Paul7

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go zonder TV abonnement, want chromecast aanwezig

Vraag 1

Ik wil van het dure TV abonnement af, maar (vóórdat ik te snel actie onderneem) wil ik zeker weten, dat Ziggo Go te gebruiken is als je ENKEL een internet abonnement afneemt; los van welke vorm van een Televisie abonnement dan ook.

Momenteel gebruiken wij het Internet Complete en TV Complete abonnement van Ziggo.
Aan de Smart-TV in de woonkamer hangt een bekabelde Chromecast met apps als Ziggo Go, Netflix, NLZIET etc.
Is dit mogelijk? Zo ja, dan kan ik dus simpelweg het TV-aandeel uit het abonnement verwijderen.
Zo niet, wat is dan de beste optie?
Kabel TV, die de goedkoopste lijkt of is er een veel betere oplossing?

Vraag 2.
De andere TV's in huis zijn GEEN Smart-TV's.
Aan de 2e TV hangt een Mediabox (ouder type) en ook een Chromecast, die zich echter alleen leent voor het streamen vanaf telefoon of Ipad.
Kan ik op deze TV ook nog gebruik maken van Ziggo Go door te streamen via bijv. de Ipad naar de chromecast als ik ons abonnement heb gewijzigd?
Zo niet, wat is hier dan een goede oplossing voor?

De derde TV (boven) is een oud beestje, waar een digitale ontvanger aan hangt.
Wat is voor die TV dan de beste optie als het TV-abonnement is opgezegd?
Ook een chromecast OF .....?

Alvast dank voor reacties...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Paul7 , ik snap wel dat je graag hierover duidelijkheid wilt voordat jij je abonnement aanpast. Leuk dat je onze Community hebt gevonden en deze vraag hier stelt. 

Zo te zien heeft @Steefb je al geholpen. Het klopt dat je bij een internet only abonnement geen gebruik kunt maken van onze Ziggo GO en het online TV-kijken. Als je hiervan gebruik wilt maken moet je minimaal Kabel TV kiezen bij de televisie opties, dus in in je situatieschets: "Internet Complete & Kabel TV". 

Mocht je toch voor je tweede of derde televisie een eenvoudig televisie abonnement willen behouden, dan is dat ook mogelijk. Je kunt namelijk je televisie abonnement apart aanpassen aan je internet abonnement. De bijvoorbeeld aan ons: "Internet Complete & TV Start"  pakket. Met dit pakket kun je de mediabox aansluiten op de tweede en derde televisie. Mogelijk is dat ook een optie. Kijk maar eens voor meer opties op deze pagina.

Mocht je hierover nog aanvullende vragen hebben voor mij of SteefB, laat het ons dan gerust weten. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Paul7
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je Steef. 

Echter, als ik kies voor de optie: "Internet Only (ik wil geen interactieve TV)",

heb ik dan WEL of NIET de beschikking over de Ziggo GO via app op telefoon, Ipad, laptop of PC?

Ik zie de optie Ziggo GO namelijk alleen terug bij alle mogelijkheden (van Start t/m KabelTV, maar niet bij Internet Only)

Dat is het enige wat ik met zekerheid moet weten.

Ik wil niet het risico lopen iets af te zeggen en er daarna achter komen dat ik toch weer terug moet.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als ziggo go beschikbaar zou zijn zonder TV pakket had ziggo dat zeker vermeld .

Het heet niet voor niets Internet Only.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Paul7 , ik snap wel dat je graag hierover duidelijkheid wilt voordat jij je abonnement aanpast. Leuk dat je onze Community hebt gevonden en deze vraag hier stelt. 

Zo te zien heeft @Steefb je al geholpen. Het klopt dat je bij een internet only abonnement geen gebruik kunt maken van onze Ziggo GO en het online TV-kijken. Als je hiervan gebruik wilt maken moet je minimaal Kabel TV kiezen bij de televisie opties, dus in in je situatieschets: "Internet Complete & Kabel TV". 

Mocht je toch voor je tweede of derde televisie een eenvoudig televisie abonnement willen behouden, dan is dat ook mogelijk. Je kunt namelijk je televisie abonnement apart aanpassen aan je internet abonnement. De bijvoorbeeld aan ons: "Internet Complete & TV Start"  pakket. Met dit pakket kun je de mediabox aansluiten op de tweede en derde televisie. Mogelijk is dat ook een optie. Kijk maar eens voor meer opties op deze pagina.

Mocht je hierover nog aanvullende vragen hebben voor mij of SteefB, laat het ons dan gerust weten. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

houd er ook rekening mee dat als je van tv compleet next naar kabel tv gaat cloud opname dan komt te vervallen in de ziggo go app

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Heel scherp @anoniemforum , Goede aanvulling! 

Uitgelicht topic