JSBACH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo-app op iPad

Sinds een stroomstoring gisteren (15-3) kan er via de Ziggo-app niet meer gekozen worden voor " TV& Replay" om programma's terug te kijken. Er komen geen zenders meer in beeld. Via de optie " TV kijken" zijn zenders wel zichtbaar en kan er gekeken worden.

Acties: app. verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, iPad aan/uit gezet. Zonder resultaat.

Contact met helpdesk gezocht. Suggestie om via internet de "go-app" te openen opgevolgd.

" TV& Replay" werkt hier wel gewoon.

Oplossing ??

8 Reacties 8
Nico van A.

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Exact zelfde probleem sinds 15 maart. Zonder stroomstoring, dus het zal daar niet aan liggen.

Nico van A.

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Beste JSBACH,

 

Ik heb dus hetzelfde probleem en kreeg daarover via de community vandaag deze reactie van Energieboy:

 

Hoi @Nico van A. 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo.

Het klopt dat er problemen zijn met Ziggo GO app maar dat heeft meer te maken met mensen die een lager abonnement hebben en niet kunnen opnemen, of zoiets. Daar zijn wat dingen aangepast achter de schermen waardoor daar nu problemen mee zijn. Echter, iOS 11 is nu de minste versie die je op je iPhone, iPad moet hebben om Ziggo GO te kunnen gebruiken. Als je deze niet hebt dan kan het ook wel kloppen dat je deze nu niet meer kan gebruiken, of slecht. De oplossing zal niet bij Ziggo liggen om de iOS versie te gaan verlagen, die staat op iOS 11. Ik denk eerder, als jij geen abonnement aanpassing hebt gedaan, dat het toch een nieuwe iPad gaat worden. 

 ---

Ik vond dat nogal teleurstellend en heb dat ook laten weten:

 

Hoi EnergieBoy, dank voor je reactie.

Dat er achter de schermen dingen zijn aangepast is duidelijk, want van de ene op de andere dag krijg ik dus bij tv &replay de mededeling "Geen programmagegevens" . Inderdaad alsof ik geen juist abonnement heb. Dat heb ik echter wel. Tot 15 maart werkte de app op mijn ipad met 10.3.4 uitstekend. De laatste update van de app was in februari en had geen invloed op het het functioneren op mijn Ipad. Tot dus deze week. Het probleem lijkt me dan niet te zitten in het niet compatible zijn van de app met de OS versie, maar eerder in de door jou genoemde aanpassing met betrekking tot mensen met een lager abonnement. Daardoor worden kennelijk per ongeluk ook mensen met wel het goede abonnement maar een wat ouder systeem uitgesloten van replay.

Nogmaals: de met 10.3.4 compatible versie van de app die op mijn Ipad staat draaide tot 15 maart prima en draait nog steeds prima. Alleen kunnen bij Replay de programma gegevens niet meer geladen worden. Ik denk dat het wel zo netjes zou zijn van Ziggo om dit weer in orde te maken. Ik hoop dat dat ook gebeurt als de problemen waar je het over hebt worden opgelost. Misschien kan Ziggo bij het oplossen dit punt dus meenemen. Ik ben niet de enige die hier last van heeft.

---

Nu dus maar afwachten. Mocht jij nog iets horen of een oplossing vinden , wil je dat dan aan mij laten weten?

Bedankt.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Zelfde probleem hier.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @JSBACH, @Marinus & @Nico van A,

 

Dank voor jullie meldingen! We zien inderdaad wat oudere OS dat sinds de laatste update niet meer werkt. Het gaat in dat geval om versies onder de minimale vereisten (Android 5.1 en iOS 11). Het wordt me uit jullie berichten echter nog niet helemaal duidelijk op welk apparaat en met welke OS (versie van Android of iOS) jullie gebruik maken van Ziggo GO. Willen jullie dat nog laten weten? Dan duik ik er verder in!

Nico van A.

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Goed dat er naar gekeken wordt Alex! Bedankt.

Ik gebruik een Ipad A1460 (inderdaad een oudje, maar praktisch alle apps draaien  nog prima) met OS 10.3.4 (14G61) en Ziggo Go versie 2.3.57 (opnieuw geïnstalleerd op 17 maart in de hoop dat....enzovoort). En zoals gezegd: geen probleem tot 15 maart en de app doet het ook nu nog goed behalve dus het TV & Replay gedeelte.

Ik hoop dat jullie het kunnen oplossen.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

IOS en iPad versie maakt eigenlijk niet uit. Een oude app (Horizon Go) op nieuwere hardware en een veel nieuwer iOS werkt hetzelfde als op de oude hardware.

De TV stream werkt, de TV Gids niet.

 

iPad = New iPad = iPad 3 = A1416

iOS 8.4.1

Ziggo Go app 2.3.15 (er is geen nieuwere versie voor dit iOS)

Horizon Go app 2.3.14 (nooit verwijderde app) 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

Voorlopig heb ik geen nieuws. Dat betekent dat ook de situatie onveranderd blijft: De minimale vereisten voor Ziggo GO zijn Android 5.1 of iOS 11.

 

Zoals eerder benoemd is het gek dat dit plots is gekomen, daar loopt nog een onderzoek voor en hopelijk wellicht zelfs een workaround, maar ik wil toch meegeven dat het ook goed mogelijk is dat het helaas niet meer gaat werken op deze besturingssystemen. Controleer hoe dan ook of je nog kunt upgraden naar een hogere versie.

Nico van A.

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Dank je Alex dat je ons op de hoogte houdt.

Misschien kunnen jullie dit meenemen: sinds 15 maart zie ik ook op mijn android telefoon dat als ik naar TV & Replay ga in de Ziggogo app dat ik eerst de mededeling Geen Programmagegevens krijg, waarna dan pas de programmagegevens worden opgehaald. Dat was voordien  niet zo.

Op oudere Ipads is upgraden naar een versie waarbij de app wel goed werkt niet mogelijk. Punt blijft dat de versie van de app die draait op systemen onder OS11 nog steeds  gedownload kan worden uit de store. En dat het overgrote deel van alle andere apps nog prima draaien op OS 10, ook al kun je soms de nieuwste versies niet meer installeren.

Ik heb nog even gecheckt, maar bijvoorbeeld de app van Canal Digital draait ook gewoon, inclusief terugkijken. Dus ik hoop dat Ziggo toch even zijn best wil doen, klanten dwingen oude apparaten die nog goed werken te vervangen is bovendien weinig duurzaam!

Uitgelicht topic