Gbentvelzen

Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo app werkt niet

sinds kort werkt de ziggo go app niet meer.

het is niet mogelijk om in te loggen, telkens krijg ik een foutmelding dat de service niet beschikbaar is.

deze foutmelding krijg ik op mijn telefoon en op meerdere iPads.

na overleg met ziggo heb ik de app verwijderd; de iPad uitgezet en weer opgestart en vervolgens de ziggo go app weer geïnstalleerd; helaas heeft dit geen positief resultaat, de foutmelding blijft.

Het inloggen op mijn ziggo lukt wel, dus is de gebruikersnaam en inlogcode zijn goed.

op welke manier is het mogelijk dat de ziggo go app wel gaat werken, andere mogelijkheden zijn er voor mij niet, is er soms een vinkje bij ziggo uitgezet waardoor de koppeling geen verbinding met ziggo kan maken? Ik hoor het graag,

62 Reacties 62
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de foto @Gbentvelzen. Wel spijtig dat er een foutcode staat, klopt het dat deze anders is dan eerst?

Als ik alles teruglees dan zie ik dat;
- Inloggen op Mijn Ziggo lukt wel, Ziggo Go niet

- Inloggen op Ziggo Go werkt niet na komst nieuwe mediabox

- Ziggo Go afspelen lukt niet op verschillende iOS apparaten

Dit zijn bij ons 3 verschillende bekende incidenten, al zijn sommige hiervan inmiddels opgelost.
Wel lijkt het erop dat je de account met Mijn Ziggo en MyVodafone hebt gekoppeld. Klopt dat?
We zien vaak dat deze accounts verwijderen helpt, zodat je daarna met je klantnummers een nieuw account kan maken.

Voordat ik voorstel om dat in gang te zetten, kan het nog wel helpen om uit te loggen in de Ziggo Go app en daarna opnieuw in te loggen.

Laat je weten of dat werkt en of we anders je Mijn Ziggo/ Ziggo Go account mogen verwijderen?

 

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Erik,

ik heb inmiddels de ziggo go app verwijderd en de iPad geheel uitgezet; vervolgens de iPad opgestart en de ziggo go app geïnstalleerd; helaas het werkt niet: zie bijgaande foto.

mijn ziggo en Vodafone heb ik niet gekoppeld; dat werkte niet.

verder is het probleem ontstaan na aanschaf van de nieuwe horizon XL.

je mag mijn ziggo go app verwijderen, maar dat heb ik net ook al gedaan, helaas geen resultaat. Verder mag je mijn account verwijderen als dit noodzakelijk is; maar dit heb ik ook al eerder gedaan zonder resultaat 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Gbentvelzen

Je geeft aan dat je je account ook al verwijderd hebt. Maar weet je dit zeker? Dit kan je namelijk niet zelf. Of heb je het account door iemand van Ziggo al eens laten verwijderen? 

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Lycke,

Het wijzigen van mijn account was mogelijk omdat mijn oude account nog op Casema stond en mijn nieuwe account staat nu op ziggo.

Ik kan gewoon inloggen in de ziggo app met mijn ziggo account.

Het probleem is niet mijn account maar de software van Horizon XL.

Sinds de aanschaf van de Horizon (28 december 2020) is het probleem ontstaan, het lijkt er op dat de software het inloggen blokkeert.

ik ben al bijna 2 maanden bezig om het probleem op te laten lossen, als het nog veel langer duurt dan overweeg ik om de Horizon XL op te zeggen.

Graag op korte termijn een reële oplossing!

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Maar het gaat niet om het wijzigen van een account, maar het verwijderen van een account. Dat kan je simpelweg niet zelf. Dus volgens mij slaan we nu een stap over. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover ik weet leggen klanten met de Next en de Mediabox XL met nieuwe software een iets ander pad af bij het aanmelden/inloggen dan de overige klanten. Deze hebben blijkens overige info zelfs een andere ZiggoGo.tv omgeving.

 

Dat dit voorkomt sinds de Mediabox XL in gebruik is genomen verbaasd mij niet helemaal meer.

Wat mij wel verbaasd dat er naar wat ik nu lees een volledig nieuw Mijn Ziggo account nodig is.

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste RoWi,

bedankt voor je reactie, ik ben nu al 2 maanden bezig om de Ziggo go app weer werkend te krijgen en krijg alleen maar vage antwoorden van  Ziggo.

 

@Lycke  Wat is er voor nodig om de Ziggo go app weer werkend te maken?

Het is toch heel raar dat dit alleen kan als ik mijn account laat verwijderen.

Waarom is dit dan niet 2 maanden eerder geregeld?

Wat gebeurd er als ik mijn account door Ziggo laat verwijderen, ben ik dan weer alle zenders kwijt zoals al eerder door Ziggo gebeurd is op 28 december 2020?

 

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Ik snap dat je wat sceptisch bent, maar de insteek van het voorstel is om het weer te laten werken.
Het is niet de bedoeling dat je zenders kwijt raakt, eind december was een pakketwijziging hiervan de oorzaak.
Dat is heel wat anders dan dat we nu voorstellen natuurlijk.

Als we je Mijn Ziggo/ Ziggo Go account mogen verwijderen, dan is het account letterlijk weg.
Je kunt met je Ziggo klantnummer daarna via deze pagina een nieuw account maken.
Als dit in gang mag worden gezet, dan lezen we dat graag!

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Erik,

dat ik mijn zenders kwijt was heeft niets te maken met  mijn pakket wijziging.

Op 27 december waren opeens mijn zenders weg, ik had toen nog geen wijzigingen doorgegeven. Op 28 december heb ik pas de Horizon XL besteld.

Natuurlijk mag je mijn ziggo account verwijderen , wanneer gebeurd dit en op welke manier krijg ik een melding.

Liever vandaag nog dan morgen.

Ik hoor het graag van je. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Helaas zie ik je bericht nu pas @Gbentvelzen
Ik heb je Mijn Ziggo account verwijderd. Kun je een nieuwe account aanmaken? 

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Steven,

Ik heb eerst een nieuw e-mailadres moeten aanmaken.

Vervolgens heb ik een account aangemaakt en kan ik in de Ziggo app.

De oude ziggo go app heb ik verwijderd en de iPad opnieuw opgestart.

De ziggo go app gedownload  en geprobeerd of de ziggo go app werkt, maar helaas de app werkt niet!

zowel via de ziggo app als direct naar de ziggo go app werkt het niet.

Mijn Vodafone en Ziggo zijn niet gekoppeld, beide hebben een ander inlog.

Hoe kan dit opgelost worden?

 

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goed dat je en nieuwe hebt aangemaakt. Heb je het direct getest na dat je het account had aangemaakt? Het kan nog wat verwerkingstijd nodig hebben, voordat je een goed werkende Mijn Ziggo en Ziggo Go hebt. Als je nu nogmaals inlogt, werkt het dan nog steeds niet? 

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Maud,

Net getest maar ziggo go app werkt niet!

Inloggen via de ziggo app lukt wel maar als ik dan in de ziggo go app probeer in te loggen krijg ik weer de melding dat de app niet beschikbaar is.

Graag snel oplossen want dit gaat wel erg lang duren.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Jammer dat het niet heeft gewerkt! Ik heb het uitgezocht en er lijkt een incident open te staan hiervoor. Ik ga jou ook als voorbeeld doorgeven, zodat ze nog meer informatie hebben. We doen ons best het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry hiervoor 😞 

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Maud,

Wat verstaat Ziggo onder snel?

Wanneer wordt het incident opgelost?

Het is al ruim twee weken geleden dat er gezocht wordt voor een oplossing maar helaas geen reactie van Ziggo ontvangen.

Is het niet beter dat ik de Horizon XL teruggeef en een ander type Mediabox bestel zodat mijn vrouw niet verplicht is om voetbal te kijken.

Ik hoor het graag

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Gbentvelzen,

 

Het spijt me ontzettend dat er nog geen oplossing is. Het probleem is nog in onderzoek en het ticket dat hiervoor openstaat is vandaag nog ge-update. Als doel is gesteld om de problemen uiterlijk voor 28 maart 2021 op te hebben gelost maar het onderzoeksteam is nog wel op zoek naar voorbeelden.

 

Wil je onderstaande template invullen voor ons? Dan zetten we dit door naar het onderzoeksteam. Wellicht is er dan nog een klein beetje geduld nodig, maar weet dat het einde van deze storing in zicht is.


Welke exacte foutmelding ziet je in de app als je inlogt:
Welke exacte foutmelding zie je op Ziggogo.tv als je inlogt:
Heeft het eerder wel gewerkt (en wanneer voor het laatst):
Heb je je Mijn Ziggo account nu gekoppeld aan My Vodafone?

Dank alvast en nogmaals mijn welgemeende excuses voor deze hinder 😞

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Erik,

Hierbij de antwoorden op de vragen:

inloggen kan nu helemaal niet meer:

image.jpg

 

Deze melding krijg ik als ik de ziggo tv gebruik:

image.jpg

De ziggo go app heeft gewerkt tot 30 december 2021, toen heb ik de nieuwe Horizon XL ontvangen.

Mijn Vodafone en Ziggo zijn niet gekoppeld, maar dit heb ik al eerder aangegeven.

ik hoor het graag

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Erik,

inmiddels kan ik weer inloggen, maar dit is de foutmelding als ik inlog via de ziggo appen vervolgens doorga naar de ziggo go tv:

image.jpg

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super bedankt voor het doorgeven, @Gbentvelzen. Ik heb alle informatie doorgespeeld naar het onderzoeksteam! Zij gaan dit verder voor je uitpluizen en doen hun best om dit zo snel mogelijk op te lossen voor je. 

 

Mocht je zelf merken dat het is opgelost, dan zien we je berichtje hier graag verschijnen ;-). 

 

Sorry voor het ongemak!

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Marije,

in bovenstaande bericht van Erik is als doel gesteld dat het probleem opgelost zou worden voor 28 maart maar dat is niet gelukt.

Ik kan inmiddels al 3 maanden geen gebruik maken van de Ziggo Go app en dat is erg vervelend, temeer omdat er nog steeds geen oplossing is.

Wanneer kan ik een oplossing verwachten, het is toch niet normaal dat dit zo lang moet duren!

 

 

Uitgelicht topic