1
Vraag
2
Reacties
H.Zyl

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo go geeft melding: Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. -1003

Ik krijg sinds afgelopen zaterdag voortdurend n melding "Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. -1003"

Op mijn iPad kan ik dus geen live tv programma's kijken, bovendien bij terugkijken van uitzendingen zeer frequent onderbrekingen en stilstaand beeld gevolgd door voornoemde melding.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @H.Zyl - Voor de zichtbaarheid van je oplossing die je hier hebt geplaatst, kopieer ik hem hier ook nog even:

 

Ik heb alle beveiligingsapps er afgehaald. Toen deed ziggo go het weer prima, zowel live als kijken vanaf begin en replay.  Vervolgens die apps weer geïnstalleerd.

 

Leverde niet opnieuw problemen op, noch op iPad noch op iPhone. Kennelijk blokkeren beveiligingsapps de ongestoorde toegang tot live ontvangst en afspeelmogelijkheden. Dat ik dit nou voor elkaar heb gekregen terwijl ik toch echt n nitwit ben in dit vakgebied, niet van generatie beeldscherm en toetsenbord maar  van generatie vulpen.

 

Dank voor de tip over beveiligingsapps:duim_omhoog: Fijne dag en hartelijke groet

Bekijk in context

Uitgelicht
sijbrandsmit

Level 1
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op mijn Android telefoon in McAfee de VPN beveiliging uitgezet. Daarmee is het probleem verholpen.

16 Reacties 16
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @H.Zyl, welkom op de Ziggo Community!

 

We hebben sinds zaterdag nog een andere melding binnen gekregen, maar ik kan de foutmelding nog niet zo goed plaatsen. Kijk je via de browser op je iPad of via de app? 

H.Zyl
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik kijk via de app op de iPad. Ik kan wel kijken als ik "start vanaf het begin", niet als ik "Kijk live" kies. Bovendien met grote frequentie onderbrekingen en stilstaand beeld overgaand in de mededeling " deze video is niet beschikbaar". Geen problemen op de iPhone (ook via app) of of de laptop (via browser). De ergernis is groot en wordt duur betaald. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder! Dan moeten we ons focussen op je iPad dus. Maak je gebruik van een blauwlichtfilter of soorgelijke app die invloed heeft op het scherm? Denk ook aan beveiligingsapps. Mogelijk hebben zij invloed hierop. Ik heb je melding doorgezet, maar we zien op andere plaatsen nog geen meldingen hiervan.

H.Zyl
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels zelfde probleem op mijn iPhone. Op iPhone van mijn echtgenote werkt de ziggo go app probleemloos. Blauwfilter uitschakelen biedt geen soelaas. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @H.Zyl - Voor de zichtbaarheid van je oplossing die je hier hebt geplaatst, kopieer ik hem hier ook nog even:

 

Ik heb alle beveiligingsapps er afgehaald. Toen deed ziggo go het weer prima, zowel live als kijken vanaf begin en replay.  Vervolgens die apps weer geïnstalleerd.

 

Leverde niet opnieuw problemen op, noch op iPad noch op iPhone. Kennelijk blokkeren beveiligingsapps de ongestoorde toegang tot live ontvangst en afspeelmogelijkheden. Dat ik dit nou voor elkaar heb gekregen terwijl ik toch echt n nitwit ben in dit vakgebied, niet van generatie beeldscherm en toetsenbord maar  van generatie vulpen.

 

Dank voor de tip over beveiligingsapps:duim_omhoog: Fijne dag en hartelijke groet

sijbrandsmit

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op mijn Android telefoon in McAfee de VPN beveiliging uitgezet. Daarmee is het probleem verholpen.

Wim60

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

sinds 1 week krijg ik dezelfde foutcode: -1003

op mijn iPad kan ik geen tv /programma’s terugkijken.

ik kan ook niets meer opnemen?

wat zijn de beveiligingsapps?

ik heb geen virusscanner op mijn iPad staan of is dit iets anders?

ziggo go app eraf gehaald en opnieuw erop gezet mocht niet helpen.

Telefonisch contact gezocht mocht niet helpen.

svp nog advies?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Wim60 ja, een foutcode is natuurijk niet iets waar je op zit te wachten. Sorry voor dit gedoe. We gaan eens kijken wat er loos kan zijn.

- ervaar je dit ook op andere apparaten, en via de browser? Wil je dit ook eens op een laptop of pc proberen desnoods?
- voldoet je apparaat aan de software vereisten zoals ze hier staan? (kijk onder ''installeren'' > ''specificaties'') 

We horen graag de resultaten en met die informatie helpen we je graag verder!

Wim60

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Jacob 

apparaat voldoet aan de software vereisten. Sinds vorige week is er een update geweest van de mediabox en toen zijn de problemen begonnen.

wat zo raar is dat het euvel alleen speelt als ik bijvoorbeeld op mijn werk/andere locatie ben?

dat zijn alle velden zwart: bij tv kijken/bewaard etc en kan ik er niets mee?

voor de update nooit problemen hiermee gehad.§

ik heb nu versie 5.08 mediabox.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Wim60 hm, interessant en merkwaardig.

Tip: als je dan met bijvoorbeeld je smartphone eens een hotspot maakt en je Ipad daarmee verbind (dus niet de wifi op de andere locatie), of via de 4G/5G van je smartphone test: hoe gaat het dan?

Wim60

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ben momenteel thuis en dus niet op een andere locatie…

wat ik wil weten dat alles jaren goed heeft gewerkt en na de mediabox [laatste]update dit niet meer zo is?

wifi op mijn werk is goed….

ipad voldoet aan alles

ik heb verder niets anders ingesteld…

 

kan de update van mediabox er iets mee te maken hebben?

op dit forum kom ik ook tegen dat je dan de beveiligings apps uit moet zetten?

waar kan ik die vinden?

ik heb die volgens mij niet.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Wim60 , heb je inmiddels de tijd gehad om bovenstaand te testen?
 

De Ziggo GO omgeving en de omgeving van de mediaboxen zijn daarin verschillende software platformen. Een update van de mediabox kan voor veel dingen zorgen, maar mag geen invloed hebben op de stabiliteit van de Ziggo GO app. Wel op de layout. 

Wim60

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bovenstaande getest geen problemen.

hoe zit het de beveiligings apps?

welke zijn dat?

volgens mij heb ik die niet/nooit gehad.

gelezen op forum deze te verwijderen en de problemen waren verholpen.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 288Posts
  • 24Oplossingen
  • 128Likes

Daarbij kan er verwezen worden naar bijvoorbeeld Safe Online of een antivirus programma. Is dit iets wat je nog kan testen @Wim60?

Wim60

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op mijn pc heb ik een virus programma en safe online.

om mijn iPad niets.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Wim60,

 

Als je dit probleem alleen op het werk/elders ervaart, verwacht ik dat er vanuit het netwerk een extra beveiligingslaag op zit. Als alle opties op dat moment al zwart worden, lijkt er geen volledige verbinding te zijn. Ik vrees dat er dan niet heel veel mogelijk is. Werkt zowel live- als terugkijken niet meer? Werkt het op geen énkel ander netwerk of gaat het alleen om werk? Als je iPad thuis wel werkt, kunnen we je iPad zelf, je account en verdere updates al uitsluiten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic