Laat ik nog even wat toevoegen:
Het is intussen gewoon onmogelijk om replay te gebruiken in Ziggogo. Op de laptop via een browser lukt het niet, op android tablets niet, op de smartphone niet. Elke 30 seconden gaat de app bufferen, altijd op dezelfde momenten in het programma trouwens, volgens mij, alsof je een beschadigde dvd opzet.
De zoveelste keer dat een update van de app hem onbruikbaar maakt voor in ieder geval een deel van de abonnees.
Nogmaals, de NPOsmart app werkt hier zonder problemen, de Ziggogo app werkt live ook gewoon, het lijkt erop dat de replay opslag gewoon niet goed bereikbaar is of zulke hoge eisen aan de verbinding stelt dat die niet gehaald worden. Af en toe krijg ik ook een melding over 'trage verbinding, probeer het later nog eens.'
Terwijl mijn verbinding nog echt hetzelfde is als voordien.
Ik zit in het buitenland en mijn verbinding is inderdaad niet altijd optimaal (50 Mbs), maar ook bij 25 Mbs deed replay het altijd uitstekend.
Hoe krijgt Ziggo het toch voor elkaar om steeds een goed werkende app te verknoeien?
Het lijkt er op dat de ziggogo app een soort stiefkindje is waarmee door prutsers geknoeid kan worden naar hartenlust.
En abonnees als ik, die Ziggo alleen maar gebruiken om via tablet of laptop naar replay te kijken zijn het slachtoffer.
Herinner ik me trouwens verkeerd dat tot voor kort veel verder terug gekken kon worden dat 7 dagen en dat de replay functie dus sowieso behoorlijk uitgekleed is?
Een suggestie om positief te eindigen: maak bij een update ook nog de vorige 1 of 2 versies beschikbaar, zodat abonnees indien ze dat willen gewoon terug kunnen en de versie die WEL werkte opnieuw kunnen installeren.
Of zorg natuurlijk gewoon dat de app werkt op alle systemen en alle apparaten. Ik begrijp dat dit lastig is, maar ja... was de klant geen koning?