sproetkoeie
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go werkt niet op tv.

heb  nieuwe philips ambi light  gekocht  met chromecast   probeer  via ziggo app    tv zenders  te  bekijken   krijg  melding  op  scherm  ,, helaas je kan  deze  video volgens afspraak met  de content  aanbieder vanaf  dit ip  netwerk niet  bekijken    , vind  dat  vreemd  laptop telefoon  en  tablet  werkt  app  wel  op  zelfde  server   groet  jan  hardam

13 Reacties 13
Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4429Reacties
  • 423Oplossingen
  • 1324Likes

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.

sproetkoeie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb  insteek  kaarten  van  andere  tv  over  proberen  te  zetten     en  nu  werkt  niets  meer  van  de  ci  modules   van 2  tv ,s

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1672Reacties
  • 134Oplossingen
  • 335Likes

@sproetkoeie Ai! Dat is een flinke tegenvaller. De modules werkten probleemloos op jouw oude tv's, begrijp ik? Mogelijk ondersteunt jouw nieuwe tv de verouderde modules niet. Check in ieder geval of je tv Ziggo gecertificeerd is. Volg daarnaast deze stappen om je tv's + modules volledig opnieuw aan te sluiten en in te stellen. Houd je ons op de hoogte? 

sproetkoeie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nogmaals het  zijn  door  mij  zelf  gekochte  modules en  kaarten    in  2013 toen  dat  nog  zo  moest     ,  modules   in  zelfde  oude  tv   gestopt     doordat  ik  een  tv  nieuw  heb  gekocht  oude  tv   naar  slaapkamer  verhuisd  en  kaart  over  proberen  te  steken  ,  toen  deed  niets  het  meer  inmiddels  met  support   een kaart  weer draaiende gekregen    ,  maar is  nu  zo  dat  ik op  andere  tv  met  module  uit  het toestel  zelfs  zenders  niet  kan  registreren ligt  na  7  jaar  kijken  ineens  aan kabel   kan  nieuwe  kabel  kopen  van  3 of  10  meter  of  zo bij  jullie   ,  ben  er  inmiddels  zo  ver  klaar mee  dat  ik  sterk overweeg  om  ziggo  abonnenent  op  te  zeggen  ,  groet  jan

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3442Likes

Vreemd, al die problemen.

Gebruik zelf nog 4 Smartcards uit de oude Ziggo doos icm oudere Mediaboxes (Humax en  Cisco).
Ze staan nog netjes geregistreerd in  Mijn Ziggo en het werkt nog prima..Evt na het opnieuw ophalen van de zenders via Mijn Ziggo>Producten>Televisie als een Smartcard wat langer niet in gebruik is.

ben  er  inmiddels  zo  ver  klaar mee  dat  ik  sterk overweeg  om  ziggo  abonnenent  op  te  zeggen 

Dat kan een goede optie zijn, als je weet wat je gaat doen.

Maud Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 455Reacties
  • 35Oplossingen
  • 32Likes

@sproetkoeie Hè verdorie, ik kan mij goed voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent! Je wil natuurlijk ook gewoon dat het probleemloos werkt! Ik begrijp dat 1 kaart weer werkt, maar dat je andere kaart nu geen zenders kan registreren. Krijg je op deze tv een bepaalde foutmelding? Als je de CI+ module omruilt met degene die wel werkt, werkt het dan wel via de nieuwe tv of krijg je dan alsnog een foutmelding? Heb je ook al getest of je TV Ziggo gecertificeerd is?

De tip van @hanh is overigens een hele goede tip om te onthouden. Stel je hebt een smartcard langere tijd niet gebruikt, dan kun je gemakkelijk de zenders opnieuw ophalen via Mijn Ziggo. De rechten van je abonnement worden dan als het ware opnieuw ingeladen op de betreffende smartcard. Belangrijk om te onthouden. De smartcard moet in het overzicht staan van Mijn Ziggo en tijdens de handeling is het het beste om de tv aan te hebben staan.

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4162Reacties
  • 280Oplossingen
  • 609Likes

sproetkoeie wrote:

nogmaals het  zijn  door  mij  zelf  gekochte  modules en  kaarten    in  2013 toen  dat  nog  zo  moest     ,  modules   in  zelfde  oude  tv   gestopt     doordat  ik  een  tv  nieuw  heb  gekocht  oude  tv   naar  slaapkamer  verhuisd  en  kaart  over  proberen  te  steken  ,  toen  deed  niets  het  meer  inmiddels  met  support   een kaart  weer draaiende gekregen    ,  maar is  nu  zo  dat  ik op  andere  tv  met  module  uit  het toestel  zelfs  zenders  niet  kan  registreren ligt  na  7  jaar  kijken  ineens  aan kabel   kan  nieuwe  kabel  kopen  van  3 of  10  meter  of  zo bij  jullie   ,  ben  er  inmiddels  zo  ver  klaar mee  dat  ik  sterk overweeg  om  ziggo  abonnenent  op  te  zeggen  ,  groet  jan

waarschijnlijk de ci module verouderd en dus niet  compatible met je nieuwe tv

friet
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.


Waarom is dit? Het is geen technische beperking het heeft namelijk ooit gewerkt. Tevens zijn ip adressen van andere internet aanbieders in nederland, nederlandse IP adressen dus heeft de content aanbieder (bijv NPO) hier normaliter geen probleem mee hierbij komt nog dat het vanuit ip adressen van telefoon tablet en pc wel functioneert. Het heeft denk ik niets te maken met de ‘content aanbieder’ indien deze niet ziggo is. Dus wat is de reden dat dit niet wordt toegestaan?

 

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4162Reacties
  • 280Oplossingen
  • 609Likes

friet wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.


Waarom is dit? Het is geen technische beperking het heeft namelijk ooit gewerkt. Tevens zijn ip adressen van andere internet aanbieders in nederland, nederlandse IP adressen dus heeft de content aanbieder (bijv NPO) hier normaliter geen probleem mee hierbij komt nog dat het vanuit ip adressen van telefoon tablet en pc wel functioneert. Het heeft denk ik niets te maken met de ‘content aanbieder’ indien deze niet ziggo is. Dus wat is de reden dat dit niet wordt toegestaan?

 

de ziggo go tv app voor Android tv en Apple tv heeft vanaf dat die publiekelijk toegankelijk is nooit via een andere internet verbinding gewerkt de tv app werkt alleen via een ziggo internetverbinding dat heeft te maken met rechten

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-tv-voor-apple-tv-android-tv-en-amazon-fire-tv-57872

 

friet
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

anoniemforum wrote:
friet wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.


Waarom is dit? Het is geen technische beperking het heeft namelijk ooit gewerkt. Tevens zijn ip adressen van andere internet aanbieders in nederland, nederlandse IP adressen dus heeft de content aanbieder (bijv NPO) hier normaliter geen probleem mee hierbij komt nog dat het vanuit ip adressen van telefoon tablet en pc wel functioneert. Het heeft denk ik niets te maken met de ‘content aanbieder’ indien deze niet ziggo is. Dus wat is de reden dat dit niet wordt toegestaan?

 

de ziggo go tv app voor Android tv en Apple tv heeft vanaf dat die publiekelijk toegankelijk is nooit via een andere internet verbinding gewerkt de tv app werkt alleen via een ziggo internetverbinding dat heeft te maken met rechten

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-tv-voor-apple-tv-android-tv-en-amazon-fire-tv-57872

 


Ahh ok, jammer dat mede hierdoor TV en internet niet onafhankelijk van elkaar te kiezen zijn.

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4162Reacties
  • 280Oplossingen
  • 609Likes

friet wrote:
anoniemforum wrote:
friet wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.


Waarom is dit? Het is geen technische beperking het heeft namelijk ooit gewerkt. Tevens zijn ip adressen van andere internet aanbieders in nederland, nederlandse IP adressen dus heeft de content aanbieder (bijv NPO) hier normaliter geen probleem mee hierbij komt nog dat het vanuit ip adressen van telefoon tablet en pc wel functioneert. Het heeft denk ik niets te maken met de ‘content aanbieder’ indien deze niet ziggo is. Dus wat is de reden dat dit niet wordt toegestaan?

 

de ziggo go tv app voor Android tv en Apple tv heeft vanaf dat die publiekelijk toegankelijk is nooit via een andere internet verbinding gewerkt de tv app werkt alleen via een ziggo internetverbinding dat heeft te maken met rechten

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-tv-voor-apple-tv-android-tv-en-amazon-fire-tv-57872

 


Ahh ok, jammer dat mede hierdoor TV en internet niet onafhankelijk van elkaar te kiezen zijn.

tja zo is dat bij kpn en t-mobile ook daar moet je verplicht internet nemen om tv te kunnen kijken

PeterSt
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.

Ik heb hetzelfde probleem en vind het vreemd dat Ziggo TV kijken via de app op een Smart TV als je niet op het netwerk van Ziggo zit blokkeert terwijl casten via een ander netwerk op een ander android apparaat naar de TV wel mogelijk is voor dezelfde zender. Ziggo los dat gewoon op!

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4162Reacties
  • 280Oplossingen
  • 609Likes

PeterSt wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hi @sproetkoeie, welkom op de Ziggo Community!

Heb je zo'n mooie gloednieuwe TV, krijg je dit! Ik vermoed dat je gebruik maakt van de Ziggo GO app voor Android TV op je Philips TV zelf. Deze is alleen te gebruiken in combinatie met een Ziggo-internetverbinding. Helaas zie ik dat je alleen televisie bij ons afneemt, dus dat is de reden dat het niet werkt.

Je kunt wel gewoon gebruik maken van de app via de andere manieren. Ook kun je mogelijk casten naar de Chromecast, dat hoort wel normaal te werken.

Ik heb hetzelfde probleem en vind het vreemd dat Ziggo TV kijken via de app op een Smart TV als je niet op het netwerk van Ziggo zit blokkeert terwijl casten via een ander netwerk op een ander android apparaat naar de TV wel mogelijk is voor dezelfde zender. Ziggo los dat gewoon op!

zoals al eerder uitgelegd heeft dat te maken met licentie rechten vanuit de content aanbieders waar ziggo zich aan moet houden

 

de ziggo go tv app voor Android tv en Apple tv heeft vanaf dat die publiekelijk toegankelijk is nooit via een andere internet verbinding gewerkt de tv app werkt alleen via een ziggo internetverbinding dat heeft te maken met rechten 

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-tv-voor-apple-tv-android-tv-en-amazon-fire-tv-57872

 

als content aanbieders daar geen toestemming voor geven is er geen andere oplossing

Uitgelicht topic