jakko_

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo TV vergeet usernamewachtwoord telkens en logt uit

Ik moet minstens 1 keer per dag maar meestal meerdere keren per dag opnieuw inloggen bij ziggo Tv via de Chrome browser. Soms zelfs tussen twee afleveringen in

 

Vinkje ingelogd blijven staat aan

Gebeurt op al mijn apparaten waar ik chrome gebruik (Windows 10 en Windows 11)

Voorgestelde suggestie om www.ziggogo.tv toe te voegen aan sites die altijd cookies mogen gebruiken helpt niet

Probleem bestaat sinds een paar weken

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Op de achtergrond wordt hier nog steeds hard aan gewerkt. Afgelopen maandag is hiervoor iets aangepast in de systemen en zou het (al dan niet tijdelijk) opgelost moeten zijn. Er lopen hier op dit moment meerdere topics over. Om de informatie en terugkoppeling centraal te houden, sluit ik dit topic en verwijs ik jullie door naar het centrale topic hierover.

 

Bekijk in context

32 Reacties 32
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

Hier ook nog steeds hetzelfde, telkens opnieuw moeten inloggen, het begint nu inmiddels uitermate irritant te worden met al een maand dit issue.

In andere topics ook al gemeld, er wordt wel gevraagd om hoe en wat je gebruikt, maar daarna komt er geen reactie meer van Ziggo over dit probleem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@jakko_  en @Bert 

Draai hier nu 2 weken Chrome Versie 91.0.4472.124 en geen problemen met onthouden inlog bij Ziggo Go. Echter zodra ik mezelf aanmeld bij Chrome word ik regelmatig afgemeld bij Ziggo Go. Als gast gaat het weer goed met de inlog bij Ziggo Go. Denk dus dat het aan een instelling ligt van Chrome die niet actief is als men als gast werkt. Nu nog uitzoeken welke😉

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3334Likes

Hey @jakko_ en welkom hier op de Community! 

Goed dat je hier aanklopt en zo te lezen ervaart Bert hetzelfde probleem maar Sparco1955 weer niet. Maken jullie gebruik van dezelfde versie van Chrome? 

jakko_
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Mariska,

 

Ik gebruik op alle computers de laatste versie (Dat zou iedereen moeten doen 😉 )

 

Versie 91.0.4472.124 (Officiële build) (64-bits) 

 

Sparco heeft het probleem overigens ook.  Hij geeft aan dat wanneer hij zich aanmeld bij chrome hij ook regelmatig wordt afgemeld.  Ik ben altijd aangemeld bij Chrome 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

Ik gebruik Windows 10 Pro Edge, niets veranderd, nooit problemen gehad.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Ik heb er ook last van, vooral op mijn laptop met Firefox 89, heel soms hoef ik niet in te loggen maar komt ook voor dat ik opnieuw moet inloggen als ik een andere zender wil kijken.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Bedankt voor jullie meldingen @jakko_, @Sparco1955, @Bert en @Boris de Kat. Dit betreft inderdaad vreemd gedrag en is het uitzoeken waard. Ik heb jullie meldingen doorgezet en zodra er meer informatie beschikbaar is laten we dat weten! 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Bert  en @jakko_ ,

Nu al 3 dagen blijf ik ingelogd, ook als ik ben aangemeld in Chrome. Heb bij basis en geavanceerd een vinkje verwijderd van het cookies wissen. Heb de instelling nu op 7 dagen staan en ga het vinkje weer terugzetten. Afwachten wat er gebeurt met de inlog😉

Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Ik had die oplossing of beter gezegd, workaround, inderdaad gezien en ik kan bevestigen dat dat helaas ook niet helpt.
Maar ik denk dat Ziggogogotv dat sowieso al uit zichzelf zal moeten doen zonder dat wij aanpassingen moeten doen in de chrome settings 🙂
Hopelijk wordt de oplossing gevonden!

 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Hanno ,

Ziggo Go TV is een website en dus afhankelijk van cookies. Als ik de cookies van Edge verwijder moet ik opnieuw inloggen als ik de site weer bezoek. Dat is ook het geval bij gebruik van Chrome. Dus als cookies automatisch worden verwijderd moet er steeds opnieuw worden ingelogd.

Wat zijn cookies? | Consumentenbond

 

Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Sparco1955 
Sorry hoor, maar bij mij de worden de cookies niet automatisch verwijderd zoals je ten onrechte stelt.
Uiteraard blijven cookies bij mij bewaard, lijkt me logisch anders werkt de setting die ziggogotv aanbiedt helemaal niet. Ik denk overigens dat er maar weinig mensen zijn die de setting "cookies automatisch verwijderen" aan hebben staan.



 

 



 

Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Voor alle zekerheid : mijn cookie settings:

Hanno_0-1626463384824.png

Hanno_1-1626463459822.png

 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Hanno ,

Werkt u wel met Versie 91.0.4472.124, kijk dan bij Instellingen > Privacy en beveiliging > Browsegegevens wissen. Dat staat standaard op afgelopen uur. Staat bij mij nu op 7 dagen en wacht af wat er dan gebeurt.

Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Ik heb versie Versie 91.0.4472.164 dus das de allernieuwste versie.
Ten 2e de instellingen die u noemt zijn optioneel en niet default:
Als u gaat naar privacy en beveiliging en dan naar browsegegevens wissen en u klikt op gegevens wissen dan wist u op DAT MOMENT uw browsegegevens en dat is dus niet standaard elke 7 dagen. U kunt daar aangeven over welke periode u uw browsegegevens wilt wissen als u op DAT MOMENT uw browsegegevens wilt wissen.  Als u niets klikt gebeurt er niets en zullen niet uw browsegegevens elke 7 dagen worden gewist!
Overigens kunt u dat heel goed controleren, zet de setting op 1 uur en wis niets!
Ga naar chrome://settings/siteData en check na 1 uur welke cookies er nog staan en u zult zien dat alle cookies nog aanwezig zijn!


Los van onze cookiediscusse,  gaan we nu veels te veel van  het topic af!
Ziggo go tv heeft een setting die ervoor zorgt dat onder normale omstandigheden je niet telkens opnieuw in moet loggen. Ondanks het bewaren van cookies moet je dus nog steeds telkens opnieuw inloggen. 
Ik hoop dat Ziggo dat kan oplossen (daar heb ik tenslotte dit topic ook voor aangemaakt).


 

Jan20wph

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hier ook problemen met het onthouden van de inloggegevens (via de browser (firefox) op pc/laptop).

Om de ca 2 dagen wordt je eruit gemikt. En soms ook als je gewoon al ingelogd bent en een ander kanaal wilt kiezen. Cookies en browserdata opschonen brengt helemaal niks.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Hanno ,

In Chrome staat nu de instelling "alle cookies toestaan" ingesteld en de wisperiode op afgelopen 24 uur. Elke ochtend als ik de computer aanzet even naar Ziggo Go en ben nog steeds ingelogd. Dat is natuurlijk niet de bedoeling maar het werkt voorlopig. Met Edge nooit een probleem gehad met onthouden inlog maar mijn gewezen meisje werkt liever met Chrome. Instellingen op haar computer ook aangepast zodat zij ook weer ongestoord TV kan gluren.

 

Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Sparco1955  Fijn dat het voor u werkt, maar voor velen niet en het werkt zeker niet zoals het behoort te werken. U geeft aan dat u alle cookies toestaan aan heeft staan. Dit is niet de veiligste optie, aangezien derden dan ongevraagd cookies op uw pc kunnen zetten!
Misschien dat daarom Ziggo go tv werkt maar dat is zeker niet zoals het hoort!
Over uw wisperiode gesproken: In chrome kunt u instellen dat uw cookies verwijderd worden bij het afsluiten van Chrome. U kunt NIET instellen dat uw cookies iedere 24 uur verwijderd worden. 

Hanno_0-1626606292459.png

Bij het indrukken van de knop GEGEVENS WISSEN worden mijn cookies zoals in bijgaand voorbeeld gewist voor het afgelopen uur. maar gelukkig worden mijn cookies nu NIET elk uur gewist (of zoals in uw geval) elke 24 uur. Dit is zeker bij sites zoals Ziggo niet handig en practisch! Mijn cookies worden alleen gewist voor het afgelopen uur wanneer ik dus op de knop GEGEVENS WISSEN druk.
Meer info (https://support.google.com/chrome#topic=9796470)
Nogmaals, fijn dat het voor u werkt maar helaas bij velen werkt het niet en het zou fijn zijn als Ziggo daar een oplossing voor kon vinden 🙂


 

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Zaterdag 17-7 zat ik op mijn werk tv te kijken op mijn laptop en hoefde al 3 dagen niet meer in te loggen, tot

ik het journaal van 20:00 wilde kijken, toen moest ik weer opnieuw inloggen maar daarvoor kon ik gewoon andere programma's kijken.

Het lijkt wel of de cookies maar een houdbaarheidsdatum van 3 dagen hebben.

 

kb1

Level 7
  • 144Posts
  • 5Oplossingen
  • 96Likes

Ik heb met Firefox geen onverwachte problemen met het uitloggen van ziggogo.tv.

Als ik Firefox stop en weer start dan moet ik echter ziggogo.tv weer opnieuw aanmelden. Dat is verwacht gedrag omdat bij het stoppen van Firefox de sessie gegevens worden gewist.

 

Hoe bewaart een website in het algemeen en dus ook ziggogo.tv of je bent aangemeld? Door gegevens op te slaan in de browser en die later te vergelijken en/of controleren met gegevens op de webserver. Je kunt op meerdere manieren gegevens opslaan in de browser en browsers gaan hier soms verschillend mee om:

 

1. Cookies - de webserver geeft een klein stukje tekst door aan de browser, bijvoorbeeld: "language=nl_nl". De webserver geeft ook aan hoe lang dit moet worden bewaard - een datum/tijd in de toekomst (permanent cookie) of geen datum/tijd (session cookie). Een cookie wordt met elk verzoek vanaf de browser aan de webserver doorgegeven. ziggogo.tv plaatst in Firefox alleen session cookies voor domein www.ziggogo.tv en .ziggogo.tv. De laatsten worden doorgestuurd aan elk adres die eindigt op .ziggogo.tv. (In Chrome zie ik een paar extra permanente cookies. Dat kan zijn omdat Firefox of de ad blokker er een aantal tegenhoudt.)

 

2. Sessionstorage - dit lijkt op cookies maar ze worden geplaatst en gelezen door (java)script die door ziggogo.tv op de browser is geladen. Deze gegevens worden dus niet met elk verzoek naar de webserver verzonden maar dat kan wel via het script op bepaalde momenten. Sessionstorage is uniek voor elke browser tab. Heb je dus dezelfde website in twee tabs open dan kan de Sessionstorage inhoud verschillen. Sessionstorage blijft bewaard tot aan het einde van de sessie (maar daarover later meer...)

 

3. Localstorage - dit lijkt op Sessionstorage maar de inhoud is benaderbaar door scripts in elk tabblad voor het domein (ziggogo.tv) die de gegevens heeft aangemaakt. Localstorage blijft bestaan totdat het expliciet wordt gewist.

 

Er zijn nog een paar mogelijkheden om informatie op te slaan in de browser maar die worden door ziggogo.tv niet gebruikt, behalve ServiceWorker. Een ServiceWorker is een stukje script die pagina's die veel worden gebruikt kan opslaan. Daarmee kun je een website weergeven als er (nog) geen internet verbinding is. Dat geldt natuurlijk alleen voor de algemene pagina's en niet voor videobeelden die telkens anders zijn.

 

Ziggogo.tv zou in de Localstorage de inloggegevens kunnen opslaan. Dan weet de browser ook na afsluiten en opstarten nog dat je was aangemeld. Het ziet er echter naar uit dat hier gegevens worden opgeslagen voor de video weergave en niet voor de inlogstatus.

De inlog status wordt dan dus opgeslagen in cookies en/of in Sessionstorage (waarschijnlijk in beide.) Deze informatie blijft bewaard tot aan het einde van de sessie. Maar wat bedoelt de browser met "einde van de sessie"?  Dat blijkt per browser te verschillen.

Chrome bewaart session cookies en Sessionstorage ook als je Chrome afsluit. Het zijn zo dus helemaal geen "sessie" gegevens maar meer permanente gegevens. Er lijken wel een aantal instellingen in Chrome te zijn waarmee je hierop invloed hebt. Ik laat het uitzoeken aan de geïnteresseerde liefhebber over.

In Firefox worden session cookies en Sessionstorage ook onder bepaalde omstandigheden bewaard. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je een nieuwe versie van Firefox installeert en Firefox daarvoor opnieuw start. Sluit je echter Firefox zelf af dan worden de sessie gegevens gewist (en moet je ziggogo.tv opnieuw aanmelden.)

 

Wat gebeurt er nu als je in Chrome of Firefox de cookies en websitegegevens wist? Dan worden zowel cookies, sessionstorage en localstorage gewist. Je kunt bij instellingen aangeven dat je dit wilt doen bij het afsluiten van de browser. Je kunt ook handmatig aangeven voor welke domeinen je wilt wissen of over welke tijdsperiode.

Cookies en website gegevens worden altijd gewist door de browser als je in incognito mode of privacy mode browst bij het afsluiten van de tab of browser.

 

Third party cookies? Dat zijn cookies die worden geplaatst door een verzoek van een andere bron dan de website die je bekijkt. Dus bijvoorbeeld als ziggogo.tv iets laadt van demdex.net. Firefox blokkeert standaard alle third party cookies. Chrome heeft daarvoor een instelling die niet standaard aan staat. Third party cookies worden vaak door reclame netwerken of trackers gebruikt en het is een gezond idee om die te blokkeren.

 

Dat er nu sinds enige tijd veel klachten zijn dat ziggogo.tv de inlog is vergeten kan veroorzaakt zijn door de ziggogo.tv versie die op een andere manier gebruik maakt van het geheugen van de browser. Dat de klachten vaak voorkomen kan ook betekenen dat er in Chrome iets is gewijzigd. 

Het is echter normaal dat de inlog wordt vergeten als de websitegegevens in de browser worden gewist (door het bereiken van het einde van de sessie of afsluiten van de browser of andere manieren.) Dat is een bewust ontwerp van hoe browsers werken.

 

Wel of niet aangemeld in Chrome. Het lijkt mij dat Chrome de cookies en websitegegevens aangemaakt als gast en als je bent aangemeld gescheiden houdt. Wissel je hier tussen dan ben je een andere bezoeker en moet je opnieuw aanmelden bij ziggogo.tv.

Uitgelicht topic