1
Vraag
2
Reacties
Maikel1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo go app

Mijn ziggo go app werkt sinds een week niet meer op mijn splash vision badkamer televisie.

Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar krijg nog steeds de melding "Service niet beschikbaar Helaas ziggo go doet het beperkt of even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken enz. "

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pauldaytona

Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Even mijn eigen bericht beantwoorden, misschien het anderen helpt.  Het bleek dat ik een Ziggo go en een Ziggo go TV app had. De Ziggo go gebruikten we altijd en die werkt niet meer, de Ziggo go TV app doet het prima dus de oude eraf gehaald. 

Bekijk in context

25 Reacties 25
charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik ga ervan uit, dat je wel een internet verbinding hebt, anders kan je de Ziggo Go app, niet opnieuw installeren toch?
Wellicht te maken met een evt. update, welke jouw Android Smart TV versie niet goed kan hebben of heb je ook problemen met andere Apps, (bv Netflix, Youtube)
Als het laatste niet het geval is, dan kan je evt. handmatig een vorige versie van de Ziggo Go App proberen te installeren en kijken of dat wel werkt.
Mocht je meer info willen, stuur dan even een PB.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Maikel1 

Heb even gekeken welke Android versie heeft jou TV als ik vragen mag.

 

Is hij verbonden met Wifi of bekabeld, start dan even je modem opnieuw op haal de TV even van de stroom, als je modem is herstart, zet dan de TV aan en probeer dan de Ziggo Go app nog eens uit.

 

Als je de Ziggo Go in de badkamer gebruikt, zijn er nog andere in het huis die Ziggo Go app gebruiken, want je kan maximaal 3 schermen open hebben op 1 account.

 

Probeer is de Ziggo Go app te openen op je Tablet of telefoon en kijk daar eens of de ondersteuning er is en je niet de vraag krijgt oeps er gaat iets mis. Zo wel, Log alles even uit, herstart de apparaten en log dan weer in.

 

Dit zijn hopelijk paar tips waar je misschien me uit de voeten kan, anders zien we je reactie graag terug.

 

Anders kan je dit topic nog even doorlezen Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV 

Maikel1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Dave,

 

Ik weet zo niet welke Android versie de tv heeft.

De tv is met een kabel verbonden met internet.

En op mijn telefoon, tablet en laptop werkt de app hij wel, en ik heb deze nooit alle 4 tegelijk aan staan.

Maar bedankt voor de tip ik ga straks als ik thuis ben de modem eens opnieuw opstarten.

De tv van de stroom afhalen had ik ook al geprobeerd, en overige internet apps zoals You tube enz werken nog wel gewoon op de televisie.

Dus toch heel vreemd.

 

Maikel1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Charleyr,

 

Bedankt voor je reactie, maar ik heb geen idee hoe ik een "vorige" versie kan installeren.

Ik instaleer gewoon apps via de play store en zie dan maar gewoon 1 app voorbij komen 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Op deze site vind je vorige versie's als je TV APK ondersteund. 

 

Let er wel op dat je voor Google Play de Ziggo Go TV apk installeerd. Je opent de link even in de browser op je TV en met een APK installer kan je dit dan doen.

 

Ziggo Go en Ziggo Go TV - huidige en vorige versie's 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Installeer uit de google play store: X-plore
Download een versie via apkmirror: (android tv versie)
Ziggo GO TV APKs - APKMirror
Zet de .apk op een usb stick en plug deze in je tv
X-plore openen en dan de file selecteren op je usb drive en installeren

wjharing

Level 7
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Ik zit ook op problemen met de app op android tv.

 

Ik heb 2 verschillende Sony tvs met android tv, die inmiddels op android v9 zitten.

 

Van de ene op de andere dag krijg ik een melding in de app dat de app geupdate moet worden, en wanneer je op update klikt, dan krijg je in google play te zien dat de app niet meer op deze tvs geinstalleerd kan worden.

 

Geen settings e.d. veranderd. Android TV op v9.0

 

Erg balen....

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik heb even bericht gestuurd naar Ziggo Medewerker en hopelijk kunnen ze dit oppakken, en kijken waar het fout gaat. Als er meer nieuws is dan komt een moderator in dit topic langs.

Maikel1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Dave,

 

Ik ben er inmiddels denk ik wel achter welke versie Android de tv heeft ik zie 7.1.1 staan,

Ik heb inmiddels alles al geprobeerd ik heb inmiddels de modem en de tv al van de stroom afgehad en de app al 3x opnieuw geïnstalleerd.

Maar hij blijft met dezelfde melding komen.

Ik moet ook telkens opnieuw inloggen en dan lijkt de app het te doen tot je een tv programma aanklikt pas dan komt hij met de melding: Service niet beschikbaar Helaas ziggo go doet het beperkt of even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken enz. "

En op al mijn andere apparaten doet de app het nog steeds gewoon.

Ik dacht dan kijk ik wel op mijn telefoon en dan stream ik dit naar de tv maar dat werkt schijnbaar niet,

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Maikel1 Erg jammer dat alle goede tips en suggesties van @Dave! en @charleyr niet hebben geleid tot dé oplossing :-(! Krijg je deze melding direct wanneer je de App opstart? Of pas bij het aanklikken van Live TV? Werkt Movies & Series content wel? Of Replay TV? Welk merk en type tv gebruik je? 

@wjharing Hmm, dat is raar. Android OS 9.0 volstaat gewoon nog steeds. Welk type Sony tv heb je precies? Wat heb je nog meer geprobeerd om het weer werkend te krijgen? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Maikel1 Misschien kan je nog een TV Update doen, zal bij Instellingen staan en dan ergens onderaan Kijken of je versie van Android kan update'n, anders ben ik bang dat of een storing of Android 7 al niet meer gaat met de Ziggo Go, maar dat zou @Vincent  wel even kunnen navragen bij zijn collega's Anne B, Folkert of Serkan.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dat is wel erg balen ja, ik heb de vraag uitgezet, is erg druk maar als meer duidelijkheid komt dan komt of de betreffende Moderator of een Hulp moderator met de oplossing. Voor nu kan ik even weinig dan afwachten.

wjharing

Level 7
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@Vincent  Het gaat om de Sony KD-65A1 en de Sony KD-43XG8096 (allebei op v9).

 

Mijn google account heeft volgens mijn nog wel een link naar de UK (waar ik tot 3j geleden woonde), maar dat zou ook het probleem niet moeten zijn, want Ziggo Go werkt wel nog op mijn telefoon met het zelfde google account. Plus, mijn tvs zijn gekoppeld aan het Ziggo internet.

 

Uiteraard tvs meerdere keren herstart, en ervoor gezorgd dat alle apps up to date zijn e.d. Maar het lijkt toch echt dat er iets is aangepast in de laatste update van de ziggo app. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Daar gaat ie al fout, haal de UK is naar Nederland, want UK valt buiten de Europese Unie en daar is Ziggo Go niet aktief, alleen met werkende internet Ziggo Go TV Nederland kan dit, denk dat je dan wel de app werkend krijgt.

 

Telefoon is andere versie van Ziggo Go app.

wjharing

Level 7
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Daar moet ik me dan even in verdiepen. Je kan je land meen ik maar 1x per jaar aanpassen in je google account, maar dan gaan er mogelijk andere apps niet meer werken (ik reis nog steeds vaak naar UK voor werk (voor coronatijd)

 

Dat zou dan ook betekenen dat vele UK expats die hier in NL wonen ook niet (meer) de Ziggo go app op de smart tv kunnen kijken (want die hebben ook zeer waarschijnlijk hun google account nog aan de UK gelinkt)

 

Maar wat ik dan niet snap, ervanuit gaan dat dit het probleem is, waarom staat Ziggo dan wel toe om op mijn telefoon Ziggo Go te gebruiken met een Engels google account, terwijl mijn telefoon in alle landen van de wereld kan komen, en doen ze deze restrictie nu wel op TVs (buiten dat het een andere app is). De TV gaat niet met mij op reis, en blijft toch altijd in NL en zelfs gekoppeld aan het Ziggo netwerk.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@wjharing Het is inderdaad slechts 1 keer mogelijk om je regio aan te passen via Google. Het is overigens wel vreemd dat de Ziggo Go App vindbaar, maar ook bruikbaar is, aangezien je regio op UK ingesteld staat. Heel zwart wit zou dat niet moeten en kunnen werken.

Wanneer je problemen ervaart - zoals nu helaas het geval is - moeten we eerst de regio aanpassen naar Nederland voordat we verder kunnen. Of je dat wil doen, is uiteraard aan jou. Scherp van je @Dave! 😊!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Voor de Ziggo Go App kan je ook met Data en met wifi en daarom werkt dit wel, de app is anders gebouwd als de Android TV app en de AppleTV app, die hebben echt alleen internet van Ziggo nodig. Ja wijzigen zelf 1 keer per jaar dat klopt, maar hoe je dat kan doen, durf ik niet te zeggen, dit is moeilijke optie. Misschien kan @Vincent  daar nog intern iets mee doen, kijken wat er mogelijk is.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als je merk en modelnummer van je TV hebt, misschien kan ik weekend even verder zoeken voor je, er is ondanks door mij even via een Moderator de vraag gesteld waarom het fout gaat met Android, dus dat is in onderzoek bij Ziggo. Hopelijk komt er snel duidelijkheid.

 

Enige wat je kan is even model en modelnummer geven, kan ik kijken, en of de TV even Stroomloos maken, paar minuten dan weer opnieuw opstarten en nog eens kijken.

 

In de Playstor kan je nog kijken of de optie onbekende bronnen aangevinkt staat.

Maikel1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic