r.koerse

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo go app buffert bij streamen

Beste, wij kijken al tijden via de ziggo go app op een tweede tv op de slaapkamer met een iPhone , deze maakt verbinding met de google Chrome cast, maar sinds een paar dagen kunnen wij maar een minuut kijken en dan gaat de app eerst bufferen en na een tijdje wordt het programma weer verder afgespeeld voor een minuut en dan begint het hele ritueel weer van voren af aan.

wij kunnen wel gewoon Netflix streamen en you tube en alle andere apps zoals npo, kijk, enz.

dus aan de wifi ligt het niet we hebben dit probleem alleen maar met de ziggo app.

de app is al een paar keer verwijderd en er opnieuw opgezet, we hebben ook al andere apparaten geprobeerd met de app erop maar het probleem blijft.

ook hebben we de Chrome cast al omgewisseld en op ander tv's geprobeerd maar het probleem blijft .

wat is hier de oorzaak van , graag een oplossing.

groeten

5 Reacties 5
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @r.koerse 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met Chromecast. Maar de ervaringen die ik hier op de Community lees over Apple producten en Chromecast in combinatie met Ziggo GO, wil niet echt lekker werken. Wat er mee aan de hand is, geen idee. Bij de een werkt het prima en bij een ander is het huilen met de pet. Ooit wel aan gedacht om de Chromecast eens te kopen en te kijken wat nu het probleem is, maar ik durf het niet dus ik hou met maar bij mijn Apple TV, waar ik geweldig Ziggo GO op kan kijken. Misschien een tip om die eens te kopen? Let dan wel op dat je vanaf de Apple TV 4 moet aanschaffen, de 3 werkt niet!

Misschien dat er nog andere mensen zijn die je verder kunnen helpen en volg zelf deze topic dan ook graag op de voet. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @r,koerse,

Welkom op de Community van Ziggo!
Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je net er lekker voor klaar zit om een serie of film te kijken en dan in een keer moet wachten als Chromecast begint te bufferen. 
Bufferen wijst vaak op een haperende internetverbinding.

 Heb je de kanalen van wifi gescheiden staan? Denk hierbij aan het 2.4 of 5.0Ghz kanaal. Mocht dat niet het geval zijn, kun je dit eens instellen? Daarna mag je de Google chromecast eens verbinden met het 2.4Ghz netwerk en andere aparaten met het 5Ghz netwerk. Geeft de netwerken wel aparte namen. 
 

ArieBV

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb hier precies hetzelfde probleem gehad met de nieuwe "Google TV 4K" dongle. Deze werkte perfect, netflix en Amazon Prime geen probleem. Ook goed met 4k streams. Maar Ziggo Go app deed steeds bufferen. 

 

Tot ik besefte dat ik onlangs ipv6 in mijn router had geactiveerd (eigen router, ziggo modem staat in bridge). Nadat ik ipv6 had gedeactiveerd was het probleem met bufferen opgelost.

 

Heeft iemand misschien een idee hoe het komt dat de combinatie met ipv6 niet werkt?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @ArieBV

 

Super fijn natuurlijk dat het bufferen is gestopt sinds je de IPv6 hebt uitgeschakeld. Ik durf alleen niet te zeggen hoe dit precies is ontstaan en waardoor dat het bufferen veroorzaakt.

@Bert Heb jij hier iets meer kennis over? Zou je jouw ideeën willen delen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De oorzaak is meestal een lastige om te vinden.

Als andere apps goed werken met IPv6 en de Ziggo Go app niet, dan moet in de Ziggo Go app de oorzaak gevonden worden waarom hij niet goed omgaat met een bepaalde instelling van IPv6 of een instelling in de eigen router.

 

Hoe staat de IPv6 instelling in je eigen router?

Op DHCPv6/Stateful of Slaac/Stateless?

DHCPv6/Stateful is de geadviseerde instelling door Ziggo achter een modem in bridge.

Uitgelicht topic