Vraag
Reacties
Aankondigingen
Paulus1982
Level 1

Ziggo go app met Chromecast

Deze vraag is al meerdere keren gesteld door de community en Ziggo heeft hierin ook voorzien in een antwoord. Ziggo geeft aan dat het terug kijken van bepaalde programma's via de Ziggo Go App via een chromecast niet mogelijk is in verband met rechten. 

Maar hierin zitten een aantal hiaten. Hieronder een overzicht van wat wel kan en wat niet:

• natuurlijk kan ik het programma terug kijken via de media box. 
  • ik kan het programma WEL terug kijken via de mobiele app
  • ik kan het programma WEL terug kijken via de browser van mijn pc/laptop
  • ik kan het programma WEL terug kijken via TV als ik mijn laptop met een HDMI kabel verbind
  • ik kan het programma WEL terug kijken via Chromecast als ik het programma direct vanuit de browser van mijn laptop/pc stream naar de Chromecast. 
  • ik kan het programma WEL terug kijken via Chromecast als ik het programma direct vanuit de browser van mijn mobiele telefoon stream naar de Chromecast. 
  • ik kan het programma NIET terug kijken via Chromecast als ik probeer te streamen vanuit de mobiele app

Aangezien ik dus wel via een Chromecast kan kijken als ik mijn laptop op schoot neem of ziggo go open via de browser op mijn telefoon, zegt dus dat er gestreamd mag worden naar een Chromecast. Bevriende juristen bevestigen dit overigens. “Als het streamen via een browser van een laptop of mobiel naar chromecast is toegestaan en het bekijken van replays op de mobiele apps is toegestaan, dan is er niks wat nog kan zeggen dat streamen via de mobiele app naar chromecast verbied. Het verhaal van het ontbreken van rechten gaat dus niet op”. 

Klanten zoals mij hebben geen coax of internet kabel meer liggen in bijvoorbeeld een slaapkamer, waardoor een CI module al geen oplossing meer is. Voor een extra mediabox ben ik extra geld kwijt aan Ziggo, terwijl de Netflix applicatie op die box al meer dan een jaar buiten werking is. Daarnaast werkt die extra Ziggo box niet altijd even goed op de wifi en raad zelfs Ziggo aan om deze te bekabelen. Een Chromecast is dan voor veel klanten een duurzame oplossingen, waarmee ze met een eenmalige investering (ipv een maandelijks bedrag) Netflix, tv en replay tv kunnen kijken. Dit geld natuurlijk ook voor alle andere streaming services zoals videoland en amazon prime. Ze hoeven dus geen gaten door het hele huis te boren, geen kabels te trekken etc. De concurrenten zoals KPN hebben dat al lang begrepen en daar is het gewoon mogelijk. 

Ik gebruik voorlopig wel mijn browser op mijn mobiel om programma's terug te kijken, maar gebruiksvriendelijk is deze work around niet. 

Gaan jullie hier nog iets aan doen?

1 Reactie 1
Meldingen
Aan Uit
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Paulus1982,

Je bent al goed op de hoogte in ieder geval en zie dat je ook al ontzettend veel hebt getest. Tevens zie ik dat je eigenlijk het antwoord al hebt, maar het blijkbaar niet even consistent is. Het antwoord daarvan moet ik je schuldig blijven, dan is de verwachting dat het inderdaad onterecht wel werkt op de andere devices. Ik heb de situatie doorgezet, maar het uitgangspunt blijft gelijk en dat is helaas dat het op deze manier niet werkt (of hoort te werken).

We zijn altijd bezig om de werking en de diensten uit te breiden, maar concreet heb ik hier geen informatie over.

0 Kudos