Marcel2012

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo TV app is onderweg naar Samsung Tizen

Goed nieuws voor de Ziggo Go app voor samsung eigenaren. 

De app is onderweg naar samsung tv’s met tizen. 

 

Bron:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-wil-kijken-zonder-kastje-verder-uitbreiden-test-ziggo-tv-op-sam...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all! 

Een nieuwe test. Logisch dat jullie staan te springen om mee te doen!
In dit topic lees je hoe je je aanmeldt voor het Ziggo testpanel en in aanmerking kunt komen voor nieuwe testen. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
S.noordman

Level 8
  • 197Posts
  • 1Oplossingen
  • 56Likes

Goed nieuws om te horen dat Ziggo de Ziggo go app nu ook naar andere platformen uitbreid. Helaas heb ik geen Samsung maar een LG tv, ik hoop dan ook dat dat deze snel zal volgen!

schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes

Ja ik zag zou graag willen meedoen met test op mijn samsung tv

timmermanswim

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik zou graag de app willen testen 😗

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all! 

Een nieuwe test. Logisch dat jullie staan te springen om mee te doen!
In dit topic lees je hoe je je aanmeldt voor het Ziggo testpanel en in aanmerking kunt komen voor nieuwe testen. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Marcel2012  schreef:

Goed nieuws voor de Ziggo Go app voor samsung eigenaren. 

De app is onderweg naar samsung tv’s met tizen.....



Kijk dat gaat de goede kant op !!! Daarna graag nog een Ziggo app voor de LG ( WebOS ) en dan kunnen heel veel Ziggo boxen ( o.a. de Next en de NextMini ) retour Ziggo !

Zo'n app kost dan misschien wel wat extra geld, maar ook zó kan Ziggo de overgang van DVB-C naar IPTV faciliteren. Tevens vervangen al die Ziggo apps ook fysieke Ziggo boxen, waardoor ook veel geld bespaard kan worden.


Ps. Zodra Ziggo een app voor de LG gaat testen, dan meld ik me graag aan als tester.

 

hans6011

Level 7
  • 210Posts
  • 9Oplossingen
  • 68Likes

Dan doe ik mee. 
zou de kans vergroten dat ik op termijn bij Ziggo blijf. 
Ik wil onafhankelijk kijken van decoders. Streaming op stand van de techniek. En in vrijheid eigen pakket samen kunnen stellen. 


Meneer C.

Level 15
  • 1264Posts
  • 19Oplossingen
  • 558Likes

@Lyckeeindelijk. 🥳 Voelde me, als bezitter van het meest verkochte tv merk in Nederland, al een beetje achtergesteld. 😉

Meneer C.

Level 15
  • 1264Posts
  • 19Oplossingen
  • 558Likes

Eindelijk. Zeker goed nieuws.

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Ik heb me opgegeven voor de test.

Voldoende tijd om te testen (gepensioneerd) en bezit 2 Samsung TV's   (4K 55" uit 2020 en FullHD 46" uit 2014) 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat ik mij nu afvraag, zijn vaste testers benaderd waarvan bekend is dat deze een Samsung hebben. Uit het artikel maak ik op dat er actief testers zijn opgeroepen.

 

"Het kabelbedrijf staat nu op het punt de test uit te breiden. Het roept leden van het testpanel op zich aan te melden voor de Tizen-test als deze de beschikking hebben over een Samsung televisie'

 

@Pasi die app gaat de klanten niks extra kosten.

 

Het abonnement TV Start met of zonder mediabox of CI module is evenduur.  

 

Op technisch gebied is kijken via de app een gigantische belasting van de achterliggende systemen. Met een goede implementatie van multicast iptv is kijken via een kastje voor Ziggo beter wat data verkeer betreft. 

 

Via de apps telt elke stream bij elkaar op zeg 1 miljoen kijkers via de app naar verschillende kanalen is 1.000.000 keer zeg 7Mb.  Met multicast is dat maar 7 Mb al kijken er 1 miljoen naar hetzelfde kanaal.

 

Dat geschreven hebbende is dit een goede wat mij betreft onverwachte ontwikkeling.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

 ....

@Pasi die app gaat de klanten niks extra kosten.

.....


Natuurlijk gaat de app de klanten niets kosten, maar het kost Ziggo ( in eerste instantie ) natuurlijk wel wat extra !

Maar voor Ziggo is de tv-app de oplossing voor bijna al haar Next/NextMini/Tv problemen en een stap richting de toekomst ! Want door het gebruik van een Tv-app, gaat de transitie van DVB-C naar IPTV natuurlijk wel sneller en zo hoeft Ziggo daarvoor ook geen extra NextMini's in te kopen én te beheren.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Inderdaad heeft Ziggo de ontwikkelings kosten van deze app, ik las het blijkbaar toch verkeerd.  Ik verwacht en hoop vanuit technisch oogpunt dat de apps niet in de plaats komen van de mediaboxen. Maar het kan het uitfaseren van DVB wel bespoedigen wat voor diverse klanten die zelf nog niet zo lang geleden een Quantis radio tuner van € 50,00 hebben gekocht geen goed nieuws is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

...Ik verwacht en hoop vanuit technisch oogpunt dat de apps niet in de plaats komen van de mediaboxen. Maar het kan het uitfaseren van DVB wel bespoedigen wat voor diverse klanten die zelf nog niet zo lang geleden een Quantis radio tuner van € 50,00 hebben gekocht geen goed nieuws is.


Ik wil beslist geen Ziggo mediabox en/of Quantis, dus gebruik ik nu een CI+ module. Waardoor ik met mijn LG OLED zelf alles kan instellen en niet gehinderd wordt door die buggy/minimale firmware en de minimale hardware in de Ziggo mediabox!

Hoe meer tv-apps Ziggo laat maken, hoe groter de groep die bij Ziggo tv kan kijken, zonder die Ziggo meuk !

 

schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes

waar kan je je opgeven heb het niet kunnen  vinden helaas.

 

Oh wacht   never mind ben al aangemeld als beta tester dus gewoon hopen neem ik aan weer

Uitgelicht topic