Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Egbert1952
Level 1

Ziggo abonnement zonder te wonen in Nederland

Goedemorgen,

Ondergetekende is voor zijn werk als ondernemer 80% van zijn tijd in het buitenland en maakt daar gebruik van zijn Ziggo abonnement. Ik heb een vast adres in Leeuwarden en ben van plan dit op te geven daar ik er zelden ben. Dus kosten voor een woning maar maak er geen gebruik van. Mijn vraag is dan ook:
Kan ik de faciliteiten van Ziggo blijven behouden zonder vaste woon en verblijfplaats in Nederland ? Via internet em mobiele telefonie van Vodafone is het technisch mogelijk denk ik en er zou naar mijn mening een totale nieuwe markt voor Ziggo opengaan denk een aan
alle Nederlanders die in het buitenland wonen en werken.!

Gaarne hoor ik wat mogelijk is en of er oplossingen te bedenken zijn!

Egbert Hulshof
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458
Oud Community-lid
Zodra u uw huidige woonadres (waarvoor het abonnement is aangegaan) opgeeft, zal daardoor uw abonnement bij Ziggo stoppen; immers bevindt u zich, door te gaan wonen in het buitenland, buiten het verzorgingsgebied van Ziggo. (zie algemene voorwaarden art. 3, lid 4).
Het antwoord op uw vraag luidt dus neen. U kunt de faciliteiten van Ziggo niet gebruiken in het buitenland.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Als je een post adres hebt in Nederland kan je volgens mij gewoon de Ziggo en Vodafone producten gebruiken in de EU.

Een postadres en een banknummer is volgens mij de enige verplichting om dit verder voort te zetten.

Misschien dat een Moderator die dit topic oppakt nog aanvullende informatie kan geven, of een gebruiker die dit ervaren heeft.
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Zodra u uw huidige woonadres (waarvoor het abonnement is aangegaan) opgeeft, zal daardoor uw abonnement bij Ziggo stoppen; immers bevindt u zich, door te gaan wonen in het buitenland, buiten het verzorgingsgebied van Ziggo. (zie algemene voorwaarden art. 3, lid 4).
Het antwoord op uw vraag luidt dus neen. U kunt de faciliteiten van Ziggo niet gebruiken in het buitenland.
0 Kudos
Ga naar reactie
Egbert1952
Level 1
Topicstarter
Geachte,

Vodafone en Ziggo is niet beperkt tot de Nederlandse grenzen! Vodafone en Ziggo zijn partners! Als ik een Vodafone abonnement neem zou ik de faciliteiten van Ziggo mee moeten kunnen nemen.
Het hebben van een Nederlands adres is in deze overbodig en zou een Nederlandse rekening bij de ING en een eventueel een postbus moeten volstaan! Technisch geen probleem en Vodafone en Ziggo veel abonnementen rijker. Absurd om een woonadres in Nederland te moeten hebben. Internet beperkt zich niet tot grenzen.

Egbert
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey Egbert1952 . Welkom hier.
Ondanks dat ik duidelijk lees dat je het er niet mee eens bent, klopt het antwoord van KBX458 wel. Het is niet mogelijk een abonnement op Ziggo te nemen, buiten ons "verzorgingsgebied". Ook in plaatsen waar Ziggo niet levert of bijvoorbeeld in een woning waar de kabel niet ligt, kunnen we geen abonnement afsluiten. En dus in het buitenland ook niet. Helaas.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Daar is niets absurds aan. De Ziggo abonnementen worden aangesloten op een fysiek adres in Nederland en in andere landen zijn ook andere providers aanwezig.

Overigens is het wettelijk niet toegestaan om een postbus te gebruiken als briefadres maar moet het een fysiek adres zijn van hetzij een familielid, hetzij een instantie die door de gemeenten is aangewezen om als briefadres te fungeren.
0 Kudos
Egbert1952
Level 1
Topicstarter
Geachten,

Dank voor jullie reactie maar dit is niet correct! Ik weet dat het niet kan omdat ze niet willen. Het kan dus wel en het heeft niets te maken met het kan niet . We kunnen via Ziggo go overal in de Europese Landen TV kijken. We kunnen met Vodafone overal bellen . Ik kan via Slinplayer zelfs in de meeste landen van de wereld mijn vertrouwde Ziggo programma kijken heb alleen een internet verbinding nodig.
Dus nogmaals Ziggo, technisch kan dit, ik weet dat er over wordt nagedacht om een abonnement te maken waarbij Vodafone en Ziggo dit in een abonnement aanbieden.
Dus de vraag is niet kan dit de vraag is wanneer kan het en door wie. Er zijn al providers die wereldwijd tv aanbieden ik wil echter mijn Ziggo abonnement niet om de RTL shit te zien maar NPO en de buitenlandse zenders.

Egbert
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Egbert1952 Zolang een Ziggo medewerker zegt dat dit niet mogelijk is ook al wil je het heel graag, kan er niks aan gedaan worden. Misschien in de toekomst, en hoelang dat duurt geen idee. En antwoord van KBX458 is voor nu samen met Lycke Ziggo het juiste. Hoe goed je het ook bedoeld. Konden we maar toveren, maar dat gaat helaas niet.
0 Kudos