een externe vpn dienst zal niet helpen.

0 Kudos
Ennk
Level 1
Topicstarter

Ik krijg dus ook alleen maar de button van de Mediabox te zien. Via YouTube krijg ik wel het casticoontje te zien, maar niet in de Ziggo Go app. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Beide apparaten dus de chromecast en de telefoon of tablet, moeten met hetzelfde wifipunt verbonden zijn. Mogelijk herkent de Ziggo go app de Google TV niet correct.

0 Kudos
Ennk
Level 1
Topicstarter

Kan het ook aan de wifisnelheid liggen. Ik heb hier minder dan 5mb download.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Ennk  schreef:

Kan het ook aan de wifisnelheid liggen. Ik heb hier minder dan 5mb download.

Dat is niet waarschijnlijk, maar het kan meespelen.

0 Kudos
SnarF007
Level 9

Zorg dat beide apparaten in het zelfde (WiFi) Netwerk zitten. Weet niet waarom je VPN gebruikt, maar dat is niet nodig, dus misschien even uit? Als de Ziggo Go app dan geen Cast icoontje geeft staat misschien de Chromecast optie uit op de Google TV. 
Hier net even getest, ik zie alleen de het Chromecast icoontje als de Chromecast aan staat. Ik heb geen ervaring met een Google TV, maar verwacht dat daar een Chromecast in zit gebakken.

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hoi @Ennk! Welkom op de Ziggo Community! 

Wat ontzettend jammer dat je niet kunt streamen naar je TV terwijl je in het buitenland bent. Hoe gaat het momenteel en heb je de tips van @SnarF007 al geprobeerd?

0 Kudos