haagsittard

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo go app werkt niet op Android 7.1.1

Ziggo go app versie 4.33.0.Prod op tablet android 7.1.1 geeft aan als een live zender gestreamd wil worden: "NPO HD TV wordt gestart", en blijft dan zoeken. Dus geen live beeld mogelijk om te bekijken.

Hoe kan ik dit oplossen?

33 Reacties 33
haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Alex,

Bedankt voor je reactie en test tips.

Inmiddels heb ik e.e.a geprobeerd:

Heb de NOS-app en NPO-Start app geprobeerd met live streamen. Beide werken feilloos, binnen 0,5 sec is er al beeld.

Ziggo Go-app:

Nogmaals geprobeerd live tv te kijken op NPO1: krijg de melding "instabiele internetverbinding, mogelijk te weinig bandbreedte".

Ook geprobeerd uitzendingen terug te kijken. Dit werkt ook niet. M.b.t. movies en series, dit kan ik niet testen omdat ik hiervoor geen abonnement heb.

Conclusie: met mijn boeren verstand zeg ik dat het dus idd echt aan de Ziggo Go ligt.........helaas.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik snap je conclusie inderdaad. We hebben echter helaas nog geen enkele andere melding hier specifiek over ontvangen. Ik ga je informatie verzamelen en doorzetten in de hoop dat er iets uitkomt.

 

De laatste melding die je krijgt is opvallend overigens. Mocht je in de gelegenheid zijn, dan is het nog het proberen waard om het eens op een ander netwerk te testen.

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Alex,

Alvast hartelijk dank voor de moeite.

Ik zal volgende week proberen te testen op het netwerk van mijn ouders. Ik zal jullie dan op de hoogte houden.

A.J.H.

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit probleem ook. Heb alle bovenstaande oplossingen geprobeerd. Geen resultaat. Mijn tablet is nog geen 14 dagen oud. Ziggo go heeft 1 week gewerkt en is er toen mee gestopt. Werkt wel op mijn telefoon.

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

A.J.H. dat is heel erg vervelend voor jou. Maar voor mij: gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem en zal het dan (gelukkig) ook niet aan mij liggen 😀.

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Alex, ben net bij mijn ouders geweest en de tablet getest op hun wifi-netwerk (overigens ook van ziggo). Helaas blijft de mending hetzelfde: zender wordt gestart.......... en daar blijft het bij, dus werkt ook niet op een ander netwerk, maar de telefoon werkt wel weer.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder, @haagsittard - Dank voor het testen!

 

@A.J.H. - Even voor mijn beeldvorming: Je hebt ook exact dezelfde tablet en android-versie?

A.J.H.

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een SM-T500

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Alex,

Ik heb mijn eigen tablet (medion), waarop de ziggo app niet meer werkt, bij mijn ouders op het netwerk  inderdaad getest. Dus de Medion tablet met android versie 7.1.1 met de Ziggo go app versie 4.33.0.

Overigens deed hij het WEL nog op vakantie in Oostenrijk in 2019. Mijns inziens is er dan iets mis gegaan met een app-update........maar dat is een persoonlijke redenering. Ik ben immers geen ICTér 😊.

vanesje

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. Een SamsungTablet met Androidversie 7.1.1

Als ik iets wilt bekijken op de app krijg ik de code 2031.

Dit is al een hele lange tijd. Ik heb hiervoor een oude app gebruikt van ZiggoGo maar die werkt niet meer sinds een paar weken. Dus het ligt niet aan de tablet. Nu ik de nieuwste app heeft geinstalleerd werkt het niet meer. Op mijn telefoon werkt het feilloos.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @vanesje,

 

Foutcode -2031 staat los van de tot nu toe hier benoemde storing. We zijn bekend met deze foutcode en verwachten dit grotendeels opgelost te hebben in de volgende app-update. Dat geldt helaas niet voor de Samsung Galaxy Tab A. Daar loopt een los onderzoek voor, hopelijk volgt daar uiteraard ook snel een oplossing voor! 

 

Mogelijk werkt het kijken in de browser van je tablet wel goed als tijdelijke workaround.

A.J.H.

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels werkt de app weer. 

Nadat de tablet een week niet gebruikt was, de batterij helemaal leeg , opnieuw opgestart. Ziggo go geprobeert en het werkt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @A.J.H. - Dat is goed om te horen! Het onderzoek loopt nog, maar we stonden nog voor een mysterie waar het door kwam. Hoe staat het bij jou ervoor, @haagsittard

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hou Alex, heb net nog eens geprobeerd. Gaf goede hoop toen ik het bericht van AJH las, maar tevergeefs, hij blijft nog steeds hangen bij "programma wordt gestart".

Uitgelicht topic