1
Vraag
2
Reacties
MnsrkrbG

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Go ziet geen chromecast

Hi,

Ik heb de zoekfuncties gebruikt op mijn telefoon, heel veel hits waar ik geen vergelijkbaar probleem zag (en op datum sorteren is van oud naar nieuw....)

Wij zijn recent verhuisd en hebben gebruik gemaakt van de verhuisservice. Op dit moment is het niet mogelijk om de ziggo box aan te sluiten op de tv (er loopt geen internetkabel naar de woonkamer). Dus ik wil tv kijken dmv de chromecast, alleen de ziggo go app ziet geen chromecast. Iemand een idee? App is up to date

Gr Marc

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MnsrkrbG
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is gelukt en ik schaam me rot. Ik heb de app van de telefoon verwijderen, telefoon opnieuw opgestart en de app er weer opgezet en toen herkende de ziggo go app ineens wel de chromecast sigh 

Bedankt voor je hulp RoWi

Edit: klopt in alle andere apps werd de chromecast wel herkend. Het was alleen de ziggo go app die chromecast niet zag. Ik had vorig jaar een keer gelezen dat ziggo wilde stoppen met chromecast (ofzoiets, inhoud weet ik niet meer) dus ik twijfelde sowieso al of ik wel tv kon kijken zonder de connectbox. 

Gelukkig opgelost 

Bekijk in context

4 Reacties 4
RoWi.

Level 20
  • 18318Posts
  • 764Oplossingen
  • 6261Likes

Vraag 1 u heeft al wel internet via Ziggo?

Vraag 2 is de Connectbox aangesloten heeft u een werkende bekabelde en WiFi signaal.

Zijn de Chromecast en de telefoon met de Ziggo Go app met hetzelfde wifi netwerk verbonden?

Heeft u de Connectbox mee genomen en heeft deze het oude netwerknaam?

Mogelijk moet u de Chromecast opnieuw in stellen via de Home app.

MnsrkrbG
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel coor je reactie! 

1) ja ik heb internet via WiFi dmv de standaard ziggo modem 

2) ik heb geprobeerd om de connectbox tijdelijk in de meterkast aan te sluiten om te kijken of dat verschil maakte, maar geen verschil. Ik moet toegeven dat ik niet geprobeerd heb om de tv daar even bij te zetten (nogal een klus, is noodzakelijk?)

3) ja alle apparaten zijn met dezelfde wifi verbonden. 

4) connectbox is meegenomen en chromecast is opnieuw handmatig verbonden dmv Google home (kon niet anders want chromecast heeft in tussentijd op ander wifi gezeten + chromecast werkt met netflix en viaplay wel) 

RoWi.

Level 20
  • 18318Posts
  • 764Oplossingen
  • 6261Likes

Het Chromecast icoon is dus wel zichtbaar in de andere apps en u kunt casten.

Er zijn meerdere problemen met Ziggo Go ik weet niet of dit er een van is. Zie deze link

Het lijkt erop dat alles klopt, dat uw Mediabox niet is verbonden maakt hiervoor niks uit.

U kunt wel alles op uw tablet of smartphone afspelen? 

MnsrkrbG
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is gelukt en ik schaam me rot. Ik heb de app van de telefoon verwijderen, telefoon opnieuw opgestart en de app er weer opgezet en toen herkende de ziggo go app ineens wel de chromecast sigh 

Bedankt voor je hulp RoWi

Edit: klopt in alle andere apps werd de chromecast wel herkend. Het was alleen de ziggo go app die chromecast niet zag. Ik had vorig jaar een keer gelezen dat ziggo wilde stoppen met chromecast (ofzoiets, inhoud weet ik niet meer) dus ik twijfelde sowieso al of ik wel tv kon kijken zonder de connectbox. 

Gelukkig opgelost 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic