1
Vraag
2
Reacties
Mathieu1

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo go app niet te vinden op MiTV stick

Sinds kort een Xiaomi Mi TV stick aangeschaft. Wanneer ik de Ziggo Go app wil toevoegen via de Google Play (die staandaard geinstalleerd is op de MiTV stick) dan krijg ik geen resultaat te zien.

Nu lees ik overal dat je verbonden moet zijn met een Ziggo netwerk, en ik maak gebruik van een plaatselijk  netwerk in Spanje.

Is dit op te lossen ?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze stick werkt met  Android TV, dat is wat anders dan android voor telefoon of tablet.

 

Met Android TV moet je inderdaad een ziggo verbinding gebruiken. En ik heb nog geen manier gezien dit te omzeilen.

Mijns inziens kan dat alleen met een eigen vpn server op een ziggo verbinding.

 

 

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

 


Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze stick werkt met  Android TV, dat is wat anders dan android voor telefoon of tablet.

 

Met Android TV moet je inderdaad een ziggo verbinding gebruiken. En ik heb nog geen manier gezien dit te omzeilen.

Mijns inziens kan dat alleen met een eigen vpn server op een ziggo verbinding.

 

 

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

 


Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Naast het antwoord van @Steefb wat betreft het gebruiken zou je in de playstore  Ziggo Go TV  wel moeten kunnen kiezen.  Is het gebruikte google account wel in Nederland gemaakt? Aangezien de Ziggo Go en Ziggo Go TV app voor de Nederlandse markt zijn bedoeld kan dat nog meespelen.

 

Mathieu1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Steefb, zover was ik ook al.

Mathieu1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik maak hier gebruik van een plaatselijk netwerk, maar kan ook nog het nerwerk van Vodafone gebruiken via mijn MiFi router van de camper. Maar dat zal dan geen verschil maken

Mathieu1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Google account is in NL gemaakt

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mathieu1  schreef:

Ik maak hier gebruik van een plaatselijk netwerk, maar kan ook nog het nerwerk van Vodafone gebruiken via mijn MiFi router van de camper. Maar dat zal dan geen verschil maken


Voor het gebruik van de app zal het inderdaad niet uitmaken, voor het zichtbaar zijn van de app in de playstore ook niet naar ik verwacht. Als je de link die ik eerder deelde open zie je dan als je op installeren tikt de Xiaomi als geschikt apparaat?

 

 

Mathieu1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag RoWi, dat kan ik morgen pas uitproberen. Je hoort nog van me

Alvast bedankt

Mathieu1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Rowi, wanneer ik via de Mifirouter op het netwerk van Vodafone zit hier in Spanje, dan kan ik Ziggo Go app downloaden. Ik krijg alles te zien zoals op een tablet, wanneer ik een programma wil bekijken dan zie ik "kan de video volgens afspraak met de content aanbieder niet afgespeeld worden".

De app van Viaplay kan ik ook downloaden, en ook programma's bekijken.

Zeg ik het goed dat je dus echt op een Ziggo netwerk moet zitten om ook Ziggo te kunnen bekijken, of is dat omdat ik op dit moment in het buitenland ben ?

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Mathieu1  schreef:

 

Zeg ik het goed dat je dus echt op een Ziggo netwerk moet zitten om ook Ziggo te kunnen bekijken, of is dat omdat ik op dit moment in het buitenland ben ?


 

 

Zoals eerder gemeld, en het is echt zo.

 

Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Mathieu1
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Steefb,

Wordt dus gewoon casten/streamen

Dank

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De vraag over het niet kunnen installeren, is opgelost, daar ging mij het om.  

 

Helaas heb je er enkel thuis iets aan, althans als Ziggo daar het internet levert.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic