1
Vraag
2
Reacties
pokketok

Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo go app op 2 de tv kijken.

Ik heb sinds kort een tweede tv. Philips 55pus7556/12 Ik heb daar een CI+ ingeplaatst. Zenders kijken gaat dan ook prima. Nu zou ik ook graag mijn ziggo go app willen gebruiken om daar mijn opgenomen programmas te kijken. Na wat zoeken heb ik begrepen dat je dan ook internet van ziggo moet hebben. Dat heb ik dus niet. Nu heb ik geprobeerd om via mijn telefoon(samsung) de beelden te spiegelen (mirrorscreenning) Dit lukt me dus ook niet. Is er misschien iemand die mij daar iets over kan adviseren.

 

M.v.r.

Jan

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
pokketok
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL

Bekijk in context

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

in dat geval zou je een chromecast  kunnen proberen

Bekijk in context

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Er zijn wat opties.
1. Ziggo Go stremanen vanaf je pc of telefoon naar een chromecast / Mi Box S oid, die in ieder geval een chromecast functie heeft
(kosten aanschaf zo rond de 40 euro schat ik in)
2. Ziggo Go installeren op de  Philips, maar dan een .apk downloaden van een android versie, dus geen smarttv versie
Nadeel is wel, dat de besturing van de app intern met een muis moet worden gedaan, want je AB zal in de app niet werken.
(uiteraard kan je een usb muisje of bleutooth op je tv aansluiten.

Bekijk in context

pokketok
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Chromecast werkt perfect.  Bedankt voor de tip. Na veel gelul in de ruimte toch iemand die begreep wat de bedoeling was. anoniemforum Bedankt.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze tv heeft geen androidtv als besturingssysteem, de app. installeren gaat sowieso niet.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
pokketok
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Het is gewoon een smart tv. Andere apps zoals netflix en videoland werken Gewoon.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Lees de links door, dan lees je waar je Smart TV aan moet voldoen @pokketok 

pokketok
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Heb ik allemaal al bekeken. Zoals ik al zei. Ik heb geen internet van Ziggo

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zonder internet van ziggo heb je ook geen opnames in ziggo go

 

opnemen in ziggo go is alleen mogelijk met tv compleet of tv max daarbij is internet start compleet max of giga vereist

pokketok
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik wil ook niet opnemen met ziggo go. Het enige wat ik wil is via ziggo go TV kijken op mijn tweede TV. (Streamen dus)

Dat zou toch moeten kunnen met een smart tv.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat zou idd prima moeten kunnen als je tv android tv als besturingsysteem heeft wel is een internet verbinding van ziggo dan vereist

 

zonder internet van ziggo zou je een mediabox met android kunnen proberen met de gewone ziggo go app voor smartphone en tablet.

 

in de topic

Nu zou ik ook graag mijn ziggo go app willen gebruiken om daar mijn opgenomen programmas te kijken. Na wat zoeken heb ik begrepen dat je dan ook internet van ziggo moet hebben”

staat

om opnames via ziggo go te kunnen kijken is een mediabox xl tv compleet of max of een next vereist 

 

via welk apparaat heb je programma’s opgenomen ?

 

pokketok
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

in dat geval zou je een chromecast  kunnen proberen

pokketok
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Gaan we doen. Wat een gedoe zeg om op een tweede TV Ziggo go te streamen. Maar even zo goed bedankt voor de reactie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@pokketok  schreef:

Mediabox XL


Dan moet je bijna zeker internet via Ziggo hebben, zeker nu deze box opname's maakt in de cloud.

Die opname's terugkijken verbaasd mij dan toch. De genoemde Chromecast methode is de aanbevolen manier als je geen internet van Ziggo hebt, daar is geen smart tv voor nodig dat kan met elke TV die een vrije HDMI poort heeft. De optie miracast/ screen mirroring is in de Ziggo Go app helaas geblokkeerd.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@RoWi. 

dan denk ik dat het om een oud tv only abonnement gaat waar de mediabox xl al in zat 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan zijn de opnames niet terug te kijken via Ziggo Go lijkt mij. Deze staan dan fysiek op de XL er van uitgaande dat deze nog niet de nieuwe software heeft.

 

Nu is de Mediabox XL voorzien van een modem, kortom er is een internet verbinding. Mogelijk niet actief gebruikt, behalve voor interactieve TV.

 

Hebben oudere UPC abonnementen automatisch toegang tot cloud opname gekregen, dat zou mij verbazen. Het lijkt mij dat de horizon niet bij tv only is uitgegeven dat weet ik verder niet.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

oud ziggo gebied heb ik vroeger wel de horizon bij een tv only pakket gehad 

 

nu al jaren tv + internet met de next voorheen wel de horizon/mediabox xl

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@anoniemforum  schreef:

oud ziggo gebied heb ik vroeger wel de horizon bij een tv only pakket gehad 

 

nu al jaren tv + internet met de next voorheen wel de horizon/mediabox xl

 


Een Horizon / MBXL is toch pas na de fusie in Ziggo gebied uitgereikt. tot 2020 was zover ik weet de standaard box voor TV start echt de Humax in Ziggo gebied. Maar dat kan hier en daar best anders zijn geweest.

 

Ik ben heel benieuwd of het de topic starter gaat lukken. 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Er zijn wat opties.
1. Ziggo Go stremanen vanaf je pc of telefoon naar een chromecast / Mi Box S oid, die in ieder geval een chromecast functie heeft
(kosten aanschaf zo rond de 40 euro schat ik in)
2. Ziggo Go installeren op de  Philips, maar dan een .apk downloaden van een android versie, dus geen smarttv versie
Nadeel is wel, dat de besturing van de app intern met een muis moet worden gedaan, want je AB zal in de app niet werken.
(uiteraard kan je een usb muisje of bleutooth op je tv aansluiten.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@RoWi. 

klopt 

dat was rond 2016/2017 dat ik de horizon bij een tv compleet pakket zonder internet had 

later is het aanbod veranderd

pokketok
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Chromecast werkt perfect.  Bedankt voor de tip. Na veel gelul in de ruimte toch iemand die begreep wat de bedoeling was. anoniemforum Bedankt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic