Ziggo app werkt niet

sinds kort werkt de ziggo go app niet meer.

het is niet mogelijk om in te loggen, telkens krijg ik een foutmelding dat de service niet beschikbaar is.

deze foutmelding krijg ik op mijn telefoon en op meerdere iPads.

na overleg met ziggo heb ik de app verwijderd; de iPad uitgezet en weer opgestart en vervolgens de ziggo go app weer geïnstalleerd; helaas heeft dit geen positief resultaat, de foutmelding blijft.

Het inloggen op mijn ziggo lukt wel, dus is de gebruikersnaam en inlogcode zijn goed.

op welke manier is het mogelijk dat de ziggo go app wel gaat werken, andere mogelijkheden zijn er voor mij niet, is er soms een vinkje bij ziggo uitgezet waardoor de koppeling geen verbinding met ziggo kan maken? Ik hoor het graag,

Gbentvelzen
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
33 Reacties 33

Misschien even vermelden op welke apparaat precies, merk en type?

Laatste updates erop?

Als op meerdere apparaten dezelfde melding komt moet je eens inloggen op mijnziggo en daar kijken bij Ziggo Go.

Voor op de iPad kun je proberen de app te verwijderen, iPad even helemaal uit zetten en deze via deze link installeren;

 

https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-go/id1156417365

HereIsTom
Raadgever
  • 287Reacties
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

Welke iPadOS gebruik je want met de 14.2 zijn er problemen die kunnen verholpen worden met een laatste update die naar 14.3 moet leiden.

 

Ga naar Instellingen > Algemeen > Software update

 

Lukt het niet, laat het hier weten, dan kan ik een moderator inschakelen die je kan helpen.

Dave-
Super Expert
Super Expert
  • 13745Reacties
  • 554Oplossingen
  • 2635Likes

Hoi @Gbentvelzen , van harte welkom hier! 

 

Wat ontzettend balen dat je Ziggo GO app het helemaal niet meer doet. Ik kan mij voorstellen dat je daar flink van baalt en je wel gewoon lekker online tv wilt kijken. Ik help je dan ook graag verder. 

 

Hoe gaat het er nu mee? Werkt het alweer? Zo niet, heb je de berichten van @HereIsTom en @Dave- gelezen en hun tips uitgeprobeerd?

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1702Reacties
  • 217Oplossingen
  • 292Likes

Beste Tom en Dave,

Hierbij even mijn reactie:

Ik heb de Ziggo Mediabox XL (Horizon) ontvangen eind december 2020 en deze heeft tijdens het installeren alle updates geïnstalleerd.

Mijn ipad is de Apple Mini en heeft de IOS12.5 versie, en mijn iphone-8 heeft een IOS 14.3 versie.

Ik heb bij Mijn Ziggo ingelogd en dit geeft geen problemen, ik kan de Ziggo go gewoon bekijken maar dit zijn voornamelijk afbeeldingen en geen koppeling naar de werkelijke Ziggo go app.

Verder heb ik de Ziggo go app geheel verwijderd, de ipad uitgezet en opnieuw opgestart en de koppeling https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-go/id1156417365 geopend, maar ook nu krijg ik de foutmelding: Service niet beschikbaar.

Met de helpdesk van Ziggo kom ik niet verder, maar voorlopig werkt Ziggo go nog niet en dat is erg vervelend.

Het is juist zo fijn als mijn vrouw naar “goede tijden slechte tijden” kijkt dat ik een ander programma kan bekijken, maar helaas nu zijn het voor mij ook “slechte tijden".

Hopelijk kan iemand mij verder helpen; ik wacht nieuwgierig af op verdere reactie

 

 

 

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels wachtwoord veranderd maar het inloggen op ziggo go lukt nog steeds niet.

ook heb ik de slimme leestekens uitgezet op de iPad, maar hier ook geen resultaat.

uit een vorige probleemstelling in ziggo community van 4 maanden terug wordt het volgende vermeld door ziggo:

er zijn op dit moment enkele situaties mogelijk waardoor je niet kunt inloggen bij Ziggo go. De voornaamste oorzaak is:

  • je bent overgestapte op een abonnement met de Mediabox Next of de nieuwe mediabox XL-software.

En dit is juist het geval bij mij, wat kan hier de oplossing voor zijn?

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Super dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd om het weer aan de praat te krijgen. Het is alleen teleurstellend dat het nog niet is gelukt. Ik help je graag verder. 

Voor mijn beeldvorming: Als je het wachtwoord voor Mijn Ziggo hebt gewijzigd, heb je dit dan gedaan in Mijn Ziggo zelf of via deze link?

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1702Reacties
  • 217Oplossingen
  • 292Likes

Beste Marije,

het wijzigen van het wachtwoord is gedaan via de link.

ik heb een nieuw wachtwoord gemaakt en kan vervolgens wel in mijn ziggo maar het wachtwoord werkt niet via de ziggo go app.

ik kan de ziggo go wel algemeen bekijken maar als ik een film wil bekijken dan moet ik inloggen en dat gaat dus niet.

ik krijg dan weer de melding dat de service niet beschikbaar is.

verder lees ik in meerdere community vraagstukken dat er heel veel problemen zijn door het activeren van de mediabox.

 

 

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gbentvelzen wrote:

Beste Marije,

het wijzigen van het wachtwoord is gedaan via de link.

ik heb een nieuw wachtwoord gemaakt en kan vervolgens wel in mijn ziggo maar het wachtwoord werkt niet via de ziggo go app.

ik kan de ziggo go wel algemeen bekijken maar als ik een film wil bekijken dan moet ik inloggen en dat gaat dus niet.

ik krijg dan weer de melding dat de service niet beschikbaar is.

verder lees ik in meerdere community vraagstukken dat er heel veel problemen zijn door het activeren van de mediabox.

 

 



Bedankt voor de toelichting @Gbentvelzen 
De activatie van je nieuwe mediabox heb ik gecheckt, maar daar is gelukkig niets mis mee.
​​​​​​
Kun je daarom het wachtwoord van Mijn Ziggo ook via deze  URL wijzigen?
Ik ben benieuwd of inloggen op Ziggo Go daarna wel lukt.

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1449Reacties
  • 237Oplossingen
  • 224Likes

Hoi Erik,

ik heb mijn wachtwoord gewijzigd volgens jouw voorstel maar dat heeft niet geholpen.

wat mij verbaasd is dat het bekend is dat dit een software fout is van ziggo maar het blijkt dat meerdere medewerkers van ziggo hier niet van op de hoogte zijn.

ik ben namelijk niet de enige met dit probleem, er zijn veel meer mensen met dit probleem.

het ligt niet aan de activatie maar aan de software.

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het blijft een raar probleem aangezien het hier wel goed werkt op een iPhone 8 en iPad.

Ik kan er de vinger zo niet achter krijgen helaas.

De mini zou nog kunnen dat het niet werkt, want iOS 12.5 is al erg verouderd, maar met iOS 14.3 zou het toch moeten werken.

Misschien de app nog eens verwijderen en de iPhone een reset geven;

  • Duw kort op de bovenste volumeknop – die waarmee je het geluid harder zet.
  • Laat los en duw vervolgens kort op de onderste volumeknop.
  • Duw ten slotte op de zijknop totdat je iPhone opnieuw opstart en het Apple-logo in beeld verschijnt.  
    Daarna de app nog eens installeren.
HereIsTom
Raadgever
  • 287Reacties
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

Beste Tom,

ik heb mijn iPad mini net voorzien van de laatste software versie 12.5.1, vervolgens de app verwijderd en een reset gegeven; helaas werkt de ziggo go app nog niet.

Dit heb ik ik ook gedaan met mijn iPhone en ook hier werkt de ziggo go app niet.

De iPad van mijn vrouw in ipad-2018 met een softwareversie van 14.3 , hier werkt de ziggo go app ook niet.

ik heb het geprobeerd met een iphone11 maar dit werkt niet.

Het probleem is eind december ontstaan toe ik een nieuwe mediabox XL heb gekregen, voor december werkte de ziggo go app probleemloos op alle apparatuur, maar nu werkt het gewoon niet.

Het probleem is de nieuwe mediabox XL en niet het apparatuur.

 

 

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Gbentvelzen Ik denk dan dat het probleem bij je abonnement ligt, dus bij Ziggo.

Toch nog maar eens bellen en vertellen dat het op geen enkel apparaat werkt, waarschijnlijk staat er ergens een vinkje verkeerd.

 

HereIsTom
Raadgever
  • 287Reacties
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

Hey @Gbentvelzen . 

Het gaat duidelijk niet goed. Wat me wel opvalt is dat je het nu op allemaal ios apparaten getest hebt. Heb je de mogelijkheid eens te proberen in te loggen in een browser met een laptop/pc? Ik ben heel erg benieuwd of wel gaat. 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11168Reacties
  • 855Oplossingen
  • 3926Likes

Hoi Lycke,

inmiddels heb ik het inloggen met een laptop geprobeerd maar ook dit lukt niet.

het vervelende is dat ik nu geen voetbal kan kijken op mijn iPad en omdat mijn vrouw niet van voetballen houdt kan ik niet naar het voetballen op de t.v. kijken.

Het is erg frustrerend.

Nogmaals: het probleem is ontstaan nadat ik de mediabox XL (Horizon) ontvangen heb!

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas @Gbentvelzen, jammer dat ook dat niet lukt.. Ik zie dat je afgelopen weekend opnieuw contact hebt gehad met onze helpdesk hierover en dat gebleken is dat dit inderdaad een bekend probleem aan onze zijde is. Mijn collega heeft je gegevens aangeleverd bij een andere afdeling die dit in onderzoek heeft. Er zit even niets anders op dan afwachten ben ik bang 

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 821Reacties
  • 93Oplossingen
  • 122Likes

Beste Erik, inmiddels zijn er weer 3 weken voorbij maar er is nog steeds geen oplossing gecreëerd door Ziggo.

het is onbegrijpelijk dat het probleem , welke veroorzaakt is door Ziggo, niet adequaat behandeld wordt. Aan loze toezegggingen heb ik niets en zeker niet aan de melding dat ik maar even geduld moet hebben.

zo ga je niet met mensen om en zeker niet in deze moeilijke periode!

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Gbentvelzen Ik snap dat je graag een oplossing wilt. Het incident dat eerder speelde is opgelost. Ik ben dan ook heel benieuwd of het inmiddels bij jou weer werkt. Laat je het weten?

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1795Reacties
  • 160Oplossingen
  • 207Likes

Bester Rikst, de ziggo app werktnog steeds niet; ik krijg een melding dat deze selectie niet beschikbaar is!

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de melding 

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de foto @Gbentvelzen. Wel spijtig dat er een foutcode staat, klopt het dat deze anders is dan eerst?

Als ik alles teruglees dan zie ik dat;
- Inloggen op Mijn Ziggo lukt wel, Ziggo Go niet

- Inloggen op Ziggo Go werkt niet na komst nieuwe mediabox

- Ziggo Go afspelen lukt niet op verschillende iOS apparaten

Dit zijn bij ons 3 verschillende bekende incidenten, al zijn sommige hiervan inmiddels opgelost.
Wel lijkt het erop dat je de account met Mijn Ziggo en MyVodafone hebt gekoppeld. Klopt dat?
We zien vaak dat deze accounts verwijderen helpt, zodat je daarna met je klantnummers een nieuw account kan maken.

Voordat ik voorstel om dat in gang te zetten, kan het nog wel helpen om uit te loggen in de Ziggo Go app en daarna opnieuw in te loggen.

Laat je weten of dat werkt en of we anders je Mijn Ziggo/ Ziggo Go account mogen verwijderen?

 

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1449Reacties
  • 237Oplossingen
  • 224Likes

Beste Erik,

ik heb inmiddels de ziggo go app verwijderd en de iPad geheel uitgezet; vervolgens de iPad opgestart en de ziggo go app geïnstalleerd; helaas het werkt niet: zie bijgaande foto.

mijn ziggo en Vodafone heb ik niet gekoppeld; dat werkte niet.

verder is het probleem ontstaan na aanschaf van de nieuwe horizon XL.

je mag mijn ziggo go app verwijderen, maar dat heb ik net ook al gedaan, helaas geen resultaat. Verder mag je mijn account verwijderen als dit noodzakelijk is; maar dit heb ik ook al eerder gedaan zonder resultaat 

 

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Gbentvelzen

Je geeft aan dat je je account ook al verwijderd hebt. Maar weet je dit zeker? Dit kan je namelijk niet zelf. Of heb je het account door iemand van Ziggo al eens laten verwijderen? 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11168Reacties
  • 855Oplossingen
  • 3926Likes

Beste Lycke,

Het wijzigen van mijn account was mogelijk omdat mijn oude account nog op Casema stond en mijn nieuwe account staat nu op ziggo.

Ik kan gewoon inloggen in de ziggo app met mijn ziggo account.

Het probleem is niet mijn account maar de software van Horizon XL.

Sinds de aanschaf van de Horizon (28 december 2020) is het probleem ontstaan, het lijkt er op dat de software het inloggen blokkeert.

ik ben al bijna 2 maanden bezig om het probleem op te laten lossen, als het nog veel langer duurt dan overweeg ik om de Horizon XL op te zeggen.

Graag op korte termijn een reële oplossing!

 

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar het gaat niet om het wijzigen van een account, maar het verwijderen van een account. Dat kan je simpelweg niet zelf. Dus volgens mij slaan we nu een stap over. 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11168Reacties
  • 855Oplossingen
  • 3926Likes

Zover ik weet leggen klanten met de Next en de Mediabox XL met nieuwe software een iets ander pad af bij het aanmelden/inloggen dan de overige klanten. Deze hebben blijkens overige info zelfs een andere ZiggoGo.tv omgeving.

 

Dat dit voorkomt sinds de Mediabox XL in gebruik is genomen verbaasd mij niet helemaal meer.

Wat mij wel verbaasd dat er naar wat ik nu lees een volledig nieuw Mijn Ziggo account nodig is.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4613Reacties
  • 196Oplossingen
  • 1127Likes

Beste RoWi,

bedankt voor je reactie, ik ben nu al 2 maanden bezig om de Ziggo go app weer werkend te krijgen en krijg alleen maar vage antwoorden van  Ziggo.

 

@Lycke Z  Wat is er voor nodig om de Ziggo go app weer werkend te maken?

Het is toch heel raar dat dit alleen kan als ik mijn account laat verwijderen.

Waarom is dit dan niet 2 maanden eerder geregeld?

Wat gebeurd er als ik mijn account door Ziggo laat verwijderen, ben ik dan weer alle zenders kwijt zoals al eerder door Ziggo gebeurd is op 28 december 2020?

 

 

 

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap dat je wat sceptisch bent, maar de insteek van het voorstel is om het weer te laten werken.
Het is niet de bedoeling dat je zenders kwijt raakt, eind december was een pakketwijziging hiervan de oorzaak.
Dat is heel wat anders dan dat we nu voorstellen natuurlijk.

Als we je Mijn Ziggo/ Ziggo Go account mogen verwijderen, dan is het account letterlijk weg.
Je kunt met je Ziggo klantnummer daarna via deze pagina een nieuw account maken.
Als dit in gang mag worden gezet, dan lezen we dat graag!

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1449Reacties
  • 237Oplossingen
  • 224Likes

Beste Erik,

dat ik mijn zenders kwijt was heeft niets te maken met  mijn pakket wijziging.

Op 27 december waren opeens mijn zenders weg, ik had toen nog geen wijzigingen doorgegeven. Op 28 december heb ik pas de Horizon XL besteld.

Natuurlijk mag je mijn ziggo account verwijderen , wanneer gebeurd dit en op welke manier krijg ik een melding.

Liever vandaag nog dan morgen.

Ik hoor het graag van je. 

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas zie ik je bericht nu pas @Gbentvelzen
Ik heb je Mijn Ziggo account verwijderd. Kun je een nieuwe account aanmaken? 

Steven Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 232Reacties
  • 29Oplossingen
  • 33Likes

Beste Steven,

Ik heb eerst een nieuw e-mailadres moeten aanmaken.

Vervolgens heb ik een account aangemaakt en kan ik in de Ziggo app.

De oude ziggo go app heb ik verwijderd en de iPad opnieuw opgestart.

De ziggo go app gedownload  en geprobeerd of de ziggo go app werkt, maar helaas de app werkt niet!

zowel via de ziggo app als direct naar de ziggo go app werkt het niet.

Mijn Vodafone en Ziggo zijn niet gekoppeld, beide hebben een ander inlog.

Hoe kan dit opgelost worden?

 

 

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goed dat je en nieuwe hebt aangemaakt. Heb je het direct getest na dat je het account had aangemaakt? Het kan nog wat verwerkingstijd nodig hebben, voordat je een goed werkende Mijn Ziggo en Ziggo Go hebt. Als je nu nogmaals inlogt, werkt het dan nog steeds niet? 

Maud Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 313Reacties
  • 19Oplossingen
  • 24Likes

Beste Maud,

Net getest maar ziggo go app werkt niet!

Inloggen via de ziggo app lukt wel maar als ik dan in de ziggo go app probeer in te loggen krijg ik weer de melding dat de app niet beschikbaar is.

Graag snel oplossen want dit gaat wel erg lang duren.

Gbentvelzen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jammer dat het niet heeft gewerkt! Ik heb het uitgezocht en er lijkt een incident open te staan hiervoor. Ik ga jou ook als voorbeeld doorgeven, zodat ze nog meer informatie hebben. We doen ons best het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry hiervoor 😞 

Maud Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 313Reacties
  • 19Oplossingen
  • 24Likes

Uitgelicht topic