Martent

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo go app buffering/haperingen

Ik heb al langere tijd problemen met rebuffering, alleen bij gebruik van de replay functie. Zowel op mijn Android telefoon als op mijn iPhone ( streamen naar Chromecast en Apple TV).

Kunt u aangeven waarom dit alleen speelt bij de replay functie, is bv. het netwerk de oorzaak. Speedtest (zie bijlage) geeft geeft geen bijzonderheden over dit 50 Mbps netwerk.

16 Reacties 16
Nico van A.

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Precies hetzelfde hier. Op Android tablet sinds de laatste updates constant problemen. Vooral met replay.

Hapert, buffert etc. Live kijken geeft geen problemen en de NPOstart app geeft ook geen problemen, dus het ligt niet aan de verbinding.

Ziggogo opnieuw geïnstalleerd, helpt niet.

Na de vorige update ook al problemen, o.a. steeds opnieuw moeten inloggen. Dat lijkt nu verholpen te zijn, maar het falen van replay is natuurlijk nog veel erger.

Kan iemand bij Ziggo snel kijken wat de oorzaak is? en het verhelpen. Abonnement is duur genoeg om ongestoord te moeten kunnen kijken.

Nico van A.

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Laat ik nog even wat toevoegen:

Het is intussen gewoon onmogelijk om replay te gebruiken in Ziggogo. Op de laptop via een browser lukt het niet, op android tablets niet, op de smartphone niet.  Elke 30 seconden gaat de app bufferen, altijd op dezelfde momenten in het programma  trouwens, volgens mij, alsof je een beschadigde dvd opzet.

De zoveelste keer dat een update van de app hem onbruikbaar maakt voor in ieder geval een deel van de abonnees.

Nogmaals, de NPOsmart app werkt hier zonder problemen, de Ziggogo app werkt  live  ook gewoon, het lijkt erop dat de replay opslag gewoon niet goed bereikbaar is of zulke hoge eisen aan de verbinding stelt dat die niet gehaald worden. Af en toe krijg ik ook een melding over 'trage verbinding, probeer het later nog eens.'

Terwijl mijn verbinding nog echt hetzelfde is als voordien.

Ik zit in het buitenland en mijn verbinding is inderdaad niet altijd optimaal (50 Mbs), maar ook bij 25 Mbs deed replay het altijd uitstekend.

 

Hoe krijgt Ziggo het toch voor elkaar om steeds een goed werkende app te verknoeien?

Het lijkt er op dat de ziggogo app een soort stiefkindje is waarmee door prutsers geknoeid kan worden naar hartenlust.

En abonnees als ik, die Ziggo alleen maar gebruiken om via tablet of laptop naar replay te kijken zijn het slachtoffer.

Herinner ik  me trouwens verkeerd dat tot voor kort veel verder terug gekken kon worden dat 7 dagen en dat de replay functie dus sowieso behoorlijk uitgekleed is?

 

Een suggestie om positief te eindigen: maak bij een update ook nog de vorige 1 of 2 versies beschikbaar, zodat abonnees indien ze dat willen gewoon terug kunnen en de versie die WEL werkte opnieuw kunnen installeren.

 

Of zorg natuurlijk gewoon dat de app werkt op alle systemen en alle apparaten. Ik begrijp dat dit lastig is, maar ja... was de klant geen koning?

 

 

 

 

 
Nico van A.

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Nog een aanvulling over dit bufferingprobleem.

 Zoals ik al zei, zit ik in het buitenland, waar  de internetsnelheid enorm kan variëren, zelfs op 1 plek. Ik heb even wat geëxperimenteerd en wat ik zie is dat als de internetsnelheid onder de 25Mbs zakt de replayfunctie van de app niet meer werkt. Dit is een nieuw verschijnsel, ik heb wel vaker in gebieden gezeten waar de snelheid 10 Mbs of zo was en tot voor kort gaf dat geen ernstige problemen met de replay functie van de app op de tablet of Ziggogo in de webbrowser. En nogmaals: bij live kijken is er geen probleem en ook andere streaming apps zoals NPOstart geven geen problemen bij dit soort lage snelheid. Het lijkt er dus op dat Ziggo met de laatste updates de replay functie is gaan 'afknijpen', mogelijk om servercapaciteit te besparen.  Dat is slechte service. De Ziggogo app en met name de replay functie is vooral in het buitenland handig, maar niet overal heb je goed internet.

Misschien kan Ziggo dus eens een keer terugkomen op een ingreep en deze abonneeonvriendelijke beperking van de replayfunctionaliteit  ongedaan maken.  

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Martent en @Nico van A. 

Erg jammer dat het maar niet lekker wil werken met Replay TV Ziggo GO momenteel. Ik hoor graag welke apparatuur jullie exact gebruiken, welke besturingssysteem erop staat en welke versie van Ziggo GO er geïnstalleerd staat. Willen jullie ook nog eens een test doen op de mobiele data verbinding? Ik ben benieuwd of je dan dezelfde ervaring hebt als via de wifi. 

CassiusZ

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag,

Hier ook klachten over de vernieuwde ZiggoGo app welke is geïnstalleerd op een Philips SmartTV welke dus echt op de android versie voor smart tv's is.

Zoals hierboven aangegeven is de indeling onnodig veranderd, de oude indeling was veel gebruiksvriendelijker.

Maar het meest storend is inderdaad het continue bufferen als je via ReplayTV iets wil terugkijken wat je hebt gemist. De TV is bekabeld verbonden met het netwerk thuis.

Het is zelfs zo storend dat je geneigd bent om terug te gaan naar het downloaden van het betreffende programma wat je graag terug wilt kijken...

Voordat de update is uitgebracht, hadden we hier nooit problemen mee. Misschien kan Ziggo een downgrade op de app uitvoeren en deze abonnee onvriendelijke verslechtering van de replayfunctionaliteit  ongedaan maken.

Martent
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Omdat het probleem zich voordoet bij zowel mijn Android toestel als mede de iPhone van mijn partner, houd ik het bij de Android telefoon.

dat is een Galaxy S9 met Android versie 10.

de app heeft versie 4.41.4621

Om het probleem (deels) op te lossen hebben wij een abo op Nlziet genomen. Deze app werkt zonder problemen.

RdG63

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Weken lang problemen gehad met Ipad mini IOS15.5 i.c.m. Ziggo go app. Foutcode -11919 of melding trage verbinding.

Heb gisteren IOS 15.5 geüpdatet naar IOS15.6, daar tot op heden geen problemen meer ervaar.

Hoop alleen niet dat het tijdelijke aard is?

Lijkt erop dat in dit geval het probleem meer in OIS15.5 lag i.c.m. Ziggo go app.
Mocht het toch weer problemen geven, meld ik me wel weer.

IOS15.6 is op moment voor mij althans de oplossing geweest.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw terugkoppeling, @Martent
Ervaar je deze problemen ook wanneer je via jouw mobiele netwerk kijkt?
Replay TV streamen of via jouw mobiele apparaat kijken maakt geen verschil? Beide keren moet het steeds bufferen?
Ervaar je het bij bepaalde zenders, programma's of tijdstippen? 

@Nico van A.
Goed dat je jouw frustraties kenbaar maakt. Ik kan mij voorstellen dat het erg frustrerend is wanneer dingen niet werken zoals ze moeten. Het terugkijken is altijd al maximaal 7 dagen geweest. Hierin is dus niets veranderd. In jouw geval zitten we nog met een extra factor omdat je op dit moment in het buitenland zit. Dat maakt testen op dit moment lastig. 
Wel ben ik benieuwd of jouw app helemaal up-to-date is. Kun je dit eens controleren?
Werkt het wel wanneer je gebruik maakt van jouw mobiele internetverbinding? 

@CassiusZ In jouw geval maak jij gebruik van een andere app dan bovenstaande mannen. Namelijk de app voor Android TV. Wil je eens kijken of jouw app up-to-date is? 
Wanneer ervaar je deze problemen precies?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Sorry, @CassiusZ

In jouw geval zijn er wel problemen bekend.  Je mag alsnog kijken of de app up-to-date is. Wanneer deze up-to-date is en je ervaart deze problemen nog steeds, dan ontvang ik graag de volgende gegevens:

Merk/Type TV:

Androidversie: 
Beschikbaar geheugen op de TV:
Bekabeld verbonden?
Speelt het probleem altijd?
Speelt het probleem bij alle content (Live TV/Replay/On Demand)?

CassiusZ

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jiri hieronder de gegevens/instellingen van mijn televisie.

 

Merk/Type TV: Philips (65PUS6521/12)

Androidversie: Android TV recentste update
Beschikbaar geheugen op de TV: 11GB
Bekabeld verbonden? Ja
Speelt het probleem altijd? Ja, gebruik versie 4.41.4621
Speelt het probleem bij alle content (Live TV/Replay/On Demand)? Ja, alle

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor het voorbeeld @CassiusZ. In de tussentijd hebben we helaas meerdere klachten van klanten die gebruik maken van een Android TV en de Ziggo GO TV app. . Het issue is daarom aangekaart bij de ontwikkelaars van de app . De verwachting is dat er opnieuw verbetering zal komen in een van de volgende app updates. 

CassiusZ

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen Erik,

Kunnen jullie een prognose geven wat de termijn is die jullie proberen te halen?
Ik denk dat je daar een groot deel van degene die de klachten ervaren een plezier mee doet.

Met vriendelijke groet,
CassiusZ

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @CassiusZ! Ik ben gaan kijken voor je en ik heb gezien dat er een nieuwe update beschikbaar is voor de ZiggoGO app. Wil je eens kijken of je de app kunt updaten? Hiermee wordt het probleem opgelost! 

Edmee

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Carlien, helaas lost versie 4.41.4622+1401 dit probleem niet op!

hennie1977

Level 8
  • 257Posts
  • 3Oplossingen
  • 22Likes

heb hier een Android tablet  met Android 11 en laatste versie van Ziggo go blijft bufferen en zegt steeds geen internet verbinding terwijl wifi heel goed is

maar zoal YouTube en andere streaming diensten goed werken

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @Edmee en @hennie1977

 

Jammer dat de software update niet de juiste oplossing heeft geboden.

Zouden jullie allebei de cacha data nog eens willen wissen en alle gegevens wissen uit de Ziggo GO app?

Uitgelicht topic