haagsittard

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo go app werkt niet op Android 7.1.1

Ziggo go app versie 4.33.0.Prod op tablet android 7.1.1 geeft aan als een live zender gestreamd wil worden: "NPO HD TV wordt gestart", en blijft dan zoeken. Dus geen live beeld mogelijk om te bekijken.

Hoe kan ik dit oplossen?

33 Reacties 33
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

ziggo go app uitloggen app verwijderen apparaat opnieuw opstarten app installeren weer inloggen

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste super expert, hartelijk dank voor jouw reactie. Ik heb jouw instructies exact uitgevoerd. Helaas blijft het probleem hetzelfde, dus niet kunnen oplossen. Als je nog andere suggesties hebt, houd ik me aanbevolen. Alvast bedankt voor de moeite.

Pineapple

Level 16
  • 1711Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes
haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Pineapple, bedankt voor je reactie. Ik heb geen chromecast apparaat. Enkel de app op de tablet. Die heeft gewoon gefunctioneerd, tot ca sinds een jaar geleden. De app heeft de nieuwste versie, en op android 7.1.1 zou Ziggo Go moeiteloos moeten werken. Heeft iemand nog een andere oplossing of zijn er nog meerdere lotgenoten?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @haagsittard. Een warm welkom op de Ziggo Community! 

Ik zie dat je al een aantal stappen hebt doorgelopen, maar dat het jammer genoeg niet heeft gewerkt 😞 Heb je nog een ander apparaat waar je op kunt testen of het werkt? Een telefoon bijvoorbeeld? 

Je geeft ook aan streamen. Ben je het aan het streamen naar een andere apparaat, TV bijvoorbeeld? Of bedoel je gewoon via de tablet op de Ziggo Go app een zender aanklikken en deze live bekijken op de tablet?

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Maud,

Dank je voor jouw reactie.

Ik heb idd 3 verschillende Samsung telefoonmodellen (android) in huis in het gezin, een desktop en een laptop (beide windows10). Op al deze apparaten werkt de Ziggo-app feilloos om hierop rechtstreeks via de app tv te kijken.

Ik wil NIET streamen naar een ander apparaat, maar wil gewoon op de tablet via de ziggo-app een programma aanklikken en vervolgens live tv kijken op diezelfde tablet.

Ik zou dol gelukkig zijn als je een oplossing voor me zou hebben 😏

Bij voorbaat hartelijk dank.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor je terugkoppeling, @haagsittard. Hieronder even samengevat.

- Je krijgt dus geen foutmelding te zien op je tablet, hij blijft alleen maar draaien op een zender zonder dat er daadwerkelijk iets start.

- Op andere apparaten werkt het wel goed. Het ligt dus niet aan je account.

- Uitloggen en opnieuw inloggen werkt niet. 

- App verwijderen en opnieuw installeren werkt ook niet.

 

Heb je ook gekeken of er een nieuwe software update beschikbaar is voor je tablet die je kunt uitvoeren?

 

 

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Marije,

Bedankt voor je reactie.

De 4 bovenvermelde punten kloppen helemaal zoals je het omschrijft!

 

De tablet heeft nu android versie 7.1.1, en er zijn geen nieuwe updates beschikbaar ( dus recentste versie). Laatste updatecontrole: 28 juli 2021.

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nadat "zender wordt gestart" verdwijnt, wordt de volgende tekst weergegeven: "Niet beschikbaar, Deze video kan niet worden afgespeeld (token.invalid)

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3326Likes

Dankjewel voor je toelichting @haagsittard! Het lijkt erop dat het een probleem is met Ziggo Go in combinatie met jouw toestel. Zou je eens kunnen checken of je wel gebruik kunt maken van Ziggo Go via de browser?

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Mariska,

Ik heb browser "chrome" op de tablet geïnstalleerd. Ziggo Go werkt idd WEL op deze internetbrowser, evenals op de internetbrowser op de laptop.

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Go werkt wel op de Chrome browser, maar dit is NIET de oplossing. Daarmee is het probleem nog niet opgelost. De app Ziggo Go moet gewoon kunnen werken buiten de browser om, en dat doet hij dus niet.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dit is inderdaad een mooie workaround, maar het zou via de app moeten werken. Daarin heb je helemaal gelijk, @haagsittard

Zoals je zelf ook al gemerkt hebt, is het vaak lastig achterhalen waar dit precies vandaan komt. Op al jouw apparaten werkt het behalve op deze tablet. 
Om welke tablet gaat het?

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een Medion LifeTab, model P10505.

P1050X_20190816_V3.7 buildversie.

Android versie 7.1.1. Is dat voldoende info?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel voor de informatie, @haagsittard Dit is helemaal prima!

Ik heb wellicht nog een optie. Dit probleem speelt ook bij apps van andere ontwikkelaars en heeft te maken met de techniek die gebruikt wordt voor streamen. 
Het gebruik van de oogbescherming (blauw licht filter) en/of warme kleurinstellingen kan ervoor zorgen dat het niet goed werkt. 

Wil je dit eens testen het aan te passen?

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke Jiri, hartelijk dank voor je tip. Dan ga ik dit eens testen.......wordt vervolgd....

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@haagsittard Hoe gaat het testen? 

haagsittard
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Lotte,

Bedankt Lotte voor de reactie. I.v.m. drukte was ik vergeten te antwoorden......Ik heb gisterenavond idd getest. Er blijkt namelijk geen blauw licht filter en warme kleurinstelling aanwezig te zijn in de instellingen app (tandwieltje), maar alleen de helderheid kan gewijzigd worden middels een schuifje. Dus er is helaas nog niets opgelost. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.....

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @haagsittard,

 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu ook even tegen een muur aanloop, ook nadat ik het met een collega heb besproken. Heb je toevallig ook andere streaming-apps op je tablet staan en zo ja, werkt dat wel normaal?

 

Tot nu toe hebben we het gehad over Live TV. Werkt terugkijken wel? Of Movies & Series? 

Uitgelicht topic