sproetkoeie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Go werkt niet op tv.

heb  nieuwe philips ambi light  gekocht  met chromecast   probeer  via ziggo app    tv zenders  te  bekijken   krijg  melding  op  scherm  ,, helaas je kan  deze  video volgens afspraak met  de content  aanbieder vanaf  dit ip  netwerk niet  bekijken    , vind  dat  vreemd  laptop telefoon  en  tablet  werkt  app  wel  op  zelfde  server   groet  jan  hardam

23 Reacties 23
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.

sproetkoeie
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

heb  insteek  kaarten  van  andere  tv  over  proberen  te  zetten     en  nu  werkt  niets  meer  van  de  ci  modules   van 2  tv ,s

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@sproetkoeie Ai! Dat is een flinke tegenvaller. De modules werkten probleemloos op jouw oude tv's, begrijp ik? Mogelijk ondersteunt jouw nieuwe tv de verouderde modules niet. Check in ieder geval of je tv Ziggo gecertificeerd is. Volg daarnaast deze stappen om je tv's + modules volledig opnieuw aan te sluiten en in te stellen. Houd je ons op de hoogte? 

sproetkoeie
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nogmaals het  zijn  door  mij  zelf  gekochte  modules en  kaarten    in  2013 toen  dat  nog  zo  moest     ,  modules   in  zelfde  oude  tv   gestopt     doordat  ik  een  tv  nieuw  heb  gekocht  oude  tv   naar  slaapkamer  verhuisd  en  kaart  over  proberen  te  steken  ,  toen  deed  niets  het  meer  inmiddels  met  support   een kaart  weer draaiende gekregen    ,  maar is  nu  zo  dat  ik op  andere  tv  met  module  uit  het toestel  zelfs  zenders  niet  kan  registreren ligt  na  7  jaar  kijken  ineens  aan kabel   kan  nieuwe  kabel  kopen  van  3 of  10  meter  of  zo bij  jullie   ,  ben  er  inmiddels  zo  ver  klaar mee  dat  ik  sterk overweeg  om  ziggo  abonnenent  op  te  zeggen  ,  groet  jan

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Vreemd, al die problemen.

Gebruik zelf nog 4 Smartcards uit de oude Ziggo doos icm oudere Mediaboxes (Humax en  Cisco).
Ze staan nog netjes geregistreerd in  Mijn Ziggo en het werkt nog prima..Evt na het opnieuw ophalen van de zenders via Mijn Ziggo>Producten>Televisie als een Smartcard wat langer niet in gebruik is.

ben  er  inmiddels  zo  ver  klaar mee  dat  ik  sterk overweeg  om  ziggo  abonnenent  op  te  zeggen 

Dat kan een goede optie zijn, als je weet wat je gaat doen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@sproetkoeie Hè verdorie, ik kan mij goed voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent! Je wil natuurlijk ook gewoon dat het probleemloos werkt! Ik begrijp dat 1 kaart weer werkt, maar dat je andere kaart nu geen zenders kan registreren. Krijg je op deze tv een bepaalde foutmelding? Als je de CI+ module omruilt met degene die wel werkt, werkt het dan wel via de nieuwe tv of krijg je dan alsnog een foutmelding? Heb je ook al getest of je TV Ziggo gecertificeerd is?

De tip van @hanh is overigens een hele goede tip om te onthouden. Stel je hebt een smartcard langere tijd niet gebruikt, dan kun je gemakkelijk de zenders opnieuw ophalen via Mijn Ziggo. De rechten van je abonnement worden dan als het ware opnieuw ingeladen op de betreffende smartcard. Belangrijk om te onthouden. De smartcard moet in het overzicht staan van Mijn Ziggo en tijdens de handeling is het het beste om de tv aan te hebben staan.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
sproetkoeie wrote:

nogmaals het  zijn  door  mij  zelf  gekochte  modules en  kaarten    in  2013 toen  dat  nog  zo  moest     ,  modules   in  zelfde  oude  tv   gestopt     doordat  ik  een  tv  nieuw  heb  gekocht  oude  tv   naar  slaapkamer  verhuisd  en  kaart  over  proberen  te  steken  ,  toen  deed  niets  het  meer  inmiddels  met  support   een kaart  weer draaiende gekregen    ,  maar is  nu  zo  dat  ik op  andere  tv  met  module  uit  het toestel  zelfs  zenders  niet  kan  registreren ligt  na  7  jaar  kijken  ineens  aan kabel   kan  nieuwe  kabel  kopen  van  3 of  10  meter  of  zo bij  jullie   ,  ben  er  inmiddels  zo  ver  klaar mee  dat  ik  sterk overweeg  om  ziggo  abonnenent  op  te  zeggen  ,  groet  jan

waarschijnlijk de ci module verouderd en dus niet  compatible met je nieuwe tv

friet

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.


Waarom is dit? Het is geen technische beperking het heeft namelijk ooit gewerkt. Tevens zijn ip adressen van andere internet aanbieders in nederland, nederlandse IP adressen dus heeft de content aanbieder (bijv NPO) hier normaliter geen probleem mee hierbij komt nog dat het vanuit ip adressen van telefoon tablet en pc wel functioneert. Het heeft denk ik niets te maken met de ‘content aanbieder’ indien deze niet ziggo is. Dus wat is de reden dat dit niet wordt toegestaan?

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
friet wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.


Waarom is dit? Het is geen technische beperking het heeft namelijk ooit gewerkt. Tevens zijn ip adressen van andere internet aanbieders in nederland, nederlandse IP adressen dus heeft de content aanbieder (bijv NPO) hier normaliter geen probleem mee hierbij komt nog dat het vanuit ip adressen van telefoon tablet en pc wel functioneert. Het heeft denk ik niets te maken met de ‘content aanbieder’ indien deze niet ziggo is. Dus wat is de reden dat dit niet wordt toegestaan?

 

de ziggo go tv app voor Android tv en Apple tv heeft vanaf dat die publiekelijk toegankelijk is nooit via een andere internet verbinding gewerkt de tv app werkt alleen via een ziggo internetverbinding dat heeft te maken met rechten

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-tv-voor-apple-tv-android-tv-en-amazon-fire-tv-57872

 

friet

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
anoniemforum wrote:
friet wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.


Waarom is dit? Het is geen technische beperking het heeft namelijk ooit gewerkt. Tevens zijn ip adressen van andere internet aanbieders in nederland, nederlandse IP adressen dus heeft de content aanbieder (bijv NPO) hier normaliter geen probleem mee hierbij komt nog dat het vanuit ip adressen van telefoon tablet en pc wel functioneert. Het heeft denk ik niets te maken met de ‘content aanbieder’ indien deze niet ziggo is. Dus wat is de reden dat dit niet wordt toegestaan?

 

de ziggo go tv app voor Android tv en Apple tv heeft vanaf dat die publiekelijk toegankelijk is nooit via een andere internet verbinding gewerkt de tv app werkt alleen via een ziggo internetverbinding dat heeft te maken met rechten

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-tv-voor-apple-tv-android-tv-en-amazon-fire-tv-57872

 


Ahh ok, jammer dat mede hierdoor TV en internet niet onafhankelijk van elkaar te kiezen zijn.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
friet wrote:
anoniemforum wrote:
friet wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.


Waarom is dit? Het is geen technische beperking het heeft namelijk ooit gewerkt. Tevens zijn ip adressen van andere internet aanbieders in nederland, nederlandse IP adressen dus heeft de content aanbieder (bijv NPO) hier normaliter geen probleem mee hierbij komt nog dat het vanuit ip adressen van telefoon tablet en pc wel functioneert. Het heeft denk ik niets te maken met de ‘content aanbieder’ indien deze niet ziggo is. Dus wat is de reden dat dit niet wordt toegestaan?

 

de ziggo go tv app voor Android tv en Apple tv heeft vanaf dat die publiekelijk toegankelijk is nooit via een andere internet verbinding gewerkt de tv app werkt alleen via een ziggo internetverbinding dat heeft te maken met rechten

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-tv-voor-apple-tv-android-tv-en-amazon-fire-tv-57872

 


Ahh ok, jammer dat mede hierdoor TV en internet niet onafhankelijk van elkaar te kiezen zijn.

tja zo is dat bij kpn en t-mobile ook daar moet je verplicht internet nemen om tv te kunnen kijken

PeterSt

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.

Ik heb hetzelfde probleem en vind het vreemd dat Ziggo TV kijken via de app op een Smart TV als je niet op het netwerk van Ziggo zit blokkeert terwijl casten via een ander netwerk op een ander android apparaat naar de TV wel mogelijk is voor dezelfde zender. Ziggo los dat gewoon op!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
PeterSt wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.

Ik heb hetzelfde probleem en vind het vreemd dat Ziggo TV kijken via de app op een Smart TV als je niet op het netwerk van Ziggo zit blokkeert terwijl casten via een ander netwerk op een ander android apparaat naar de TV wel mogelijk is voor dezelfde zender. Ziggo los dat gewoon op!

zoals al eerder uitgelegd heeft dat te maken met licentie rechten vanuit de content aanbieders waar ziggo zich aan moet houden

 

de ziggo go tv app voor Android tv en Apple tv heeft vanaf dat die publiekelijk toegankelijk is nooit via een andere internet verbinding gewerkt de tv app werkt alleen via een ziggo internetverbinding dat heeft te maken met rechten 

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-tv-voor-apple-tv-android-tv-en-amazon-fire-tv-57872

 

als content aanbieders daar geen toestemming voor geven is er geen andere oplossing

martinmuizz

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het gaat over ziggo go gebruiken waar ik ook ben in nederland of duitsland en of ik nordvpn gebruikt maakt niet uit, het werkt niet en zelf als ik bij me buren bent het werkt niet wel op mijn data (telefoon maar op een vreemde wiffi maar ook zelf buren heeft ziggo wiffie het werkt niet en al de update gedaan,ik voel me bedonderd,word van kasje naar muurtje gestuurd ,maar wie ik ook spreekt zij hebben toch ook het zelfde probleem , nee ik ben zeer teleur gesteld op ziggo en als ik het ook niet in 1 week voor elkaar heb stap ik over naar kpn wie wel alles voor elkaar heeft

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@martinmuizz  schreef:

nee ik ben zeer teleur gesteld op ziggo en als ik het ook niet in 1 week voor elkaar heb stap ik over naar kpn wie wel alles voor elkaar heeft


De kpn app doet precies hetzelfde.

 

Smart TV app | KPN

 

 

Kan ik de Smart TV app gebruiken als ik niet thuis ben?


Je kunt de KPN Smart TV app alleen gebruiken als je verbonden bent met je KPN thuisnetwerk. Dit kan zowel bedraad als via WiFi. Ben je niet verbonden met je thuisnetwerk? Dan werkt de app helaas niet.

 

 

 

VPN's worden door vrijwel alle streaming diensten (waaronder dus ook Ziggo en KPN) zoveel mogelijk geblokkerd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@martinmuizz Ziggo heeft twee Ziggo Go apps.

De Ziggo Go TV variant die heeft deze beperking.

Daar gaat dit topic over. Bedoeld u de gewone Android of iOS variant omdat u het heeft over een data verbinding via een telefoon?

 

De Ziggo Go app voor Android en iOS zal bijna zeker niet werken met NordVPN.

 

Kunt u beschrijven wat er niet werkt? Start de app op en kunt u uzelf aanmelden? Krijgt u een specifieke foutmelding?

martinmuizz

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

oeps ,schrik ook van, maar waarom overal en waar je ook bent op reis of tuin huisje je ziggo bij de hand ,zelfs een Chromecast gekocht bij ziggo kan je ook de app. installen thuis werkt het maar zodra je de deur uit bent  dan zegt met de vermelding het werkt niet of niet toegestaan, maar wat nu,ik weet het niet meer

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De versie die u op de Chromecast met GoogleTV installeert zal inderdaad alleen bij u thuis werken.

 

De versie voor een tablet of smartphone hoort overal binnen de EU te werken.

martinmuizz

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

u zegt dus dat Chromecast zonder google tv wel gaat werken wat ik wil in het hotel of tuinhuisje.

 

de gewoone Chromecast dus gebruiken

Uitgelicht topic