Vraag
Reacties
Oplossing
bastin
Level 2

Ziggo go app koppelt niet met chromecast

App koppelt niet met Chromecast. Niet via telefoons en niet via ipad

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@bastin  wat je kan doen is het volgende:

Als het ervoor wel heeft gewerkt daarna niet, dan kan het wel kloppen er is afgelopen week een storing met Ziggo Go App geweest.

Heb je de Chromecast aanstaan kan je eventueel in de Chromecast App even kijken of hij gezien wordt dan zou je het kunnen oplossen zo niet, volg dan de instructie beneden.

 

Je kan op de Chromecast daar zit een kleine knop, deze even 10-15 seconde ingedrukt houden tot hij overnieuw opstart. Nu komt ie in fabrieks herstel en met deze uitleg Chromecast instellen - Android en iPad - iPhone Belangrijkste is dat je wel de Google Home App installeerd en de Google Assistant App.

 

Heb je alles geïnstalleerd dan zie je naast Ziggo rechts eerste icoontje dat is het Chromecast icoontje.

IMG_0527.PNG

 

Laat maar even weten of het gelukt is dan kunnen we nog eventueel verder kijken.

Bekijk in context

0 Kudos
bastin
Level 2
Topicstarter

Ik heb alles losgekoppeld, alle apps (Google Home en Ziggo Go) verwijderd en alle chromecasts gereset. Daarna heb ik het internet tijdelijk losgekoppeld. Daarna heb ik het internet weer opgestart, Google Home geïnstalleerd, de chromecasts weer gekoppeld en daarna de Ziggo Go-app weer geïnstalleerd. Nu werkt alles gelukkig weer. Bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Staat de Chromecast wel op het goede wifi kanaal met de Telefoon.

 

Is de chromecast geïnstalleerd via de Google Home App.

0 Kudos
bastin
Level 2
Topicstarter

Ja en ja. Probleem is gisteravond ineens ontstaan op mijn iPhone, de telefoon van mijn vrouw en onze IPads.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Heb je het modem al even herstart 30 seconde en weer opstarten.

 

Staat de chromecast volledig altijd aan, haal deze even van de stroom.

 

TV even stroomloos zetten en daarna weer herstart.

 

Op de iPad en iPhone is onlangs update 15.4.1 gelanceerd maar gefaseerd is deze ook geinstalleerd bij je vrouw en bij U.

Soms wil iPhone en iPad even uitzetten en weer aan ook helpen, als het hiervoor heeft gewerkt dan is het gewoon een kleine issue. Hoop dat dit werkt, ben er zelf na 19 uur weer maar laat maar even weten.

 

Kan zijn dat ook ander lid nog mee denkt en helpt, daarvoor zijn we een klant helpt klant Community.

0 Kudos
bastin
Level 2
Topicstarter

Heb alles losgekoppeld en weer aangesloten. Helaas zonder resultaat. Mijn iPhone en iPad zijn helemaal bijgewerkt, maar die van mijn vrouw niet. Daar kan het niet aan liggen. Het probleem is ook opeens ontstaan. Gisteren in de middag en vroege avond werkte alles nog.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@bastin en @Dave ik kan hooguit meedenken. Het probleem is ineens ontstaan en daarvoor werkte alles perfect. Om problemen uit te sluiten, ga ik er vanuit dat het niet ligt aan de iPad en iPhone. Ik begreep ook dat de Chromecast zich liet (her) installeren via de Google Home-app.

Wat gebeurt er als je de TV (of indien van toepassing de receiver) via de source-knop op Chromecast zet; krijg je dan wèl een kunstzinnig tafereel in beeld?

Nog eentje: hebben jullie de mogelijkheid om jullie Chromecast op een tweede TV uit te proberen? 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@bastin  schreef:

Heb alles losgekoppeld en weer aangesloten. Helaas zonder resultaat. Mijn iPhone en iPad zijn helemaal bijgewerkt, maar die van mijn vrouw niet. Daar kan het niet aan liggen. Het probleem is ook opeens ontstaan. Gisteren in de middag en vroege avond werkte alles nog.


Dan is een update toch altijd de eerste verdachte. Mogelijk heeft de Chromecast zelf een update nodig.

 

Heeft de Ziggo Go app wel het cast icoon?

Kan er niet worden gecast vanuit de app?

Ik zou persoonlijk adviseren de Chromecast opnieuw te koppelen vanuit de Home app.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@bastin  wat je kan doen is het volgende:

Als het ervoor wel heeft gewerkt daarna niet, dan kan het wel kloppen er is afgelopen week een storing met Ziggo Go App geweest.

Heb je de Chromecast aanstaan kan je eventueel in de Chromecast App even kijken of hij gezien wordt dan zou je het kunnen oplossen zo niet, volg dan de instructie beneden.

 

Je kan op de Chromecast daar zit een kleine knop, deze even 10-15 seconde ingedrukt houden tot hij overnieuw opstart. Nu komt ie in fabrieks herstel en met deze uitleg Chromecast instellen - Android en iPad - iPhone Belangrijkste is dat je wel de Google Home App installeerd en de Google Assistant App.

 

Heb je alles geïnstalleerd dan zie je naast Ziggo rechts eerste icoontje dat is het Chromecast icoontje.

IMG_0527.PNG

 

Laat maar even weten of het gelukt is dan kunnen we nog eventueel verder kijken.

0 Kudos
bastin
Level 2
Topicstarter

Ik heb alles losgekoppeld, alle apps (Google Home en Ziggo Go) verwijderd en alle chromecasts gereset. Daarna heb ik het internet tijdelijk losgekoppeld. Daarna heb ik het internet weer opgestart, Google Home geïnstalleerd, de chromecasts weer gekoppeld en daarna de Ziggo Go-app weer geïnstalleerd. Nu werkt alles gelukkig weer. Bedankt voor het meedenken.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Graag gedaan @bastin  en goed te horen dat het weer draait.