1
Vraag
2
Reacties
schuttetineke

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo go app doet het niet op ipad

Hoi allen. 

ik heb de nieuwe iOS 15.4.1. 
als ik nu op de ziggo go app tv wil kijken krijg ik in beeld. 
Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. Ik heb al van alles geprobeerd. De app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De app een uur niet gebruikt. De iPad een lange tijd uit gehad en een harde reset gegeven. 
hoe nu verder

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
schuttetineke
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben terug gegaan naar gedeeld profiel en toen deed mijn ziggo app het weer op de tablet. 

Bekijk in context

ZandvlietM

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Na lezen van onderstaande reacties weer van alles geprobeerd (Ververs op achtergrond aan -> niets, daarna: ruim op, verwijder, reboot, installeren) maar in eerste instantie nog steeds zelfde melding. Vervolgens Ziggogo.tv in Safari opgestart, gekozen niet in App. Zender gekozen en ik kreeg beeld. Afgesloten opnieuw Ziggogo.tv opgestart nu gekozen in App.....Yes beeld! Afgesloten en nu direct Ziggo app en nog steeds beeld -> probleem opgelost! @Bér en @Dave! Dank voor hulp!

Bekijk in context

30 Reacties 30
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Hoe heb je de App verwijderd door op de App te drukken en dan kruisje.

 

Je kan het beste de App via Instellingen > Algemeen > iPhone/iPad opslag naar de Ziggo Go App gaan klik je op het blauwe Opruimen. Je hoeft in principe niet te verwijderen.

 

Tik de App opnieuw aan, deze Download hij weer uit de Appstore en log in met je gegevens.

schuttetineke
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Helaas heeft dit niet gewerkt. Weet je misschien nog een andere oplossing. 
gr tineke

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Eigenlijk helpt hier maar een ding, nooit meteen de nieuwste IOS of Android versie installeren. Zolang je apps goed werken is een update niet altijd nodig. Vermoedelijk heeft de Ziggo Go app nu een update nodig vanwege deze nieuwere IOS versie.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@RoWi.  daarop spreek ik je tegen, want de IOS zijn wel degelijk van belang omdat er lekken zijn die gedicht moeten worden, en update gaat uiteindelijk geforceerd geïnstalleerd worden met IOS. Android kon je hem uitstellen maar of dat nog zo is weet ik niet.

 

@schuttetineke  Hoe verwijder je de Ziggo Go app door de app in te drukken en kruisje, want dan gaan niet alles mee. Beste is de Ziggo Go App te verwijderen door naar Instellingen > Algemeen > iPad-Opslag te gaan

Scroll naar de Ziggo Go App toe.

In het blauw Ruim Op en dan in het rood Verwijderen

 

IMG_6664.jpg

 

Dit is de beste manier om te verwijderen, hij neemt nu alles mee wat eraf gehaald moet worden.

 

Dan kan je hier de Installatie scannen en downloaden

Schermafbeelding 2022-04-10 om 21.09.15.png

Als de App gedownload en geinstalleerd is, log dan met je gegeven in en ga als eerste naar icoon foto linker bovenhoek en klik op instellingen. Maak wel even een eigen profiel en geen gedeeld profiel.

 

IMG_6665.jpgIMG_6666.jpgIMG_6667.jpgIMG_6668.jpgIMG_6670.jpgIMG_6671.jpg

Blader alles even rustig door, belangrijkste is de Diagnostiek bij Customer ID daar staat je Klantnummer, de mijne is weggehaald, als alles klopt dan moet het goed gaan.

 

Als tip raad ik je even dit topic aan: 

Tip voor de diverse Streaming Apps en Ziggo Go App voor iPhone en iPad

 

Sinds IP-Tracking kan dit ook nog een stream probleem zijn, een optie waarbij iPhone en iPad ook nog een verlossing kan krijgen op de apps.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met die lekken valt het wel mee, dat ligt ook aan het eigen gedrag, het hele internet is een groot lek, anders kunnen apparaten niet met elkaar communiceren. En inderdaad gelukkig kunnen we met Android update's onbeperkt uitstellen, als je update's niet op automatisch zet.

 

Het punt is dat een app, wel met een nieuw OS moet kunnen samenwerken, en momenteel lijken de Ziggo Go ontwikkelaars de IOS ontwikkeling niet te kunnen bijhouden.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@RoWi.  schreef:

Met die lekken valt het wel mee, dat ligt ook aan het eigen gedrag, het hele internet is een groot lek, anders kunnen apparaten niet met elkaar communiceren. En inderdaad gelukkig kunnen we met Android update's onbeperkt uitstellen, als je update's niet op automatisch zet.

 

Het punt is dat een app, wel met een nieuw OS moet kunnen samenwerken, en momenteel lijken de Ziggo Go ontwikkelaars de IOS ontwikkeling niet te kunnen bijhouden.

 


Ik heb iPhone 12 IOS 15.5 en op mijn iPad 2019 15.5 Beta en Ziggo Go werkt prima en mijn Partner heeft gewone iPhone 12 15.4.1 en op de iPad Air 15.4.1. en daar werkt Ziggo keurig op, het ligt niet aan de OS, hoe nieuwer het toestel hoe meer probleem Ziggo Go geeft, maar tegenwoordig zit er bij de Wifi instelling IP-Tracking op en als je die uitzet, gaat het 90% goed met het installeren van Ziggo Go App. En als de App vraagt Tracking toestaan, klik je Ja dan is hij gevoegd aan de lijst en kan de installatie ook afgerond worden.

 

De Update's van IOS/MacOS/iPadOS zijn er niet voor niks, dit zijn om beveiligingslekken te dichten en bugfixes zoals Ziggo Go op te lossen. Maar Apple en Ziggo is al jaren een issue, werkt het dan gaat het prima, werkt het niet, dan ben je de klos. Daarom wil Ziggo ook weten welke versie het is en wat er fout gaat.

schuttetineke
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb alles opgevolgd van jullie. En helaas ik kan nog steeds geen tv kijken op de ziggo go app op mijn IPad mini 4. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@schuttetineke  Ik ga het aan een Ziggo Medewerker voorleggen, deze komt dan in het topic, en zal je hierbij helpen. Misschien is er iets anders aan de hand waar wij geen weet van hebben. Hulp komt er aan.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @schuttetineke

Het wil maar niet lukken lees ik 😞 Als ik het goed begrijp kon je Ziggo GO prima gebruiken op deze iPad maar werkt het niet meer sinds je de nieuwe iOS versie gebruikt? Kun je ook aangeven wat je precies geprobeerd hebt in de app? Je kunt er namelijk live TV kijken, maar ook programma's terugkijken en On Demand content gebruiken. Werkt er niets van dit alles? Of gaat het alleen om live TV? 

schuttetineke
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Movies en series, live tv kijken, bewaarde docu’s niets doet het ervan. 
als ik er op klik dan valt het scherm weg en kom ik op beginscherm. Ik wacht het af

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@schuttetineke wat vreemd! Heb je dit ook als je kijkt via de browser of de app op een ander toestel? 

schuttetineke
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben terug gegaan naar gedeeld profiel en toen deed mijn ziggo app het weer op de tablet. 

ZandvlietM

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem alle adviezen geprobeerd maar nada. Wat was de oplossing?

 

Bér

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik sluit mij aan bij ZandvlietM, alles geprobeerd maar geen oplossing

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @ZandvlietM en @Bér

 

Toevallig gebruik ik Ziggo GO ook op een iPad maar ervaar deze problemen niet.

Om wat verder onderzoek te doen ontvang ik graag de volgende informatie:
Software versie iOS

Software versie Ziggo GO

Screenshot foutmelding:
Werkt www.ziggogo.tv wel?

Gaat het om Live TV/Replay TV/Opnames?

 

Bér

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jamyla,

 

Software versie iOS 15.4.1

Software versie Ziggo GO:

Build: 4.34.4 (4.34.23.102)

Device: iPad Mini 4

OS: 15.4.1

OV: 3.15.14

Conviva: 4.0.17

Connection Type: WiFi

Customer HH:

MQTT Broker: CONNECTED

MQTT CPE Status: ONLINE_STANDBY

Last MQTT status check: 2022-05-10 13:44:26 GMT+02:00

 

Screenshot foutmelding: zie bijlage


Werkt www.ziggogo.tv wel? Nee

 

Gaat het om Live TV/Replay TV/Opnames? Allemaal

 

Groet,

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Bér  en @ZandvlietM welke iPad versie heb je en heb je volgende al eens geprobeerd.

 

Log uit van de Ziggo Go App

Ga naar Instellingen > Algemeen > iPad Opslag en kies dan in het blauw Ruim Op en dan in het Rood verwijder App

Als je dit gedaan hebt herstart je iPad en ga dan naar Ziggo Go voor iPad-iPhone 

Of gebruik de QR Code met je iPad

 

Schermafbeelding 2022-05-10 om 14.21.29.png

 

@schuttetineke  hoe kan het dat gedeeld profiel wel op de ipad werkt maar eigen profiel niet, dan zou je even op de Next een eigen profiel moeten aanmaken via de Home knop, tandwiel op rechts en dan op tabblad Profielen.

Dan kan je boven in Verander of verwijder je profiel > hier kan je profiel aan maken en via Je Standaard Profiel > gedeeld kan je hem op je naam zetten. Maar dit kan ook via de iPad via icoontje. Dan zou hij gewoon moeten werken.

Bér

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jamyla @Dave! 

 

Helaas, na het doorlopen van bovenstaande stappen functioneert het nog steeds niet. Blijf dezelfde melding krijgen. "Niet beschikbaar" "Deze video kan niet worden afgespeeld.

 

Groet

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

ook als je via Chrome https://www.ziggogo.tv/nl.html probeert @Bér 

Staat van de Ziggo Go de Achtergrond service wel aan door naar instellingen te gaan en naar beneden scrollen tot je de Ziggo Go App ziet en dan die even aan tikken.

IMG_8518.PNG

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic