Gbentvelzen

Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo app werkt niet

sinds kort werkt de ziggo go app niet meer.

het is niet mogelijk om in te loggen, telkens krijg ik een foutmelding dat de service niet beschikbaar is.

deze foutmelding krijg ik op mijn telefoon en op meerdere iPads.

na overleg met ziggo heb ik de app verwijderd; de iPad uitgezet en weer opgestart en vervolgens de ziggo go app weer geïnstalleerd; helaas heeft dit geen positief resultaat, de foutmelding blijft.

Het inloggen op mijn ziggo lukt wel, dus is de gebruikersnaam en inlogcode zijn goed.

op welke manier is het mogelijk dat de ziggo go app wel gaat werken, andere mogelijkheden zijn er voor mij niet, is er soms een vinkje bij ziggo uitgezet waardoor de koppeling geen verbinding met ziggo kan maken? Ik hoor het graag,

62 Reacties 62
HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Misschien even vermelden op welke apparaat precies, merk en type?

Laatste updates erop?

Als op meerdere apparaten dezelfde melding komt moet je eens inloggen op mijnziggo en daar kijken bij Ziggo Go.

Voor op de iPad kun je proberen de app te verwijderen, iPad even helemaal uit zetten en deze via deze link installeren;

 

https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-go/id1156417365

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Welke iPadOS gebruik je want met de 14.2 zijn er problemen die kunnen verholpen worden met een laatste update die naar 14.3 moet leiden.

 

Ga naar Instellingen > Algemeen > Software update

 

Lukt het niet, laat het hier weten, dan kan ik een moderator inschakelen die je kan helpen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Gbentvelzen , van harte welkom hier! 

 

Wat ontzettend balen dat je Ziggo GO app het helemaal niet meer doet. Ik kan mij voorstellen dat je daar flink van baalt en je wel gewoon lekker online tv wilt kijken. Ik help je dan ook graag verder. 

 

Hoe gaat het er nu mee? Werkt het alweer? Zo niet, heb je de berichten van @HereIsTom en @Dave- gelezen en hun tips uitgeprobeerd?

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Tom en Dave,

Hierbij even mijn reactie:

Ik heb de Ziggo Mediabox XL (Horizon) ontvangen eind december 2020 en deze heeft tijdens het installeren alle updates geïnstalleerd.

Mijn ipad is de Apple Mini en heeft de IOS12.5 versie, en mijn iphone-8 heeft een IOS 14.3 versie.

Ik heb bij Mijn Ziggo ingelogd en dit geeft geen problemen, ik kan de Ziggo go gewoon bekijken maar dit zijn voornamelijk afbeeldingen en geen koppeling naar de werkelijke Ziggo go app.

Verder heb ik de Ziggo go app geheel verwijderd, de ipad uitgezet en opnieuw opgestart en de koppeling https://apps.apple.com/nl/app/ziggo-go/id1156417365 geopend, maar ook nu krijg ik de foutmelding: Service niet beschikbaar.

Met de helpdesk van Ziggo kom ik niet verder, maar voorlopig werkt Ziggo go nog niet en dat is erg vervelend.

Het is juist zo fijn als mijn vrouw naar “goede tijden slechte tijden” kijkt dat ik een ander programma kan bekijken, maar helaas nu zijn het voor mij ook “slechte tijden".

Hopelijk kan iemand mij verder helpen; ik wacht nieuwgierig af op verdere reactie

 

 

 

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels wachtwoord veranderd maar het inloggen op ziggo go lukt nog steeds niet.

ook heb ik de slimme leestekens uitgezet op de iPad, maar hier ook geen resultaat.

uit een vorige probleemstelling in ziggo community van 4 maanden terug wordt het volgende vermeld door ziggo:

er zijn op dit moment enkele situaties mogelijk waardoor je niet kunt inloggen bij Ziggo go. De voornaamste oorzaak is:

  • je bent overgestapte op een abonnement met de Mediabox Next of de nieuwe mediabox XL-software.

En dit is juist het geval bij mij, wat kan hier de oplossing voor zijn?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd om het weer aan de praat te krijgen. Het is alleen teleurstellend dat het nog niet is gelukt. Ik help je graag verder. 

Voor mijn beeldvorming: Als je het wachtwoord voor Mijn Ziggo hebt gewijzigd, heb je dit dan gedaan in Mijn Ziggo zelf of via deze link?

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Marije,

het wijzigen van het wachtwoord is gedaan via de link.

ik heb een nieuw wachtwoord gemaakt en kan vervolgens wel in mijn ziggo maar het wachtwoord werkt niet via de ziggo go app.

ik kan de ziggo go wel algemeen bekijken maar als ik een film wil bekijken dan moet ik inloggen en dat gaat dus niet.

ik krijg dan weer de melding dat de service niet beschikbaar is.

verder lees ik in meerdere community vraagstukken dat er heel veel problemen zijn door het activeren van de mediabox.

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Gbentvelzen wrote:

Beste Marije,

het wijzigen van het wachtwoord is gedaan via de link.

ik heb een nieuw wachtwoord gemaakt en kan vervolgens wel in mijn ziggo maar het wachtwoord werkt niet via de ziggo go app.

ik kan de ziggo go wel algemeen bekijken maar als ik een film wil bekijken dan moet ik inloggen en dat gaat dus niet.

ik krijg dan weer de melding dat de service niet beschikbaar is.

verder lees ik in meerdere community vraagstukken dat er heel veel problemen zijn door het activeren van de mediabox.

 

 



Bedankt voor de toelichting @Gbentvelzen 
De activatie van je nieuwe mediabox heb ik gecheckt, maar daar is gelukkig niets mis mee.
​​​​​​
Kun je daarom het wachtwoord van Mijn Ziggo ook via deze  URL wijzigen?
Ik ben benieuwd of inloggen op Ziggo Go daarna wel lukt.

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Erik,

ik heb mijn wachtwoord gewijzigd volgens jouw voorstel maar dat heeft niet geholpen.

wat mij verbaasd is dat het bekend is dat dit een software fout is van ziggo maar het blijkt dat meerdere medewerkers van ziggo hier niet van op de hoogte zijn.

ik ben namelijk niet de enige met dit probleem, er zijn veel meer mensen met dit probleem.

het ligt niet aan de activatie maar aan de software.

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Het blijft een raar probleem aangezien het hier wel goed werkt op een iPhone 8 en iPad.

Ik kan er de vinger zo niet achter krijgen helaas.

De mini zou nog kunnen dat het niet werkt, want iOS 12.5 is al erg verouderd, maar met iOS 14.3 zou het toch moeten werken.

Misschien de app nog eens verwijderen en de iPhone een reset geven;

  • Duw kort op de bovenste volumeknop – die waarmee je het geluid harder zet.
  • Laat los en duw vervolgens kort op de onderste volumeknop.
  • Duw ten slotte op de zijknop totdat je iPhone opnieuw opstart en het Apple-logo in beeld verschijnt.  
    Daarna de app nog eens installeren.
Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Tom,

ik heb mijn iPad mini net voorzien van de laatste software versie 12.5.1, vervolgens de app verwijderd en een reset gegeven; helaas werkt de ziggo go app nog niet.

Dit heb ik ik ook gedaan met mijn iPhone en ook hier werkt de ziggo go app niet.

De iPad van mijn vrouw in ipad-2018 met een softwareversie van 14.3 , hier werkt de ziggo go app ook niet.

ik heb het geprobeerd met een iphone11 maar dit werkt niet.

Het probleem is eind december ontstaan toe ik een nieuwe mediabox XL heb gekregen, voor december werkte de ziggo go app probleemloos op alle apparatuur, maar nu werkt het gewoon niet.

Het probleem is de nieuwe mediabox XL en niet het apparatuur.

 

 

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

@Gbentvelzen Ik denk dan dat het probleem bij je abonnement ligt, dus bij Ziggo.

Toch nog maar eens bellen en vertellen dat het op geen enkel apparaat werkt, waarschijnlijk staat er ergens een vinkje verkeerd.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Gbentvelzen . 

Het gaat duidelijk niet goed. Wat me wel opvalt is dat je het nu op allemaal ios apparaten getest hebt. Heb je de mogelijkheid eens te proberen in te loggen in een browser met een laptop/pc? Ik ben heel erg benieuwd of wel gaat. 

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Lycke,

inmiddels heb ik het inloggen met een laptop geprobeerd maar ook dit lukt niet.

het vervelende is dat ik nu geen voetbal kan kijken op mijn iPad en omdat mijn vrouw niet van voetballen houdt kan ik niet naar het voetballen op de t.v. kijken.

Het is erg frustrerend.

Nogmaals: het probleem is ontstaan nadat ik de mediabox XL (Horizon) ontvangen heb!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas @Gbentvelzen, jammer dat ook dat niet lukt.. Ik zie dat je afgelopen weekend opnieuw contact hebt gehad met onze helpdesk hierover en dat gebleken is dat dit inderdaad een bekend probleem aan onze zijde is. Mijn collega heeft je gegevens aangeleverd bij een andere afdeling die dit in onderzoek heeft. Er zit even niets anders op dan afwachten ben ik bang 

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Erik, inmiddels zijn er weer 3 weken voorbij maar er is nog steeds geen oplossing gecreëerd door Ziggo.

het is onbegrijpelijk dat het probleem , welke veroorzaakt is door Ziggo, niet adequaat behandeld wordt. Aan loze toezegggingen heb ik niets en zeker niet aan de melding dat ik maar even geduld moet hebben.

zo ga je niet met mensen om en zeker niet in deze moeilijke periode!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Gbentvelzen Ik snap dat je graag een oplossing wilt. Het incident dat eerder speelde is opgelost. Ik ben dan ook heel benieuwd of het inmiddels bij jou weer werkt. Laat je het weten?

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bester Rikst, de ziggo app werktnog steeds niet; ik krijg een melding dat deze selectie niet beschikbaar is!

Gbentvelzen
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hierbij de melding 

Uitgelicht topic