1
Vraag
2
Reageer en help mee
van hoesel

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo go app kan de locatie niet vaststellen.

Goede middag,

 

Sinds een paar dagen kan ik op mijn ipad geen tv meer kijken met de ziggo go app.

Krijg telkens de melding dat ik buiten Europa ben, terwijl ik toch echt thuis zit.

tot een paar dagen geleden werkte het goed.

 

Als ik mijn ip-adres op zoek via whatismyip zie ik

IPv4 31.161.156.227

IPv6 is: Not connected.

Ik heb internet via een simkaart van KPN.

 

Graag uw hulp hiermee.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ad van Hoesel

14 Reacties 14
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

gebruik je iets van een vpn of proxy ?

 

staat locatievoorzieningen aan?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is recent een nieuwere IOS versie geinstalleerd?

Geeft de website ook deze melding?

www.ziggogo.tv

van hoesel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nee, er is geen nieuwe IOS geinstalleerd.

Ook maken we geen gebruik van VPN of Proxy.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je de app ook afgemeld verwijderd ipad opnieuw opgestart app weer installeren en weer inloggen ?

 

ik heb al meerdere topic langs zien komen met het zelfde probleem ik denk dat het een bug in ziggo go zelf is

van hoesel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Alles al geprobeerd, inclusief afmelden, opnieuw opstarten en weer installeren.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je misschien de mogelijkheid om het via wifi of een wifi-hotspot te testen ?

van hoesel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

We hebben op deze locatie geen internet, dus ook geen wifi. Vandaar internet via een sim-kaart.

van hoesel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

We gaan het proberen op een plaats waar wifi is.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@van hoesel welkom, goed dat je het even komt vragen. 

Mij is even niet duidelijk, gezien je voorlaatste post, of je helemaal geen internet van ons afneemt? Of bedoel je vanwege een storing? En bedoel je met ''deze locatie'' je woonadres? Of ben je dan even ergens anders?

Het kan hem soms in kleine details zitten, vandaar deze 'detective-achtige' vragen. Werkt het namelijk wel als je via een browser kijkt? En via een ander apparaat, hoe gaat het dan?

Enkele jaren geleden is er eens een soortgelijk euvel gemeld. Toen was dit de oplossing. Check aub de gekozen oplossing qua tip, helpt dat? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Verkeerd gelezen er werd iets anders bedoeld.

 

Het IP adres van de KPN sim zit in ieder binnen het normale bereik, dat zou niet tot een probleem mogen leiden.

van hoesel
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Jacob,

 

We hebben een internet abonnemnet van Ziggo, echter niet op ons thuisadres. 

Ons abonnement staat op het adres van mijn moeder. Het abonnement hebben we al jaren.

Vroeger was bekabeld internet naar ons huis niet goed. Niemand kon toen een fatsoenlijke snelheid garanderen terwijl je wel overal de hoofdprijs moest betalen.

Thuis gebruiken we alleen internet via een simkaart.

Als ik op het werk via internet kijk geeft het geen problemen.

We gaan checken of bovengenoemde oplossing werkt.

Blijft het echter vreemd vinden dat het al jaren werkt en van de ene op de andere dag niet meer, terwijl er niets op de ipad veranderd is... 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

denk dat het een bug bij ziggo go zelf is

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-Go-data-sim-card/m-p/956027#M23948

 

Vroeger was bekabeld internet naar ons huis niet goed. Niemand kon toen een fatsoenlijke snelheid garanderen terwijl je wel overal de hoofdprijs moest betalen”

 

is er nu wel bekabeld internet van ziggo op jullie adres leverbaar ? in dat geval zou je het abonnement kunnen verhuizen naar je eigen adres

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat er momenteel iets mis gaat met de Ziggo Go app lijkt wel duidelijk gezien de diverse meldingen.

Vrijveel IOS gerelateerd, en links en rechts ook wat Android gevallen. Wat nu vreemd is dat het niet direct terug te lijden lijkt, naar een specifieke hardware variant een OS versie of Ziggo Go versie, dat zou je namelijk wel verwachten, iets gemeenschappelijks.

 

Werkt de app, niet goed samen met het systeem in de manier waarop de locatie wordt opgevraagd? Is het een geval van toestemmingen, ik moest ook aan dat gelinkte topic denken, hoewel daar geen fout melding wordt gegeven wat de locatie betreft. Daar wordt de content niet geladen, vreemd genoeg wel via wifi.

 

@van hoesel  dat is eventueel nog een test stel op het adres waar je de tablet gebruikt tijdelijk een smartfoon in als wifi hotspot, wat gebeurt er dan?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @van hoesel ,

 

Het is hier enige tijd stil geweest. Mijn collega's hebben op je genoemde IP-adres geen problemen kunnen vinden, hoe staat het er op dit moment voor? Heb je nog zaken getest of werkt het inmiddels weer?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic